kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۱۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۷
در همایش مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور

مدیر مسئول‌کیهان: هدف از ساختارشکنی این روزها ارائه آدرس غلط است

سرویس سیاسی -
مگر آقای دکتر روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود شعار حمایت از فتنه‌گران داده بود که حضور برخی از اصحاب فتنه در دولت به حساب خواست کسانی نوشته شود که به ایشان رای داده‌اند؟ و یا مگر رئيس‌جمهور محترم در تبلیغات انتخاباتی خود از همراهی و همسویی با کارگزاران یا اصلاح‌طلبان سخنی به میان آورده بود که این دو گروه، دولت ایشان را نمایه و نماینده خود قلمداد می‌کنند؟! رأی روحانی متعلق به خود اوست.
حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان در همایش مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: دشمن از بیرون و مدعیان اصلاحات و کارگزاران از درون اصرار دارند انتخاب آقای روحانی به ریاست جمهوری را نشانه تغییر و جابه‌جایی برخی از آموزه‌ها و مبانی اسلامی و انقلابی قلمداد کنند. این فضاسازی کاذب در حالی است که آقای روحانی  در تبلیغات انتخاباتی خود هیچ شعار و برنامه‌ای که حاکی از تغییر ساختارها و یا نشانه عبور از موازین نظام باشد مطرح نکرده بود، بنابراین رای ایشان نمی‌تواند پیام جابه‌جایی آموزه‌ها و مبانی تعریف شده اسلامی و انقلابی را در خود داشته باشد. شریعتمداری در همین زمینه گفت: حضور حماسی و متراکم مردم در راهپیمایی چند ده میلیونی 22 بهمن کمترین تردیدی باقی نگذاشته است که مردم بر موازین بارها اعلام شده اسلام و انقلاب و نظام تاکید ویژه دارند. مدیر مسئول کیهان در ادامه افزود: مجموعه مشترکی از مدعیان اصلاحات و کارگزاران که از سوی اصحاب فتنه و برخی جریانات فاسد و بدنام دیگر نیز پشتیبانی می‌شوند، برای ارائه آدرس غلط یاد شده و القای این توهم که با انتخاب روحانی، شرایط تغییر کرده و انقلابی‌گری و حزب‌اللهی بودن دیگر پایگاه و جایگاه قبلی را ندارد از چند ترفند همزمان بهره می‌گیرند. وی درباره این ترفندها به نمونه‌هایی نظیر، تحلیل‌ها و تفسیرهای رسانه‌های خارجی، ساختارشکنی روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های وابسته به اصحاب فتنه و مخصوصاً، عزل و نصب‌های پی‌درپی و پردامنه در دولت اشاره کرد و گفت: جریان خزنده یاد شده با این اقدامات سعی می‌کند فضای سیاسی و اجتماعی کشور را به‌گونه‌ای ترسیم کند که انگار توده‌های عظیم مردم وفادار به آموزه‌های اصیل اسلامی و انقلابی در صحنه حضور ندارند.
شریعتمداری گفت: باطل‌السحر و راه مقابله مؤثر با این ترفند، حضور چشمگیر و همه‌جانبه نیروهای متعهد در صحنه است و افزود؛ نیروها و جریانات متعهد و حزب‌اللهی باید با پرچم‌های برافراشته و تابلوهایی که برای همگان قابل دیدن باشد، اعلام حضور کنند تا جریان خزنده‌ای که به آن اشاره شد، نتواند فضا را به نفع خود مصادره کند.
مدیر مسئول کیهان گفت: نقد سازنده و دلسوزانه، اعلام مخالفت با ساختارشکنی‌ها و ساختارشکن‌ها، تاکید آشکار بر معیارهای اسلام و انقلاب و مطالبات واقعی مردم به جای مطالبات کاذبی که جریان مزبور مطرح می‌کند، می‌تواند از فضای سیاسی اجتماعی کشور غبارزدایی کرده و فضا را آنگونه که واقعاً هست نشان بدهد نه آنگونه که برخی از جریانات در پی القای آن هستند.
شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود گفت؛ آیا تصور می‌کنید، مطرح کردن چهره‌های بدنامی نظیر شاملو که سابقه جاسوسی برای آلمان نازی و ناسزاگویی به مقدسات را در پرونده خود دارد و یا چاپ آثار غلامحسین ساعدی، عضو شورای به اصطلاح مقاومت منافقین یا صادق هدایت و یا نفی حکم قصاص و یا چراغ سبز نشان دادن به آمریکا و.... با این انگیزه صورت می‌پذیرد که در باورهای مردم اثر گذاشته و دیدگاه و نظر آنان را تغییر دهد؟! کسانی که چنین تصوری دارند به سختی دچار اشتباه شده‌اند. زیرا جریان مورد اشاره می‌داند و بارها آزموده است که باورهای اسلامی و انقلابی مردم با این ترفندها تغییر نمی‌کند. بنابراین سؤال این است که اینگونه ساختارشکنی‌ها با چه انگیزه‌ای صورت می‌پذیرد؟ مدیر مسئول کیهان پاسخ داد؛ هدف اصلی از این ساختارشکنی‌ها، فقط به فقط، فضاسازی کاذب است و به همین علت، حضور چشمگیر نیروهای متعهد همراه با تابلوها و پرچم‌های برافراشته برای شکستن این فضای کاذب ضروری است. شریعتمداری گفت: این فضای کاذب اگر شکسته نشود سه پی‌آمد خسارت‌آفرین به دنبال خواهد داشت؛
اول آن که دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها به ساختارشکنی بیشتر تشویق می‌شوند که نمونه‌های آن را می‌بینید و دوم آن که مارهای خوابیده از انفعال بیرون می‌آیند و سوم،  که از همه خسارت‌بارتر است، آن که؛ فضای کاذب به آنانی که در راهند آدرس غلط می‌دهد.
