kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
مستنداتی از سیر حوادث و اظهارات و اعترافات متهمان وقایع پس از انتخابات/ حمزه کرمی از سوء استفاده‌های مهدی هاشمی سخن می‌گوید

از سند‌سازی‌های میلیاردی تا استفاده انتخاباتی از اموال بیت المال(پاورقی)


Research@kayhan.ir
و در پایان چند کلامی هم به محضر مقام معظم رهبری عرضه می‌دارم:
محضر عالی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دام عزه
عرض ارادت و سلام خالصانه ‌این سرباز کوچکتان را بپذیرید. اگرچه به قول حافظ(علیه الرحمه) من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم. اما چون به حافظه مهربان و دوست پرورتان اعتقاد دارم، عرض می‌کنم که من همان سعید شریعتی خودتان هستم که دور یا نزدیک می‌دانید ارادت و علاقه‌مندی ثبت و ضبط شده من به خودتان را. در این مجال کوتاه فرصت بیان همه آنچه در دل دارم، برایتان نیست و جسارت تصدیع ندارم. انشاء‌الله روزی فرصت دست دهد تا تفصیل آنچه باید بگویم، قلمی کنم. غرض اینجا بیش از یک عرض ارادات و عذر تقصیر نیست.
همه دوستان و خانواده و نزدیکان من می‌دانند که حضرتعالی نه فقط به لحاظ حقوقی رهبر نظام مورد علاقه و اعتقاد من و از نظر شرعی حجت و مرجع امور دینی من هستید، بلکه همگان از جایگاه شما در میان دل و علاقه و احترام شخصی‌ام به شما خبر دارند. همواره کوشیده‌ام که‌این احترام و اعتقاد را اظهار و بر آن مباهات کنم و حتی اگر در کوران مباحث سیاسی ابهامات و انتقاداتی نسبت به مواضع سیاسی حضرتعالی داشته‌ام یا از بیان آن صرف نظر نموده و یا با مراعات شأن مرید و مرادی و در نهایت ادب و احترام آن را بیان نمایم. اما انکار نمی‌کنم که بر حسب هیجان و تلاطم و توفنده بودن رودخانه سیاست در ایران، ممکن است پاروزنی ناشی چون من هراز گاهی ناشیانه پارویی به خطا زده باشم و جانب حرمت از کف فرو نهاده باشم این بماند.
می‌دانم که جنابعالی از پیامدهای تلخ انتخابات حقیقتاً شیرین ۲۲ خرداد تا چه حد آزرده خاطر، رنجدیده و دغدغه‌مندید. آن‌گاه که شنیدم شما عده‌ای را در این امتحان مردود اعلام کردید، به یاد روایت ابن اعثم کوفی درالفتوح از ماجرای صلح امام حسن(ع) افتادم که پس از پذیرش آن صلح نامه، عده‌ای از یاران زبده و اصحاب امام مجتبی(ع) که حتی در برخی اسناد حضرت
حسین بن علی (ع) هم در میان آنان ذکر شده، به ‌این تصمیم معترض شده و به سوی خیمه امام رفتند. حال یا حجر بن عدی یا جابربن عبدالله انصاری پرده خیمه را بالا زد و به طعنه و خشم و اعتراض عرض کرد: «السلام علیک یا مذل المومنین» و اصحاب هر یک با لحنی تند مراتب اعتراض خود را بیان داشتند. اما کریم اهل‌بیت کریمانه بر آنان نگریست و با مدارا آنان را به مصالح و منافع و شرایط و محذورات پذیرش صلح نامه رهنمون شد و اسباب شرمساری و عذرخواهی آن مردان بزرگ تاریخ اسلام را فراهم نمود.
یقین دارم شما نیز به شیوه و منش جد مکرمتان عمل خواهید کرد و نخواهید خواست که مردودین این امتحان بزرگ که در میان آنان از پیشکسوتان انقلاب اسلامی تا جوانان و نوجوانان پرهیجان حامی نامزدهای انتخاباتی حضور دارند، علی‌رغم این مردودی درب مهربان مدرسه نظام اسلامی را به روی خویش بسته ببینند و شرایطی فراهم خواهد آمد که هر یک به اندازه سهم خود به جبران خطا و خطیئه نسبت به نظام و انقلاب و دستاوردهای آن بپردازند.
