kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
تازه‌ترین رسوایی ائتلاف پوشالی

خلبانان آمریکایی: اوباما اجازه نمی‌دهد به داعش حمله کنیم

شماری از اعضای ارشد کنگره آمریکا به نقل از خلبانان این کشور اعلام کردند که «باراک اوباما» جلوی 75 درصد حملات هوایی علیه «داعش» را گرفته است.

تاکنون منابع رسمی و رسانه‌ای عراقی و سوری‌ بارها در مورد حمایت‌های پشت پرده آمریکا از «داعش» خبرهای مستند زیادی را گزارش کرده‌اند. حتی سیاستمداران این دو کشور نیز گزارش‌های فوق را تایید کرده‌اند. به همین خاطر، خبرهای این چنینی برای رسانه‌ها و مردم خاورمیانه کاملا آشناست.
اما، وقتی این خبر از درون ساختارهای سیاسی حاکم بر آمریکا گزارش می‌شود، دیگر برای دیرباوران هم شکی باقی نمی‌ماند که ایالات متحده پشت پدیده شوم داعش قرار دارد. سال گذشته «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق وی اعلام کرده بودند که داعش مخلوق واشنگتن و متحدان منطقه‌ای آنها است.
دیروز نیز «ادویس» عضو حزب جمهوریخواه و رئيس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در کنگره اظهار داشت، خلبانان نیروی هوایی ارتش آمریکا که به تازگی از جنگ با داعش بازگشته‌اند، به او و دیگر نمایندگان کنگره گفته‌اند که دستور دولت «باراک اوباما» از 75 درصد حملات به مواضع داعش در عراق جلوگیری شده است. به گفته خلبانان، بهانه اوباما در جلوگیری از حمله به داعش، مرگ غیرنظامیان و خسارت‌های جانبی بوده است!‌
رئیس جمهور آمریکا در حالی کشتار غیرنظامیان و وارد شدن خسارات جانبی را بهانه توقف حمله به داعش کرده است که طی سال‌های جاری هزاران نفر با دستور و یا چراغ سبز او در سوریه، لیبی، یمن و افغانستان به خاک وخون کشیده شده‌اند و این کشتار همچنان ادامه دارد.
«ادویس» در ادامه خطاب به اوباما گفت:‌«12 ماه است که به دنبال داعش هستند. اما آنها (آزادانه) جولان می‌دهند. شما از قدرت نیروی هوایی استفاده نکردید. اکنون که خلبانان بازگشته‌اند به ما می‌گویند جلوی سه چهارم حملات علیه داعش گرفته شده و به خلبانان دستور رسیده که از هدف مطمئن نیستیم! من این استراتژی را اصلا نمی‌فهمم، چون این استراتژی به داعش اجازه سودجویی داده است.»
«جک کین» ژنرال چهار ستاره بازنشسته آمریکایی نیز در جلسه کمیته روابط خارجی کنگره حرف‌های «ادویس» را تایید کرد و اظهار داشت:‌«این (سیاست اوباما) از همان ابتدا بسیار عجیب بوده است، رئيس‌جمهور شخصا بیانیه‌ای صادر و قدرت نیروی هوایی را محدود کرده است. تعداد دیگری از نمایندگان کنگره نیز از رئيس‌جمهور خواستند به جای برکناری «بشار اسد» با داعش مبارزه کند: هرچند برای ژنرال‌ها و اعضای کنگره آمریکا ممکن است این سؤال وجود داشته باشد که چرا کاخ سفید در مبارزه با داعش جدی نیست، ولی مردم و کارشناسان خاورمیانه می‌دانند که اوباما حامی اصلی داعش است و از طریق این گروه تروریستی می‌خواهد شکاف‌های مذهبی و قومیتی در منطقه را نهادینه کند.» البته، با اطلاع‌رسانی‌های غیررسمی و اینترنتی، اکنون بسیاری از مردم آمریکا و به ویژه مسلمانان نیز از پشت پرده داعش و پیوندی که این گروه تروریستی با آمریکا دارد، خبر دارند.
به گزارش تسنیم، روز شنبه گذشته حدود 200 تن از رهبران و فعالان مساجد اهل سنت و شیعه واشنگتن مقابل کاخ سفید در واشنگتن اجتماع و در شعارهای خود حمایت آمریکا از داعش را محکوم کردند. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود:‌«مسلمانان داعش و تروریست‌ها را محکوم می‌کنند» و «شیعه و سنی در کنار هم هستند.»
گلوبال ریسرچ: آمریکا حامی داعش است
پایگاه تحلیلی «گلوبال ریسرچ» هم از هفت کشور نام برد که حامی تروریسم هستند. این هفت کشور عبارتند از: عربستان، ترکیه، قطر، رژیم اسرائیل، انگلیس، فرانسه و آمریکا.
«سیدابراهیم امین السید» رئيس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان هم گفت:‌«ائتلاف آمریکایی ضد داعش بزرگترین دروغ معاصر است.» ‌«امین السید» ادعای کشورهای شورای خلیج‌فارس علیه داعش را نیز «بزرگ‌ترین عملیات فریب» خواند.
«سم ازمیر» رئيس سبزهای آلمان هم از سیاست‌های ادعایی غرب در مبارزه با ترور به شدت انتقاد و اعلام کرد تا وقتی که غرب سیاست تزویر و دوگانه را کنار نگذارد، موفقیتی علیه تروریسم وجود نخواهد داشت. وی گفت که عربستان و وهابیت منشأ و منبع تروریسم است.
«مایکل ویکرز» که تا همین اواخر در وزارت دفاع آمریکا و سازمان سیا در زمینه ضدتروریسم کار می‌کرد، با انتقاد از مواضع دولت اوباما در قبال داعش نوشت: آقای رئيس‌جمهور، استراتژی خود را عوض کنید. اما، رئیس‌جمهور آمریکا با هدف خنثی‌سازی این فشارها گفت:‌ «ما در نهایت تروریست‌های داعش را از بین خواهیم برد.»
گفتنی است، پیش از این بارها تصاویر کمک‌های نظامی، اطلاعاتی و مالی آمریکا به تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه منتشر شده است.
دیروز حتی گروه تروریستی النصره با انتشار یک پیام ویدیویی از آمریکایی‌ها به خاطر ارسال سلاح به «ارتش آزاد» سوریه (تروریست‌هایی که آمریکا علنا از آنها حمایت می‌کند) تشکر کردند. النصره را همه طرف‌ها یک گروه تروریستی می‌دانند.