نمایندگان در گفت و گو با کیهان :
راه مبارزه با تروریسم ائتلاف با حامیان پشت پرده داعش نیست
نمایندگان مجلس در گفتوگو با کیهان با بیان اینکه دست دوستی دادن با آمریکا که خود عامل و حامی تروریست است، معنا ندارد افزودند: کسانی که در داخل سخن از صلح و مذاکره در مسائل منطقهای میگویند، قطعا میخواهند با دادن آدرس غلط به مردم اهداف خود را دنبال کنند.
سرویس سیاسی-
به دنبال سیاست جدید آمریکاییها مبنی بر تغییرات اجباری، تبلیغات وسیعی در غرب و آمریکا با توجه به اهداف پشت پرده استکبار میشود تا آمریکا بتواند امپراطوری استکباری خود را همچنان حفظ کند و از منابع و ثروتهای منطقه برای توسعه روز افزون خود استفاده کند. آمریکاییها شعار حل مسائل را میدهند اما در میدان عمل به دنبال تحمیل منافع خود هستند و بدون تردید سد محکم «اصول انقلابی سیاست خارجی» انقلاب اسلامی در برابر نفوذ همه جانبه غرب مانعی بزرگ است و تغییر تاکتیکها در آن مانع اصول راهبردی آن نشده است.
همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با مسئولان سیاست خارجی فرمودهاند اهداف آمریکا در منطقه، 180 درجه با اهداف ایران، متفاوت است و «برخلاف نظر برخی افراد، آمریکا بخش عمده مشکلات منطقه است نه بخشی از راه حل مشکلات.» در حالی که عدهای در داخل با استفاده از رسانههای وسیع خود به دنبال ترویج این نگاه هستند که در تعامل با آمریکا تمام مشکلات حل میشود و حتی در رابطه با مسائل منطقهای و حل مشکلات تروریستی میتوان با آمریکا وارد معامله شد! غافل از اینکه هر زمان با اجرای اصول انقلابی سیاست خارجی در طول مدت انقلاب توانستیم بر اقتدار، اعتبار و ارتقای جایگاه کشور در جهان بیافزاییم. نباید آن گونه شود که با هشدار رهبر معظم انقلاب روبرو شویم که فرمودند: اجرای «سیاست خارجی انقلابی» در عمل با برخی غفلتها، کم کاریها، ناهوشمندیها و موانع خارجی همراه بوده است.
آمریکا با شعار عوام فریبانه صلح
و با فریاد دزد دزد، در منطقه غارت میکند
فاطمه آلیا نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با کیهان گفت: یکی از ترفندهای استکبار و ابرقدرتها اساسا جنگ افروزی برای به دست آوردن منافع خودشان است تا از این طریق به خواستهها و اهداف وسیع خود برسند اما اکنون استکبار و در رأس آنها آمریکا برای نیل به اهداف خویش از دریچه صلح و با تکیه بر شعارهای عامه پسند وارد میشوند در حالی که خوی وحشی گری و ذات جنگ افروزی آمریکا به سیاق گذشته است. آمریکا در پوشش شعارهایی که میدهد با پرورش تروریستها و مسلح کردن آنها دو جانبه سود میبرد چرا که با دادن تسلیحات کارخانههای خود به ارتقای تولید کشورشان و اقتصاد سرمایه داران کمک و با این سرمایه اهداف خود را تأمین میکنند و علاوه بر آن کشورهای منطقه را ناامن میسازند و از این ناامنی منفعت خود را به دست میآورند، در واقع به بهانه و با نقاب امنیت و حقوق بشر دایه دلسوزتر از مادر برای منطقه ما شدهاند. دولت مردان آمریکایی که خود مشکلات فراوانی درست کردهاند، میخواهند از آن طرف دنیا با لشکرکشی در این منطقه امنیت درست کنند؟
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: کانونهای تروریستی منطقه در 10 و 20 سال اخیر از آمریکا حمایتهای مادی و معنوی میگرفتند. برای آمریکا حمایت و پشتیبانی از داعش، طالبان، القاعده و منافقین فرقی نمیکند اما جسورانه شعار صلح عوام فریبانه هم میدهند و با فریاد دزد دزد، به دزدی در خاورمیانه مشغولند. بنابراین برخی اگر به دنبال امنیت و صلح منطقهای هستند باید بدانند که منشأ این ناامنیها و اختلافات خود آمریکاییها هستند و تا آنها از منطقه بیرون نروند، اتفاق تازهای نخواهد افتاد.