من اگرچه پس از پیام تبریک جنابعالی در روز بعد از انتخابات نه فقط حجت سیاسی بلکه حجت شرعی را نیز در باب سکوت و پذیرفتن نتیجه انتخابات بر خود تمام شده دیدم و افسار شتر فتنه را بر گردنش آویختم و از شهر خارج شدم که مداخله‌‌ای در امور نداشته باشم، اما به هر لحاظ به سهم اندک خود که احتمال می‌دهم بر توهمات و توقعات مردم و احیاناً عصبانیت حامیان نامزد مورد حمایت افزوده باشم، در جریحه‌دار کردن دل و جان شما هر چند ناخواسته، خود را قاصر و شرمسار می‌دانم. اگرچه خالصانه بر نیتم که خدای قادر متعال می‌داند تا پیش از انتخابات، افزایش مشارکت ملی در انتخابات بوده تأکید می‌کنم اما به هر حال شد آنچه شد و من هم خود را در آن سهیم می‌دانم بی‌آنکه قصد سویی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در هیچ لحظه از لحظات فعالیت انتخاباتی از ذهنم گذشته باشد.
من در اینجا و در مخاطبه با مقام ولایت فقیه، اعتراف افتخارآمیزی می‌کنم و بارها هم در شرایط عادی از این دیدگاه خود دفاع کرده‌ام که به جمهوری اسلامی متکی بر نظریه فقهی ولایت فقیه حضرت امام خمینی(ره) و مصداق صادق و لایق آن در زمان حاضر یعنی آیت‌الله سید علی خامنه‌ای (ایده‌الله) اعتقاد راسخ دارم و سخت معتقدم که حجت ما در امر ولایت فقیه تنها و تنها مجموعه حدود ۴۰ سال نظریه‌پردازی و ۱۰ سال تجربه علمی حضرت امام راحل(ره) در استقرار نظام جمهوری اسلامی متکی بر نظریه ولایت فقیه است که منشوری چند وجهی از حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و میزان بودن رأی ملت، برگزیدن مجتهد عادل و مدبر جامع‌الشرایط توسط خبرگان رهبری و تصدی مقام ولایت توسط ایشان فقه‌المصلحه و مجمع تشخیص مصلحت نظام را شامل می‌شود و راویان صادق آن یاران همراه و شاگردان ممتاز آن امام عزیز و اولی بر همه آنان حضرتعالی می‌باشید. من بر این دیدگاه مانا هستم و رشد و پویایی و تعالی و پیشرفت و انسجام و اتحاد میهن اسلامی و ایران عزیز را در گرو استقرار این نظام می‌دانم و هیچ جایگزین مشروع و کارآمدی را تا کنون برای این نظام و برای جامعه ‌ایران نیافته‌ام، این هم بماند.
مقام معظم رهبری
آگاهید که در سنت قدیم لشگریان، هر گاه سردار و سربازی مرتکب خطا و اشتباه می‌شد، در سینی‌ای یک جلد قرآن کریم و یک دشنه می‌گذاشت و برای عذر تقصیر به پیشگاه امیر لشگر می‌رفت. معنی این سنت هم آن بود که یا از من به کلام‌الله مجید در گذر و یا با این دشنه مرا عقوبت کن؛ ‌من هم تلمیحاً و تمثیلاً در این نوشته همان سنت را پیشه می‌کنم:
ابتدا آیه کریمه: «فبما ‌رحمة من الله لنت لهم و لو کنت فظا غلیظ القلب لا نفضوا من حولک» را خدمتتان عرضه می‌دارم و در کنار آن پرچم سه رنگ همیشه جاوید جمهوری اسلامی منقش به نشان مبارک الله و شمشیری که در آن نشان است را به عوض آن دشنه. خواهی درگذر و خواهی عقوبت کن، والامرالیکم.
