kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۲۱۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷

معلولان گلستانی صاحب مسکن می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از اختصاص یک هزار و یکصد سهمیه مسکن ویژه معلولان زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: پیگیری‌های لازم برای تهیه زمین با مسئولان استان از جمله راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در حال انجام است.


رقیه رحمانی افزود: هم‌اکنون 47 هزار مددجو معلول جسمی حرکتی، ذهنی، اعصاب و روان، نابینا و کم‌بینا و ناشنوا و کم‌شنوا زیر پوشش بهزیستی گلستان هستند.وی با بیان اینکه تنها حدود 8 هزار نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی از این نهاد مستمری ماهانه دریافت می‌کنند گفت: احداث مسکن برای معلولان با اولویت‌بندی خانواده‌های دارای دو معلول، تک معلول و معلولان عادی انجام خواهد شد. رحمانی اضافه کرد: 94 خانواده دارای دو معلول در مناطقه شهری، 127 خانواده دارای دو معلول در مناطق روستایی و حدود یک هزار خانواده دارای معلول عادی و بدون مسکن در سطح استان گلستان شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه برای ساخت مسکن هر مددجوی معلول، مبلغ 150 میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی بهزیستی داده می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این، مبلغ 150 میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی از سوی مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیش‌بینی شده است.
مدیرکل بهزیستی استان گلستان اظهار داشت: در صورت تهیه زمین مناسب از سوی مسکن و شهرسازی در مناطق شهری و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق روستایی، عملیات احداث مسکن معلولان آغاز خواهد شد.