جنگ صلیبی جدید به بهانه جنگ با تروریست
جنگ قانون علیه مسلمین است
همچنین علیرضا خسروی نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اتفاق تروریستی اخیر فرانسه در واقع یک یازده سپتامبر و جنگ صلیبی دیگری توسط چند کشور غرب و همپیمان آمریکا کلید زده شد، تصریح کرد: همانطور که در یازده سپتامبر به این بهانه به منطقه و کشورهای مسلمان لشکرکشی کردند و با نامیدن ایران به محور شرارت قصد حمله به کشور را داشتند. بنابراین بعد از این اتفاق حتما باید منتظر یک جنگ صلیبی دیگری باشیم. نکته جالب توجه اینکه اکثر دستگیر شدگان اسامی اسلامی دارند که این در جهت اسلام هراسی و ایران ستیزی است.
نماینده مردم سمنان در مجلس اضافه کرد: اما جنگ صلیبی جدید، جنگ قانون علیه مسلمین است. در حال حاضر این اتفاق تروریستی در فرانسه که خاستگاه و مهد قانون نامیده میشود رخ داده است. آمریکا و غرب با تصویب قوانین و قطعنامههایی با بهانههای گوناگون علیه ما همان اهداف قبلی استکباری خود را دنبال خواهند کرد و دشمن با این حربه میخواهد ما را محدود کند. دشمن در زمینههای نظامی شکست خورده و حالا از طریق حربه مذاکره و صلح به دنبال تحقق اهداف خودش است.
خسروی در گفت و گو با کیهان افزود: ما در طول تاریخ انقلاب چندین بار با آمریکا وارد مذاکره شدیم و هر بار آنها نشان دادند که قابل اعتماد نیستند. به عنوان مثال هنوز تسلیحاتی که ما قبلا از آنها خریداری کرده ایم نه تنها ندادهاند بلکه اجاره انبارهای آن تسلیحات فروخته شده را ما داریم میدهیم! نمونه بعدی قرارداد الجزایر است و تا زمانی که جاسوسان آمریکایی در سفارتشان را آزاد نکرده بودیم، آمریکاییها اندکی به تعهدات خود عمل کردند اما بعد از آزادی آنها اموال ما را که متعهد شده بود پس دهد، بلوکه کرد و نداد. عدهای میگویند آمریکاییها در جلسات گریه و ابراز پشیمانی کردند در حالی که این گریه شیطان است که قصدی به جز اغوای آدمی ندارد تا مسلمین را فریب دهند. بدعهدیهای آمریکاییها را باید به اطلاع و آگاهی عموم رسانید و فهمید که دشمن قابل اعتماد نیست چرا که هر جا اعتماد کردیم ضربه خوردیم. آمریکا به غیراز زور زبان دیگری نمیفهمد.
بهانه تروریست برگ برنده آمریکا
در معادلات منطقهای است
علیرضا سلیمی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز استکبار قصد دارد دنیا را توسط سازمانهای جاسوسی خود مدیریت کند که اسناد فراوانی در این رابطه در اختیار است، بنابراین آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از کشورها برای رسیدن به اهداف خود از این طریق به اقدامات تروریستی روی آوردهاند و همین طور برخی کشورهای منطقهای مثل عربستان که حامی تروریست است را مورد حمایت خود قرار میدهند. اینکه تروریستها سلاحهای ارتش اسرائیل و آمریکا را دارند نشاندهنده این است که تروریست ساخته و پرداخته همانها است که به عنوان برگ برنده خود در معادلات منطقهای به آن نگاه میکنند، در حالی که تروریست فتنهای است که آتش آن حتما گردانندگانش را خواهد گرفت.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: معنا ندارد با موجودی که ذاتا به دنبال قتل و خونریزی و کشت و کشتار و اقدامات استکباری خود با همراهی قارونهای منطقهای است، دست دوستی داد آن هم برای ایجاد صلح و جنگ با تروریست. این دست دوستی همان رابطه گرگ و میش است که بسیار مضحک مینماید. گرگی که خودش به دنبال دزدی و غارت در منطقه است و با شعارهای ضد تروریستی خود فقط به دنبال فریب افکار عمومی است. کسانی که در داخل هم راستا با دشمن خواستههای آنها را به زبان میآورند و سخن از صلح و مذاکره میکنند، قطعا میخواهند با دادن آدرس غلط به مردم اهداف خود را دنبال کنند. باید توجه داشت که دشمن با فشارها و تهدیدات خود نتوانست خواسته هایش را محقق کند و حالا با ترفند جدید خود، قصد فریب دارند که باید هوشیار بود.