تا زمیخانه و می‌نام و نشان خواهد بود
سر ما خاک ره پیر مغان خواهد بود
حلقه زلف بتان از ازلم در گوش است
بر همانیم که بودیم و همان خواهد بود
27 مرداد 88
سعید شریعتی
متهم حمزه کرمی
متهم ردیف دوم آقای حمزه کرمی در جایگاه قرار بگیرند، معاون محترم دادستان، کیفر خواست انفرادی را قرائت کنند !
بسم الله الرحمن الرحیم، لا حول ولا قوه الا بالله‌ العلی‌العظیم
ریاست محترم شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران
الف: هویت متهم: آقای حمزه کرمی فرزند بخش‌علی، اهل کرمانشاه، ساکن تهران متولد‏۱۳۴۱‏،  بازداشت به لحاظ صدور قرار تامین بازداشت موقت، فاقد محكوميت و پيشينه كيفري، شغل كارمند دانشگاه آزاد اسلامي.
ب- اتهام متهم:
1- اقدام عليه امنيت كشور از طريق اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت عمومي
‏2- فعاليت تبليغي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و ایجاد شبهه تقلب در نتيجه انتخابات و سلب اعتماد عمومي نسبت به حاكميت و مراجع رسمي كشور.
۳- اخلال در نظم عمومي از طريق بلوا و آشوب و حركات غيرمتعارف و ايجاد ترس و وحشت در جامعه.
۴- نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي و توهين و افترا به مسئولین عالي رتبه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از طريق سايت جمهوريت.
۵- تهيه و توزيع و پخش شب‌نامه موج در راستاي تشويش اذهان عمومي توسط نامبرده.
۶- اختلاس از سازمان بهينه سازي با سندسازي، جعل سند بالغ بر ۳‏ ميليارد ريال كه در راستاي انتخابات مصروف گرديده است.
ج- مكان دستگيري متهم: تهران.
د- دلايل و مستندات اتهام:
۱- گزارش و تحقيقات گسترده مرجع امنيتي وزارت اطلاعات درخصوص متهم.
۲- اقارير صريح متهم موصوف به ارتكاب اتهامات مطروحه در پرونده.
۳- گردش كار نهايي كميته تحقيق وزارت اطلاعات مبني بر انجام تخلفات متعدد متهم فوق الذكر در جهت تحريك و القاي شبهه تقلب در انتخابات و ايجاد التهاب در سطح جامعه، تضعيف و تخريب نهادهاي رسمي و قانوني، هم سو بودن با تبليغات و اقدامات ضدانقلاب در راستاي كودتاي مخملي، براندازي نرم عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و سوء استفاده و سند سازي‌هاي متعدد صوري و جعل فاكتور شركت‌هاي مختلف انتشاراتي در راستاي دريافت صدها ميليون تومان از وجوه بيت‌المال جهت مصارف شخصي و انتخاباتي و ساير قراين و امارات ذكر شده در پرونده.
ح- دلايل قانوني درخواست کیفر و مجازات:
اتهامات نامبرده با توجه به مجموع محتويات پرونده و دلايل و مستندات موجود منطبق است با مواد ۵۰۰، ۶۰۹، 610 و 618.
قاضی صلواتی: آقای حمزه کرمی، ابتدا خودتان را معرفی کنید!
دفاعیات متهم
بسم الله الرحمن الرحیم، این جانب حمزه کرمی فرزند بخش‌علی متولد 1341 صادره از کرمانشاه مدیر کل سیاسی دفتر رئیس جمهوری در دوران اصلاحات و سازندگی.
قاضی صلواتی: شما وکیل مدافع به دادگاه معرفی نکرده اید، آیا خودتان دفاع می‌کنید؟
کرمی: بله!
قاضی صلواتی: احتیاجی به وکیل ندارید؟
کرمی: نخیر.
قاضی صلواتی: اتهامات شما در 6 بند قرائت شد، اگر که بند به بند دفاع می‌کنید تا من دوباره [بند به بند] بخوانم اگر کلی دفاع می‌کنید.
کرمی: نه، کلی دفاع می‌کنم.
