kayhan.ir

کد خبر: ۶۶۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
روزی سرنوشت‌ساز پیش روی شاگردان خاکپور در رقابت‌های انتخابی المپیک ریو

عبور از دیوار چین برای صعود

تیم فوتبال امید ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک امشب به مصاف تیم چین خواهد رفت.

سرویس ورزشی-

تیم فوتبال امید ایران امشب و از ساعت ۲۰ در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ریو در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه به مصاف تیم چین خواهد رفت تا وضعیت صعودش به مرحله بعدی این مسابقات را مشخص کند. در دیگر بازی همزمان گروه اول، سوریه با قطر میزبان دیدار می‌کند.
ایران در حالی آخرین بازی خود را با چین انجام می‌دهد که عملکرد انتقادبرانگیزی در دیدار با قطر داشت و باخت به میزبان مسابقات، تبعات بدی برای ایران داشته است که از آن جمله می‌توان به درگیری رسانه‌ای وزارت ورزش با مسئولان تیم امید اشاره کرد. محمد خاکپور که در دیدار با قطر تغییراتی را  درترکیب تیم امید ایجاد کرده بود، از این نظر هم مورد انتقاد بعضی از کارشناسان قرار گرفت و باید دید که آیا در دیدار با چین به همان ترکیب بازی با سوریه بر می‌گردد یا خیر. بازیکنانی مثل مهدی ترابی در بازی با سوریه در ترکیب اصلی حضور داشت ولی در بازی با قطر در نیمه دوم به بازی گرفته شد.
صعود تیم امید علاوه بر نتیجه بازی با چین، به نتیجه دیدار سوریه با قطر هم بستگی دارد. در صورت پیروزی قطر برابر سوریه، تیم امید حتی با یک نتیجه مساوی هم به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد صعود خواهد کرد. البته اگر تیم سوریه مقابل قطر به برتری برسد و ایران هم از سد چین عبور کند، معادلات صعود یک مقدار پیچیده خواهد شد و باید گل‌های زده و خورد را مدنظر قرار داد.
در مجموع با توجه به امتیازاتی که در 2 دیدار گذشته تیم‌های گروه اول رد و بدل شده است کار در روز پایانی بسیار پیچیده شده است چرا که هر 4 تیم این گروه شانس صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها را دارند. حتی چین بدون امتیاز هم در صورت پیروزی مقابل ایران و برتری قطر مقابل سوریه 3 امتیازی می‌شود و در آن وقت است که تعداد گل‌های رد و بدل شده تیم دوم گروه را مشخص خواهد کرد. با توجه به اینکه این آخرین دوره مسابقات انتخابی المپیک خواهد بود و قرار است در المپیک 2020 فوتسال جای فوتبال را بگیرد، ملی‌پوشان ایران تمام سعی و تلاش خود را انجام خواهند داد تا به حسرت 40 ساله پایان دهند چرا که در غیراین صورت دیگر تیم امید نمی‌تواند در مسابقات شرکت کند.
حریفان احتمالی ایران
تیم ایران با هر شرایطی که به مرحله بعد صعود کند، باید با تیم‌های برتر گروه B روبه‌رو شود که در آن تیم‌های ژاپن، عربستان، کره‌شمالی و تایلند حضور دارند. ژاپن که با شش امتیاز صعودش به عنوان تیم صدرنشین گروه B را قطعی کرده، در صورت صعود ایران به عنوان تیم دوم، حریف شاگردان خاکپور خواهد شد. اگر هم تیم ایران بتواند به عنوان تیم اول گروه A صعود کند، عربستان سعودی، کره‌شمالی و تایلند می‌توانند حریف ایران شوند.
در آخرین دیدارهای گروه B عربستان دو امتیازی به مصاف ژاپن خواهد رفت و کره‌شمالی و تایلند یک امتیازی هم با یکدیگر دیدار می‌کنند. با این شرایط تیم ایران در صورت صدرنشینی یا دوم شدن، احتمال رویارویی‌اش با هر چهار تیم این گروه وجود دارد. مسلماً رویارویی ایران با تیم ژاپن بسیار سخت خواهد بود، از این رو که ژاپن جزو تیم‌های پرقدرت آسیاست و در بازی آخر هم با توجه به قطعی شدنش صعودش به عنوان تیم نخست، به بازیکنان اصلی خود استراحت خواهد داد تا توانایی‌شان را برای مرحله حذفی ذخیره کنند.