kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۱
زرافشان خبر داد

تشکیل کارگروه مبارزه با جعل دیپلم در وزارت کشور

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جعل اسناد در مورد دیپلم بسیار کم است، گفت: بیشترین فراوانی در جعل اسناد مربوط به مقدمات صدور دیپلم است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جعل اسناد در مورد دیپلم بسیار کم است، گفت: بیشترین فراوانی در جعل اسناد مربوط به مقدمات صدور دیپلم است.
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که روز گذشته در ساختمان معاونت آموزش متوسطه برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره نظر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر افزایش جعل اسناد در این وزارتخانه طی سال‌های اخیر گفت: کارگروهی زیر نظر وزیر کشور تشکیل شده است تا در خصوص مبارزه با پدیده جعل اسناد در جامعه فعالیت کند و دستگاه‌هایی که اسناد تولید می‌‌کنند، در این کارگروه عضو هستند و آموزش و پرورش یکی از اعضاست.
وی با بیان اینکه جعل اسناد در مورد دیپلم بسیار کم است افزود: بیشترین فراوانی در جعل اسناد مربوط به مقدمات صدور دیپلم است، به عنوان مثال در شاخه کاردانش برخی مهارت‌ها بیرون از آموزش و پرورش ارائه می‌شود و گواهینامه‌های مهارت صادر می‌شود که ممکن است برخی گواهینامه‌ها فاقد رسمیت باشند.
زرافشان میزان صدور دیپلم جعلی را ناچیز دانست و گفت: بیشترین جعلیات در مدارک منتهی به دیپلم صورت می‌گیرد که در این رابطه کارگروهی که ایجاد شده راه‌های جلوگیری از آن را بررسی می‌کند.
وی با اشاره به پیامک‌هایی که درخصوص فروش دیپلم به مردم ارسال می‌شود گفت: این پیامک‌ها به این معنا نیست که دیپلم جعلی به کسی داده می‌شود بلکه نظر به این است که اگر افراد فاقد دیپلم دوره‌‌های مهارتی را بگذرانند موفق به کسب دیپلم در آن حرفه خواهند شد.معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مراکز آموزشی باید در خصوص مدارک دیپلم استعلام بگیرند، گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای برای بالا بردن ضریب امنیت گواهینامه‌های مهارت، اقدامات خوبی انجام داده است که ما هم  دنبال این هستیم که در آموزش و پرورش از این سیستم استفاده شود.وی تصریح کرد: در خصوص مدرک جعلی دیپلم، دو مورد وجود دارد اول اینکه مدرک دیپلم جعلی باشد که از طریق اخذ تأییدیه تحصیلی، این موضوع مشخص می‌شود، اما ممکن است در مدارک منتهی به اخذ مدرک دیپلم، جعل‌هایی انجام شود که در این خصوص در حوزه اجرا و تصحیح امتحانات نهایی باید ضریب امنیت را افزایش دهیم.