kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

عزل احمد شهید به علت اخذ رشوه از سعودی‌ها در تنظیم گزارش علیه ایران

به دنبال برخی اقدامات مشکوک و انتشار اسناد دریافت رشوه میلیون دلاری احمد شهید از سعودی‌ها در سایت ویکی لیکس و بازنشر تصاویر نشست و برخاست وی با نمایندگان بدنام عربستان، ساختار اداری سازمان ملل ایراداتی به گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره ایران وارد ساخت و قرار است وی را از سمتش عزل کند.


سرویس اجتماعی-

احمد شهید به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر حقوق بشر که تا کنون به صورت یک طرفه از منابع مشخص و غیرقابل اعتمادی همچون رابطین گروهک تروریستی منافقین برای گزارش‌های خود بهره برده، اقداماتی را صورت داده که منجر به حذف زودهنگام او از دایره ساختار حقوق بشری علیه ایران توسط آمریکایی‌ها خواهد شد.
همچنین برخی اقدامات و آمارهای ارائه شده توسط وی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران از نظر این سازمان مشکوک ارزیابی شده است.
برگزاری جلسات غیررسمی خارج از ساختار سازمان ملل و بدون حضور کارشناسان این سازمان برای ثبت موارد و اطلاعات رد و بدل شده در خصوص ایران یکی از مهمترین مشکلات احمد شهید ارزیابی شده است. همچنین مستنداتی از قبیل خریداری دفتری گران‌قیمت در آمریکا توسط احمد شهید مؤلفه‌هایی همچون دریافت رشوه توسط نماینده سازمان ملل را تقویت می‌کند.
گفتنی است زمان پایان مأموریت احمد شهید به عنوان گزارشگر ویژه ایران تا سال 2016 مشخص شده بود که یازده ماه پیش از موعد رسمی ختم شد.
شایان ذکر است مجموعه‌ای از عناصر لابی امنیتی نایاک به عنوان رابط دوجانبه کنگره و وزارت خارجه آمریکا در قدرت یافتن احمد شهید در سازمان ملل و معرفی وی به عنوان گزارشگر ویژه پرونده ادعایی حقوق بشری بر ضد کشورمان نقش‌آفرین بودند.
از جمله این افراد می‌توان به دخی فصیحیان، مدیر اجرایی سابق نایاک و مدیر فعلی پروژه «ائتلاف برای دموکراسی» اشاره کرد. وی پیش از این سردبیر گزارش سالیانه حقوق بشر سازمان ملل در موضوع ایران بوده و در سیاه‌نمایی بر ضد کشورمان در حوزه حقوق بشر در واشنگتن و لندن همکاری نزدیکی با افرادی همچون تریتا پارسی، مدیر تشکیلات ضد ایرانی نایاک، داشته است.
همچنین فصیحیان از ارتباط نزدیکی با عناصر بهایی و ضد ایرانی همچون هادی قائمی برخوردار است. قائمی مدیر «کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران» و «مرکز اسناد حقوق بشر» است که اتفاقا در سابقه وی نیز عضویت در هیئت مدیره نایاک به چشم می‌خورد.
نایاکی‌ها و مجموعه‌ای از عناصر وابسته به منافقین از زمان فتنه 88 تاکنون با اتحادی استراتژیک به سرخ نمودن پرونده ادعایی حقوق بشر بر ضد ایران توسط پارلمان اروپا و برخی ارکان سازمان ملل اشتغال داشته‌اند و در این میان مدیریت جمع‌آوری آمار و اسناد دروغین برای احمد شهید را راسا عهده‌دار شدند.
فرح کریمی عضو سابق پارلمان اروپا و از اعضای طراح پروژه هلندی براندازی به عنوان رابط ویژه احمد شهید و منافقین فعال بوده و پس از جدایی تاکتیکی از  منافقین به صورت رسمی به نایاک پیوست!
کریمی پیش از این به دعوت محسن میردامادی و کمیسیون امنیت ملی مجلس ششم و ستاد انتخاباتی مصطفی معین چند سفر به تهران داشته است. دستگیری وی در ایران در اردیبهشت 84، منجر به اعتراض رسمی دولت هلند و عذرخواهی اصلاح‌طلبان شد!
حذف مهره سوخته
 برای تحریم‌های جدید!؟
اکنون احمد شهید پس از سال‌ها تلاش برای باز نگاه داشتن پرونده حقوق بشری تنظیم شده توسط آمریکا و دولت‌های اروپایی بر ضد ایران، به واسطه فاش شدن روابط ناپاک وی با دولت‌ها و سازمان‌های ضد ایرانی رسما توسط خود سازمان ملل برکنار شده است.
به نظر می‌رسد هدف اصلی از این برکناری پس از افشای ماهیت گزارش‌های تهیه شده توسط احمد شهید، پاکسازی وجهه سازمان ملل از مهره‌های سوخته و تاریخ مصرف گذشته با هدف هموار شدن مسیر اجرای پروژه‌های آینده باشد.
آمریکا آشکارا در حال تلاش است بلافاصله پس از اجرای برجام و ارائه تخفیف تحریمی؛ مسیر وضع تحریم‌های جدید برای جلوگیری از رشد و توسعه  ایران پس از برداشته شدن بخش کوچکی از موانع اقتصادی را هموار کند. رصد طرح‌های ارائه‌شده در اندیشکده‌های مهمی همچون وودرو ویلسون، بروکینز و بنیاد نیوآمریکا نشان از آن دارد که اولین و برترین گزینه واشنگتن برای پیگیری تحریم‌های جدید اقتصادی علیه ایران متناظر بر پرونده‌سازی در حوزه «حقوق بشر» است.
به این ترتیب با معرفی گزارشگری جدید با پرونده‌ای نسبتا پاک، مسیر برای شبهه‌افکنی باورپذیر بر ضد ایران، به واسطه همان منابع قدیمی مشترک نایاک و منافقین،  اما از زبان یک چهره ویتریتی جدید، هموار شده و تصویب تحریم‌های جدید حقوق بشری بر ضد ایران با تبلیغات سوء بازمهندسی شده میسر می‌گردد.