kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۶۰
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۸

5 کشته و 80 مجروح در تازه‌ترین عملیات تروریستی بیروت

تازه‌ترین عملیات تروریستی در نزدیکی رایزنی فرهنگی ایران و سفارت کویت در جنوب بیروت 5کشته و 80 مجروح بر جای گذاشت.
تازه‌ترین عملیات تروریستی در نزدیکی رایزنی فرهنگی ایران و سفارت کویت در جنوب بیروت 5کشته و 80 مجروح بر جای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری‌ها منابع امنیتی لبنان گفتند که تروریست‌ها ابتدا یک خودرو بمب‌گذاری شده را منفجر کردند و عامل انتحاری دیگر خود را منفجر کرد.
صلیب سرخ لبنان اعلام کرد براثر این دو انفجار که همزمان رخ داد 5 نفر کشته و بیش از 80 نفر دیگر مجروح شدند.گروه تروریستی عبدالله عزام مسئولیت انفجارهای دیروز بئرالحسن واقع در منطقه ضاحیه جنوب بیروت را برعهده گرفته است. در پی این حادثه تمام سلام نخست‌وزیر لبنان گفت که این جنایت را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
میشل عون رهبر جریان آزاد ملی و رئیس فراکسیون اصلاح و تغییر در پارلمان لبنان هم گفت این حادثه چند روز پس از تشکیل دولت به وقوع پیوسته و نشان می‌دهد که تروریست‌ها و حامیان آنها از تشکیل دولت جدید ناخشنودند.
سفارت ایران در بیروت اعلام کرده به هیچ یک از دیپلمات‌ها و کارکنان رایزنی فرهنگی آسیبی نرسیده است و همه در سلامت کامل هستند.رژیم سعودی و غربی‌ها با حمایت مالی و نظامی از تکفیری‌ها در نظر دارند اوضاع سیاسی لبنان را بی‌ثبات سازند.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله اخیراً گفته است چنانچه با تروریست‌های تکفیری برخورد نشود کل منطقه را تهدید خواهند کرد.آخرین خبر حاکی است که ارتش لبنان چهار مظنون را در ارتباط با حادثه تروریستی جنوب‌بیروت بازداشت کرده است.