قرارداد 160 میلیاردی تاج و همکارانش برای تبلیغات محیطی، آب رفت
بخشش سازمان لیگ، ضرر 40 میلیاردی فوتبال!
حالا بعد از گذشت نزدیک به یک سال و نیم از قرارداد سازمان لیگ برای تبلیغات محیطی، این سازمان نه تنها به 160 میلیارد خود نرسیده، بلکه 40میلیارد از این رقم را نیز بدون اطلاع اعضای مجمع تخفیف داده است!
سرویس ورزشی-
اول اردیبهشت ماه سال 1393 بود که مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در نشست خبری خود با افتخار از امضای قرارداد تبلیغات محیطی مسابقات فوتبال باشگاهی ایران میان سازمان لیگ فوتبال، به نمایندگی از فدراسیون فوتبال و شرکت ایران نوین خبر داد.
رئیس سازمان لیگ در همان روز صراحتا عنوان داشت: قرارداد خوبی را امضا کردیم. به نظرم رقم 160 میلیارد هم عدد واقعی این موضوع نیست و پول بیشتری در این زمینه وجود دارد اما این مسئله هم خوب است و باعث میشود پولی که در دست دیگران است، در زمینه فوتبال هزینه شود و در صدد هستیم تا حق پخش تلویزیونی و تبلیغات روی پیراهن را اصولیتر کنیم و دیگر نیازی به پول سایر جاها نباشد.
وی حتی در مورد اینکه مبلغ قرارداد بالاست و این گمانهزنی وجود دارد که پایبندی به این قرارداد وجود نداشته باشد، تصریح کرد: «ما ضمانت بسیار قوی در این زمینه گرفتهایم. در همین ابتدا 24 میلیارد نقد دریافت کردیم و فکر نمیکنم شرکتی 24 میلیارد بدهد و بعد از آن سایر موارد را رعایت نکند. ضمانت بانکی هم از آنها گرفتهایم و آنها با تبلیغات و مسائل دیگر بیگانه نیستند. »
اما حالا بعد از گذشت نزدیک به یک سال و نیم از این قرارداد مشخص شده که نه تنها سازمان لیگ به 160میلیارد خود نرسیده، بلکه 40 میلیارد از این رقم را نیز بدون اطلاع اعضای مجمع تخفیف داده است!
تخفیف 40 میلیاردی از جانب هیئت رئیسه غیرقانونی
روز گذشته کریم بهرامی عضو مجمع 12 نفره سازمان لیگ در گفت و گویی با خبرگزاری تسنیم ضمن اعلام این خبر، عنوان داشت: در حال حاضر هیئت رئیسه فعلی غیرقانونی است بنابراین چنین هیئت رئیسهای چگونه میتواند تصمیم بگیرد که 40 میلیارد تومان به شرکتی که مجری انحصاری تبلیغات محیطی رقابتهای لیگ برتر است تخفیف دهد؟ دوستان در هیئت رئیسه باید چنین موضوع با اهمیتی را نه فقط در مجمع 12 نفره که منتخب باشگاههاست بلکه در مجمع عمومی پیشنهاد داده تا تصویب یا رد آن بر عهده اعضای مجمع عمومی باشد چون این موضوع به منافع همه باشگاه برمیگردد و سهم هر باشگاه بیش از 2 میلیارد تومان میشود.
عضو مجمع 12 نفره سازمان لیگ در خصوص اینکه اعضای هیئت رئیسه مدعی هستند با این ارقام شرکت اسپانسر سازمان لیگ متضرر شده، تأکید کرد: چرا ابتدا در بوق و کرنا کردند که ما 160 میلیارد تومان قرارداد بستیم؟ با این شرایط که 40 میلیارد تومان تخفیف داده شده و 20میلیارد تومان هم سازمان لیگ فصل قبل بابت پخش نشدن 4 یا 5 هفته از رقابتهای لیگ برتر به دلیل اختلاف با صداوسیما، قبول خسارت کرد؛ کلاً 100 میلیارد تومان باقی میماند. با توجه به اینکه شرکت اسپانسر در فرآیند یک مزایده عمومی برنده مزایده شده برای دریافت 100 میلیارد تومان هم ضمانت اجرایی لازم گرفته نشده است.
رئیس هیئت فوتبال استان قم گفت: ما اصلاً به مسائلی که فصل قبل افتاد کاری نداریم بلکه خواهان اجرای قانون در خصوص این تخفیف 40 میلیارد تومانی هستیم. متاسفانه شاهدیم به دروغ در بعضی از رسانهها مطرح کردهاند که این تصمیم با اعضای مجمع 12 نفره هم مطرح شده و آنها نیز نظر مساعد دارند درحالی که این موضوع کذب محض بوده و این موضوع با ما مطرح نشده و ما این موضوع را از طریق رسانهها متوجه شدیم. متاسفانه دوستان با این کارها فقط زمان میخرند. هفته آینده این موضوع را به اطلاع دوستان در مجمع عمومی که به ما رای داده و منتخب خود کردهاند خواهیم رساند و به آنها میگوییم به آرای شما خیانت نخواهیم کرد.