عدهای در داخل فریب ظواهر و شعارهای ضد تروریستی آمریکا را خوردهاند
همچنین احمد بخشایش اردستانی نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا از همه ابزارهای جهانی خود به نحو مطلوب استفاده کرده و میکند، گفت: از گسترش دموکراسی به زعم خود گرفته تا حقوق بشر و مبارزه با تروریست. عدهای هم در داخل فریب این ظواهر و شعارها را خوردهاند بدون آن که به پشت پرده این اقدامات توجه داشته باشند، اینها اقدامات مستکبرین و آمریکاییها را مثبت قلمداد میکنند در حالی که مقام معظم رهبری در این رابطه از واژه نفوذ استفاده کردهاند. متأسفانه عدهای در داخل از اقتصاد مقاومتی گرفته تا توان مدیریتی داخلی را شعار قلمداد میکنند و همه چیز را آن طرف میبینند، به نوعی به دنبال تعامل الگویی هستند در حالی که دشمن با سیاست نرم جلو میآید تا به وقت مقتضی ضربه خود را بزنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: بنابراین ما یک سری مواضعی داریم و با آمریکا به هیچ وجه نمیتوانیم تعامل و نقاط مشترکی در بحث مقابله با تروریست داشته باشیم. در حوادث منطقهای و از جمله سوریه آمریکا و شرکایش به بهانه مبارزه با تروریست منطقه را به آشوب کشیدند و ائتلاف آنها نیز وضع را بدتر کرد چرا که میخواستند به تروریستهای دست پرورده خودشان کمک کنند.
به دنبال سیاست جدید آمریکاییها مبنی بر تغییرات اجباری، تبلیغات وسیعی در غرب و آمریکا با توجه به اهداف پشت پرده استکبار میشود تا آمریکا بتواند امپراطوری استکباری خود را همچنان حفظ کند و از منابع و ثروتهای منطقه برای توسعه روز افزون خود استفاده کند. آمریکاییها شعار حل مسائل را میدهند اما در میدان عمل به دنبال تحمیل منافع خود هستند و بدون تردید سد محکم «اصول انقلابی سیاست خارجی» انقلاب اسلامی در برابر نفوذ همه جانبه غرب مانعی بزرگ است و تغییر تاکتیکها در آن مانع اصول راهبردی آن نشده است.
همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با مسئولان سیاست خارجی فرمودهاند اهداف آمریکا در منطقه، 180 درجه با اهداف ایران، متفاوت است و «برخلاف نظر برخی افراد، آمریکا بخش عمده مشکلات منطقه است نه بخشی از راه حل مشکلات.» در حالی که عدهای در داخل با استفاده از رسانههای وسیع خود به دنبال ترویج این نگاه هستند که در تعامل با آمریکا تمام مشکلات حل میشود و حتی در رابطه با مسائل منطقهای و حل مشکلات تروریستی میتوان با آمریکا وارد معامله شد! غافل از اینکه هر زمان با اجرای اصول انقلابی سیاست خارجی در طول مدت انقلاب توانستیم بر اقتدار، اعتبار و ارتقای جایگاه کشور در جهان بیافزاییم. نباید آن گونه شود که با هشدار رهبر معظم انقلاب روبرو شویم که فرمودند: اجرای «سیاست خارجی انقلابی» در عمل با برخی غفلتها، کم کاریها، ناهوشمندیها و موانع خارجی همراه بوده است.
