رئیس پلیس راهور تهران خبر داد
اعمال جریمه ۲۰ هزارتومانی ورود به محدوده طرح زوج و فرد از اول آبان
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اعمال جریمه ورود به محدوده زوج و فرد از اول آبان خبر داد و گفت: تا قبل از این تاریخ، جریمهای برای متخلفان اعمال نشده و جریمههای صادرشده فقط ارشادی بوده است.
سردار سیدتیمور حسینی در گفتوگو با فارس، در مورد اعمال جریمه ورود خودروها به محدوده طرح زوج و فرد و اخبار ضد و نقیضی که در این رابطه بر سر زبانها افتاده است، اظهار داشت: تاکنون تخلفات ورود به محدوده زوج و فرد از طریق دوربینهای موجود در این معابر ثبت شد ولی به دلیل اطلاعرسانی بیشتر به مردم، اعمال جریمه آن به تأخیر افتاده بود.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: تخلفات انجام شده فقط به صورت ارشادی به رانندگان اطلاع داده شد و صدور جریمه برای آنها صورت نگرفت.
عالیترین مقام راهنمایی و رانندگی پایتخت تصریح کرد: برابر مقررات، از اول آبان ماه تخلفات ورود به محدوده زوج و فرد اعمال شده و برای رانندگان متخلف، جریمه در نظر گرفته خواهد شد.حسینی، جریمه ورود به محدوده زوج و فرد را 20 هزار تومان عنوان و بیان داشت: این ممنوعیت تردد از ساعت 30/6 صبح تا 19 عصر در معابر تعریف شده اعمال خواهد شد.وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد معرفی معابر موجود در این طرح گفت: از شمال، بزرگراه شهید همت، از غرب، شهیدچمران، جنوب، بعثت و شرق، امام علی(ع) یک محدوده دایرهوار را مشخص میکنند که ورود به این مناطق برای خودروهایی که شماره پلاکشان مغایر با روز تردد باشد، ممنوع خواهد بود.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مورد چگونگی تردد سرویس مدارس در محدوده زوج و فرد خاطرنشان کرد: رانندگانی که توانستهاند کارت صلاحیت بگیرند و برای خودروی خود برچسب سرویس مدارس دریافت کردهاند، میتوانند در ساعات صبح و ظهر که برای سرویسدهی به دانشآموزان مشغول هستند، در این معابر تردد کنند و با توجه به اینکه شماره پلاکشان برای دوربین تعریف شده، از جریمه معاف خواهند شد.
تضییع حقوق شهروندان
در صورت اجرای ناقص طرح LEZ
رئیس مرکز اطلاعرسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به مخالفت پلیس برای اجرای شتابزده طرح کاهش در یادداشتی با عنوان «پاسخ پلیس راهور: نه اقناع و نه تعلل!» آورده است: به تازگی برخی کارشناسان و اصحاب رسانه در جراید و رسانهها از اصطلاح «اقناع نمودن پلیس راهور» یا «تعلل پلیس راهور» در اجرای طرح کاهش یا به اصطلاح طرح L.E.Z استفاده میکنند که به کارگیری این نوع ادبیات، دور از منطق علمی و تخصصی در این حوزه است؛ زیرا اقناع جایی مصداق پیدا میکند که شخصی متوجه حرفهای شخص دیگری نشود که در بحث طرح کاهش، همه متوجه حرفهای یکدیگر هستند.سرهنگ مراد مرادی، در ادامه افزود: پلیس راهور مانند سایر مسئولان مدیریت شهری، دغدغه آلودگی هوا و محیط زیست را دارد و نه تنها در مورد اجرای طرح کاهش، به هیچ وجه تعلل نکرده است، بلکه از هر طرح قابل اجرایی که موجب کاهش آلودگی هوا شود، استقبال میکند.مرادی ادامه داد: بنابراین، گزارش یکی از روزنامه کثیرالانتشار در روز شنبه مورخ 9 آبان با تیتر «تعلل پلیس در اجرای طرح کاهش» غیرمنصفانه و ناشی از برداشت نادرست است. درباره طرح کاهش، پلیس راهور منتظر ارائه راهکارهای علمی ـ تخصصی و البته منطقی از جانب مسئولان شهری است که با مقتضیات زمان و مکان همخوانی داشته باشد. همچنین پلیس راهور با توجه به واقعیات بیرونی و عینی که یقیناً اجرای این طرح را دچار مشکل میکند در صدد جلوگیری از تصمیمات غیرکارشناسانه است.رئیس مرکز اطلاعرسانی پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه یادداشت تاکید کرد: باید توجه داشت که از همان ابتدا که طرح کاهش مطرح شد، پلیس راهور از کلیات این طرح استقبال میکند ولی معتقد است اجرای این طرح در ایران، به دلیل فقدان زیرساختها و بسترهای سختافزاری و نرمافزاری لازم، با مشکل مواجه میشود؛ زیرا باور پلیس این است که اجرای ناقص این طرح، مصداق عینی تضییع حقوق شهروندان خواهد بود.تمام دغدغه پلیس راهور این است که مبادا طرح دیگری تصویب شود و بعد از چند سال با صرف هزینههای گزاف و اعمال محدودیتهای غیر متعارف در روند زندگی عادی مردم به این نتیجه برسیم که تمام راه رفته اشتباه بوده است.