اول اردیبهشت ماه سال 1393 بود که مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در نشست خبری خود با افتخار از امضای قرارداد تبلیغات محیطی مسابقات فوتبال باشگاهی ایران میان سازمان لیگ فوتبال، به نمایندگی از فدراسیون فوتبال و شرکت ایران نوین خبر داد.
رئیس سازمان لیگ در همان روز صراحتا عنوان داشت: قرارداد خوبی را امضا کردیم. به نظرم رقم 160 میلیارد هم عدد واقعی این موضوع نیست و پول بیشتری در این زمینه وجود دارد اما این مسئله هم خوب است و باعث میشود پولی که در دست دیگران است، در زمینه فوتبال هزینه شود و در صدد هستیم تا حق پخش تلویزیونی و تبلیغات روی پیراهن را اصولیتر کنیم و دیگر نیازی به پول سایر جاها نباشد.
وی حتی در مورد اینکه مبلغ قرارداد بالاست و این گمانهزنی وجود دارد که پایبندی به این قرارداد وجود نداشته باشد، تصریح کرد: «ما ضمانت بسیار قوی در این زمینه گرفتهایم. در همین ابتدا 24 میلیارد نقد دریافت کردیم و فکر نمیکنم شرکتی 24 میلیارد بدهد و بعد از آن سایر موارد را رعایت نکند. ضمانت بانکی هم از آنها گرفتهایم و آنها با تبلیغات و مسائل دیگر بیگانه نیستند. »
اما حالا بعد از گذشت نزدیک به یک سال و نیم از این قرارداد مشخص شده که نه تنها سازمان لیگ به 160میلیارد خود نرسیده، بلکه 40 میلیارد از این رقم را نیز بدون اطلاع اعضای مجمع تخفیف داده است!
تخفیف 40 میلیاردی از جانب هیئت رئیسه غیرقانونی
روز گذشته کریم بهرامی عضو مجمع 12 نفره سازمان لیگ در گفت و گویی با خبرگزاری تسنیم ضمن اعلام این خبر، عنوان داشت: در حال حاضر هیئت رئیسه فعلی غیرقانونی است بنابراین چنین هیئت رئیسهای چگونه میتواند تصمیم بگیرد که 40 میلیارد تومان به شرکتی که مجری انحصاری تبلیغات محیطی رقابتهای لیگ برتر است تخفیف دهد؟ دوستان در هیئت رئیسه باید چنین موضوع با اهمیتی را نه فقط در مجمع 12 نفره که منتخب باشگاههاست بلکه در مجمع عمومی پیشنهاد داده تا تصویب یا رد آن بر عهده اعضای مجمع عمومی باشد چون این موضوع به منافع همه باشگاه برمیگردد و سهم هر باشگاه بیش از 2 میلیارد تومان میشود.
عضو مجمع 12 نفره سازمان لیگ در خصوص اینکه اعضای هیئت رئیسه مدعی هستند با این ارقام شرکت اسپانسر سازمان لیگ متضرر شده، تأکید کرد: چرا ابتدا در بوق و کرنا کردند که ما 160 میلیارد تومان قرارداد بستیم؟ با این شرایط که 40 میلیارد تومان تخفیف داده شده و 20میلیارد تومان هم سازمان لیگ فصل قبل بابت پخش نشدن 4 یا 5 هفته از رقابتهای لیگ برتر به دلیل اختلاف با صداوسیما، قبول خسارت کرد؛ کلاً 100 میلیارد تومان باقی میماند. با توجه به اینکه شرکت اسپانسر در فرآیند یک مزایده عمومی برنده مزایده شده برای دریافت 100 میلیارد تومان هم ضمانت اجرایی لازم گرفته نشده است.
رئیس هیئت فوتبال استان قم گفت: ما اصلاً به مسائلی که فصل قبل افتاد کاری نداریم بلکه خواهان اجرای قانون در خصوص این تخفیف 40 میلیارد تومانی هستیم. متاسفانه شاهدیم به دروغ در بعضی از رسانهها مطرح کردهاند که این تصمیم با اعضای مجمع 12 نفره هم مطرح شده و آنها نیز نظر مساعد دارند درحالی که این موضوع کذب محض بوده و این موضوع با ما مطرح نشده و ما این موضوع را از طریق رسانهها متوجه شدیم. متاسفانه دوستان با این کارها فقط زمان میخرند. هفته آینده این موضوع را به اطلاع دوستان در مجمع عمومی که به ما رای داده و منتخب خود کردهاند خواهیم رساند و به آنها میگوییم به آرای شما خیانت نخواهیم کرد.