آمریکا با شعار عوام فریبانه صلح
و با فریاد دزد دزد، در منطقه غارت میکند
فاطمه آلیا نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با کیهان گفت: یکی از ترفندهای استکبار و ابرقدرتها اساسا جنگ افروزی برای به دست آوردن منافع خودشان است تا از این طریق به خواستهها و اهداف وسیع خود برسند اما اکنون استکبار و در رأس آنها آمریکا برای نیل به اهداف خویش از دریچه صلح و با تکیه بر شعارهای عامه پسند وارد میشوند در حالی که خوی وحشی گری و ذات جنگ افروزی آمریکا به سیاق گذشته است. آمریکا در پوشش شعارهایی که میدهد با پرورش تروریستها و مسلح کردن آنها دو جانبه سود میبرد چرا که با دادن تسلیحات کارخانههای خود به ارتقای تولید کشورشان و اقتصاد سرمایه داران کمک و با این سرمایه اهداف خود را تأمین میکنند و علاوه بر آن کشورهای منطقه را ناامن میسازند و از این ناامنی منفعت خود را به دست میآورند، در واقع به بهانه و با نقاب امنیت و حقوق بشر دایه دلسوزتر از مادر برای منطقه ما شدهاند. دولت مردان آمریکایی که خود مشکلات فراوانی درست کردهاند، میخواهند از آن طرف دنیا با لشکرکشی در این منطقه امنیت درست کنند؟
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: کانونهای تروریستی منطقه در 10 و 20 سال اخیر از آمریکا حمایتهای مادی و معنوی میگرفتند. برای آمریکا حمایت و پشتیبانی از داعش، طالبان، القاعده و منافقین فرقی نمیکند اما جسورانه شعار صلح عوام فریبانه هم میدهند و با فریاد دزد دزد، به دزدی در خاورمیانه مشغولند. بنابراین برخی اگر به دنبال امنیت و صلح منطقهای هستند باید بدانند که منشأ این ناامنیها و اختلافات خود آمریکاییها هستند و تا آنها از منطقه بیرون نروند، اتفاق تازهای نخواهد افتاد.
جنگ صلیبی جدید به بهانه جنگ با تروریست
جنگ قانون علیه مسلمین است
همچنین علیرضا خسروی نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اتفاق تروریستی اخیر فرانسه در واقع یک یازده سپتامبر و جنگ صلیبی دیگری توسط چند کشور غرب و همپیمان آمریکا کلید زده شد، تصریح کرد: همانطور که در یازده سپتامبر به این بهانه به منطقه و کشورهای مسلمان لشکرکشی کردند و با نامیدن ایران به محور شرارت قصد حمله به کشور را داشتند. بنابراین بعد از این اتفاق حتما باید منتظر یک جنگ صلیبی دیگری باشیم. نکته جالب توجه اینکه اکثر دستگیر شدگان اسامی اسلامی دارند که این در جهت اسلام هراسی و ایران ستیزی است.
نماینده مردم سمنان در مجلس اضافه کرد: اما جنگ صلیبی جدید، جنگ قانون علیه مسلمین است. در حال حاضر این اتفاق تروریستی در فرانسه که خاستگاه و مهد قانون نامیده میشود رخ داده است. آمریکا و غرب با تصویب قوانین و قطعنامههایی با بهانههای گوناگون علیه ما همان اهداف قبلی استکباری خود را دنبال خواهند کرد و دشمن با این حربه میخواهد ما را محدود کند. دشمن در زمینههای نظامی شکست خورده و حالا از طریق حربه مذاکره و صلح به دنبال تحقق اهداف خودش است.
