kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
نیویورک پست:

دولت ایران حتی به خود زحمت نداد ترجمه رسمی توافق را ارائه کند!

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: دولت تهران به خود زحمت نداده است که ترجمه فارسی رسمی از متن 159 صفحه‌ای برجام را ارایه دهد و حتی برجام در شورای وزیران ایران به بحث گذاشته نشده است. علی‌رغم کاستی‌های برجام، این امیدواری وجود دارد که توافق هسته‌ای باعث عوض شدن رفتار ایران و تغییرات مثبتی ]از نظر آمریکایی‌ها![ در سیاست ایران شود.


روزنامه نیویورک پست در گزارشی نوشت: دولت تهران به خود زحمت نداده است که ترجمه فارسی رسمی از متن 159 صفحه‌ای برجام را ارایه دهد و حتی برجام در شورای وزیران ایران به بحث گذاشته نشده است.
در ادامه گزارش آمده است: مجلس شورای اسلامی ایران نیز متنی غیررسمی را بررسی کرده است.
به گزارش جام نیوز، نیویورک پست افزود: علی‌رغم کاستی‌های برجام، این امیدواری وجود دارد که توافق هسته‌ای باعث عوض شدن رفتار ایران و تغییرات مثبتی ]از نظر آمریکایی‌ها![ در سیاست ایران شود. البته چنین چیزی هنوز اتفاق نیفتاده است. این روزنامه آمریکایی تصریح کرد: شعارهای مرگ بر آمریکا روی دیوارها با رنگ تازه نقاشی شده و پرچم آمریکا جلوی درب ادارات ترسیم شده است تا لگدمال شود.
تنش‌های ایران و آمریکا با وجود توافق هسته‌ای پابرجاست
وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی نوشت: تنش‌های ایران و آمریکا با وجود توافق هسته‌ای پابرجاست.
در ادامه گزارش آمده است: اختلافات طرفین بر سر مسائل خاورمیانه می‌تواند توافق را غرق کند.
به گزارش فارس، وال‌استریت‌ژورنال افزود: آزمایش موشک دوربرد «عماد» و اعلام حکم دادگاه «جیسون رضائیان» جدیدترین مصادیق پایبندی ایران به سیاست‌های دیرینه آمریکا ستیزانه است. نشریه واشنگتن اگزمینر نیز در گزارشی اعلام کرد: در طول هفته اخیر، ایران با آزمایش موشک های بالستیک دور برد، بازهم به نوعی توافق امضا شده اخیر خود را با غرب، برهم زد و به طور کامل به آن بی توجهی کرد و علاوه بر آن در این هفته بود که ایران خبرنگار آمریکایی «جیسون رضائیان» را در نهایت متهم اعلام کرد.
«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در مصاحبه با وال‌استریت‌ژورنال گفت: واشنگتن پاسخ مقتضی به اقدام ایران در آزمایش موشک دوربرد «عماد» را از مجرای سازمان ملل خواهد داد.
کربی افزود: در صورتی که ایران با آزمایش موشک «دوربرد» عماد یکی از قطعنامه‌های جاری شورای امنیت را نقض کرده باشد واشنگتن از مجرای سازمان ملل به آن پاسخ مقتضی خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری ها، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: خبری خوب از تهران رسید. فرایند پارلمانی توافق هسته‌ای(در ایران) به اتمام رسید و ما به اجرای رسمی توافق هسته‌ای ایران نزدیکتر شدیم.