مدیر مسئول کیهان گفت:‌ کشور متعلق به توده‌های عظیم مردم مسلمان و انقلابی است بنابراین نباید اجازه داد در تابلویی که حضور جریانات مختلف را نشان می‌دهد، جای این توده عظیم  و چند ده میلیونی به دروغ  و با فضاسازی از سوی یک جریان اندک و کم شمار غصب شود.
شریعتمداری افزود؛ بسیج یک نیروی فراگیر و رسانه پر قدرت و مورد اعتماد مردم است و در این اعلام حضور می‌تواند و باید نقش برجسته‌ای داشته باشد. وی در ادامه گفت: از اینکه به منتقدان  حمله کنند، میدان را خالی نکنید. بلکه مطالبات بر حق مردم و نظام را در همه عرصه‌ها با قدرت و جرأت و البته با حفظ حرمت و نگاه واقع‌بینانه مطرح کنید.
شریعتمداری در ادامه این همایش که با حضور بیش از 500 تن از مسئولان بسیج دانشگاهی سراسر کشور تشکیل شده بود به پرسش‌های حاضران پاسخ داد. وی در پاسخ به پرسشی درباره هویت جریان مورد اشاره گفت؛ این جریان سیاسی مجموعه‌ای از گروه‌های مختلف است که امروزه در یک نقطه به هم رسیده‌اند و تاکنون، چندین‌بار تابلوی خود را تغییر داده‌اند. در یک دوره با میل نوستالژیک، تابلوی دوم خردادی را بالا بردند و برخی از کسانی که تا آن هنگام تابلوی خط امام را برافراشته بودند این تابلو را پائین آورده و هویت دوم‌خردادی را برگزیدند، مدتی بعد، با انگیزه تغییر مسیر نظام، تابلوی اصلاحات را بالا بردند، اندکی بعد که در پی  جلب حمایت غرب بودند، شعار دموکراسی‌خواهی سر دادند و حتی در اواخر مجلس ششم، ادای خروج از حاکمیت درآوردند. و هنگامی که دیدند هیچیک از این تابلوها نتوانسته برای آنان هویت قابل ارائه‌ای پدید آورد، با شرمندگی تابلوی خط امام را که قبلا پائین آورده بودند، دوباره بالا بردند ولی ماجرای فتنه 88  که پیش آمد، همه تابلوهای دروغین قبلی را کنار گذاشته و آشکارا و بی‌پرده تحت مدیریت مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس درآمدند و اکنون بخشی از همین جریان سعی دارد زیر تابلوی «اعتدال» آقای روحانی جا خوش کند.
شریعتمداری گفت؛ آقای روحانی برای مقابله با این جریان مرموز و آسیب‌رسان باید «اعتدال» مورد نظر خود را تعریف کند تا، ماجرای آقای خاتمی پیش نیاید، که بسیاری از جریانات غریبه زیر تابلوی اصلاحات جمع شده بودند و ایشان در سال آخر ریاست‌جمهوری خود می‌گفت؛ باید اصلاحات را تعریف کنیم! مدیرمسئول کیهان در پاسخ به سوال دیگری درباره توافقنامه ژنو، گفت؛ این توافقنامه هیچ دستاورد قابل ارائه‌ای برای نظام و مردم ایران نداشته است و تنها دستاورد آن که بیرون از توافقنامه است، اثبات دیدگاه امام و رهبری و مردم است که معتقد بوده و هستند که آمریکا قابل اعتماد نیست و برای راه‌حل مشکلات اقتصادی باید به ظرفیت‌های به کار نگرفته داخلی توجه کرد، که خوشبختانه ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اولین گام موثر در این زمینه است. وی افزود: سامانه تحریم‌ها به فرسایش افتاده و با ادامه مقاومت ما فرو می‌ریزد.
وی درباره سیاست تنش‌زدایی گفت؛ جمهوری اسلامی ایران هرگز تنش‌آفرین نبوده است  و توضیح داد؛ بعضی‌ها، وادادگی و سکوت در برابر باج‌خواهی دشمنان را «تنش‌زدایی» می‌دانند که  باید آن را  ذلت‌پذیری ترجمه کرد.
مدیرمسئول کیهان در پاسخ به سوال دیگری گفت؛ اصحاب فتنه و مدعیان اصلاحات و کارگزاران به دولت آقای روحانی به عنوان یک «پل» نگاه می‌کنند و افزود؛ حضور جریانات مزبور یک تهدید جدی برای دولت آقای روحانی است.
یکی از دانشجویان پرسید؛ این نظریه تا چه حد قابل قبول است که می‌گویند به‌کارگیری برخی از دولتمردان دوران سازندگی و اصلاحات برای استفاده از تجربه‌های آنهاست و مدیرمسئول کیهان گفت؛ البته که باید از تجربه افراد کارآزموده استفاده کرد ولی باید به این نکته نیز توجه داشت که این افراد تجربیات موفق و چشمگیر هم در کارنامه خود داشته باشند که متأسفانه در مواردی اینگونه نبوده است.
شریعتمداری درباره اختلال ناپسند در توزیع سبد کالا گفت؛ در این رخداد تدبیر دیده نمی‌شد ولی دولت در پی اصلاح و جبران آن است.