خسروی در گفت و گو با کیهان افزود: ما در طول تاریخ انقلاب چندین بار با آمریکا وارد مذاکره شدیم و هر بار آنها نشان دادند که قابل اعتماد نیستند. به عنوان مثال هنوز تسلیحاتی که ما قبلا از آنها خریداری کرده ایم نه تنها ندادهاند بلکه اجاره انبارهای آن تسلیحات فروخته شده را ما داریم میدهیم! نمونه بعدی قرارداد الجزایر است و تا زمانی که جاسوسان آمریکایی در سفارتشان را آزاد نکرده بودیم، آمریکاییها اندکی به تعهدات خود عمل کردند اما بعد از آزادی آنها اموال ما را که متعهد شده بود پس دهد، بلوکه کرد و نداد. عدهای میگویند آمریکاییها در جلسات گریه و ابراز پشیمانی کردند در حالی که این گریه شیطان است که قصدی به جز اغوای آدمی ندارد تا مسلمین را فریب دهند. بدعهدیهای آمریکاییها را باید به اطلاع و آگاهی عموم رسانید و فهمید که دشمن قابل اعتماد نیست چرا که هر جا اعتماد کردیم ضربه خوردیم. آمریکا به غیراز زور زبان دیگری نمیفهمد.
بهانه تروریست برگ برنده آمریکا
در معادلات منطقهای است
علیرضا سلیمی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز استکبار قصد دارد دنیا را توسط سازمانهای جاسوسی خود مدیریت کند که اسناد فراوانی در این رابطه در اختیار است، بنابراین آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از کشورها برای رسیدن به اهداف خود از این طریق به اقدامات تروریستی روی آوردهاند و همین طور برخی کشورهای منطقهای مثل عربستان که حامی تروریست است را مورد حمایت خود قرار میدهند. اینکه تروریستها سلاحهای ارتش اسرائیل و آمریکا را دارند نشاندهنده این است که تروریست ساخته و پرداخته همانها است که به عنوان برگ برنده خود در معادلات منطقهای به آن نگاه میکنند، در حالی که تروریست فتنهای است که آتش آن حتما گردانندگانش را خواهد گرفت.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: معنا ندارد با موجودی که ذاتا به دنبال قتل و خونریزی و کشت و کشتار و اقدامات استکباری خود با همراهی قارونهای منطقهای است، دست دوستی داد آن هم برای ایجاد صلح و جنگ با تروریست. این دست دوستی همان رابطه گرگ و میش است که بسیار مضحک مینماید. گرگی که خودش به دنبال دزدی و غارت در منطقه است و با شعارهای ضد تروریستی خود فقط به دنبال فریب افکار عمومی است. کسانی که در داخل هم راستا با دشمن خواستههای آنها را به زبان میآورند و سخن از صلح و مذاکره میکنند، قطعا میخواهند با دادن آدرس غلط به مردم اهداف خود را دنبال کنند. باید توجه داشت که دشمن با فشارها و تهدیدات خود نتوانست خواسته هایش را محقق کند و حالا با ترفند جدید خود، قصد فریب دارند که باید هوشیار بود.
عدهای در داخل فریب ظواهر و شعارهای ضد تروریستی آمریکا را خوردهاند
همچنین احمد بخشایش اردستانی نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا از همه ابزارهای جهانی خود به نحو مطلوب استفاده کرده و میکند، گفت: از گسترش دموکراسی به زعم خود گرفته تا حقوق بشر و مبارزه با تروریست. عدهای هم در داخل فریب این ظواهر و شعارها را خوردهاند بدون آن که به پشت پرده این اقدامات توجه داشته باشند، اینها اقدامات مستکبرین و آمریکاییها را مثبت قلمداد میکنند در حالی که مقام معظم رهبری در این رابطه از واژه نفوذ استفاده کردهاند. متأسفانه عدهای در داخل از اقتصاد مقاومتی گرفته تا توان مدیریتی داخلی را شعار قلمداد میکنند و همه چیز را آن طرف میبینند، به نوعی به دنبال تعامل الگویی هستند در حالی که دشمن با سیاست نرم جلو میآید تا به وقت مقتضی ضربه خود را بزنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: بنابراین ما یک سری مواضعی داریم و با آمریکا به هیچ وجه نمیتوانیم تعامل و نقاط مشترکی در بحث مقابله با تروریست داشته باشیم. در حوادث منطقهای و از جمله سوریه آمریکا و شرکایش به بهانه مبارزه با تروریست منطقه را به آشوب کشیدند و ائتلاف آنها نیز وضع را بدتر کرد چرا که میخواستند به تروریستهای دست پرورده خودشان کمک کنند.