kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
نوبخت:

وام 25 میلیونی خرید خودرو برای تحریک تقاضا بود

معاون رئیس جمهور با اشاره به وام 25 میلیونی خرید خودرو گفت: این وام برای تحریک تقاضا بود تا رونقی به بخش صنعت دهد و به تولیدات داخلی کمکی کرده باشیم.


به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت در نشست خبری با خبرنگاران در محل استانداری خوزستان اظهار کرد:  از اول فروردین‌ماه سال آینده برنامه ششم دولت با شرایط پس از تحریم اجرا خواهد شد، اما در خصوص برنامه کوتاه مدت اقتصادی دولت باید اشاره کرد که رشد اقتصادی کشور در شش ماه نخست امسال، یک درصد مثبت بوده است.
وی افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است و این مسئله رشد مناسبی برای کشور نیست و انتظار داریم میزان رشد اقتصادی کشور حدود 5 تا 6 درصد باشد.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه از دو مسیر به دنبال تحریک تقاضا و سرمایه‌گذاری در کشور هستیم، تصریح کرد: این کار را از طریق ابزار مالی دولت و ابزار پولی یا تسهیلات انجام خواهیم داد.
نوبخت ادامه داد: دولت موظف شد تا 7 هزار و 500 میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی اختصاص دهد که تمام این عدد به طور کامل پرداخت شد، اما در مجموع پرداخت‌های عمرانی دولت حدود 21 هزار میلیارد تومان بوده است.
به گفته این مسئول، در راستای سیاست‌های پولی به دنبال تحریک تقاضا بودیم تا اجناسی که به علت نبود تقاضا در انبارها مانده بودند به فروش برسند و کارخانه‌های تولیدکننده دوباره به فعالیت خود ادامه دهند.
معاون رئیس جمهور در ارتباط با معضل ریزگردها و پیگیری‌های دولت در این‌باره عنوان کرد: شورایی در وزارت کشور به دستور ریاست جمهوری برای رسیدگی به مسئله ریزگردها تشکیل و نخستین رقم اعتباری برای این شورا در نظر گرفته شده است.
نوبخت با بیان اینکه به‌زودی معضل ریزگردها حل و فصل خواهد شد، گفت: طبق ابلاغیه ریاست جمهوری به سازمان برنامه‌ریزی و بودجه، حکمی در خصوص استمرار منابع مالی در مقابله با ریزگردها داده شد تا در برنامه ششم، اعتباری برای مقابله با این پدیده در نظر گرفته شود.
وی در پایان با اشاره به وام 25 میلیونی خرید خودرو چنین ادامه داد: این وام برای تحریک تقاضا بود تا رونقی به بخش صنعت دهد و به تولیدات داخلی کمکی کرده باشیم.