قاضی صلواتی: بفرمائید !
کرمی: در تاریخ 29 خرداد 88 در ارتباط با اغتشاشات اخیر انتخابات ریاست جمهوری و به دلیل فعالیت در سایت جمهوریت و ستاد میرحسین موسوی دستگیر شدم. با توجه به اینکه این جانب مدیر اسمی سایت جمهوریت بودم و مدیر اصلی سایت جمهوریت آقای مهدی هاشمی رفسنجانی بود و ریشه تخلفات و مشکلات ما به انتخابات نهم ریاست جمهوری برمی گردد. من ابتدا از محضر دادگاه اجازه می‌خواهم که مسائل و مشکلات مربوط به انتخابات نهم را توضیح دهم و سپس به انتخابات دهم بپردازم. ضمن اینکه با زبان روزه هستم، اگر خدا قبول کند، اقاریر و عرایضی که عرض می‌کنم کاملا با زبان روزه عرض می‌کنم و چون قبلا دوستانی آمده‌اند این جا و اظهاراتی داشته‌اند و این اظهارات توسط دیگران تکذیب شده، من می‌خواهم بگویم این اظهاراتی که عرض می‌کنم نه به دلیل فشار بوده و نه به دلیل اعمال نظراتی بوده، بحث‌هایی که اتفاق افتاده و من خدمت دادگاه صادقانه با زبان روزه عرض می‌کنم.
از سال 82 به توصیه آقای محمد هاشمی رفسنجانی من به سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت رفتم در آن جا به عنوان مدیر فرهنگ بهینه‌سازی ارتباطات منصوب شدم. مدیر عامل سازمان مذکور آقای مهدی هاشمی رفسنجانی بود و من در خلال کار متوجه شدم که پدر ایشان قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 را دارند و اساسا فلسفه دعوت از من به آن سازمان این موضوع بوده است. موضوع انتخاب پدرشان بوده است. به هر حال آقای مهدی هاشمی رفسنجانی اعتقاد داشتند که انتخابات در ایران با پول بیت‌المال انجام می‌شود و اعتقاد به مصرف از هزینه شخصی و پول شخصی برای تبلیغات انتخابات نداشتند و ما بارها با ایشان صحبت کرده بودیم که آقا استفاده از بیت‌المال برای انتخابات جرم است و مجازات دارد ولی ایشان نمی‌پذیرفتند به هر حال با این دیدگاه که ایشان داشتند ساز و کاری را برای متاسفانه سند‌سازی و جعل در آن سازمان فراهم کرده بودند.
سازمان بهینه‌سازی سازمانی است که در جهت کاهش مصرف سوخت و انرژی در کشور کار می‌کند، در زمینه ساختمان و مسکن و در زمینه صنعت و در زمینه خودرو و در این سه زمینه فعالیت دارد و شرکت‌های مختلفی با این سازمان طرف قرارداد هستند به ویژه شرکت‌های تبلیغاتی. در آن جا شرکت‌های زیادی طرف قرارداد بودند از جمله شرکت تبلیغاتی نگاه شرقی سبز به مدیریت آقای امیر علی آقایاری که ایشان کارشان ساخت و تولید تیزرهای تلویزیونی بود و همین طور برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و تولید پوستر و بروشور و غیره.
و همین طور شرکت نشر ذره به مدیر عاملی آقای حسن معالی خواه که این شرکت هم قرارداد چاپ 100 عنوان کتاب در زمینه کاهش مصرف سوخت با سازمان بهینه‌سازی را داشت، این شرکت‌ها از دوستان آقای مهدی هاشمی رفسنجانی بودند و آماده شده بودند در جهت سندسازی در انتخابات فعالیت کنند که از بیت‌المال و از سازمان بهینه‌سازی با سند‌سازی پول بگیرند و به مصرف تبلیغاتی برسانند. در نتیجه به دستور آقای مهدی هاشمی این شرکت‌های ذکر شده با فاکتورهای جعلی و سندسازی جعلی برای انتخابات ریاست جمهوری کار کنند به عنوان مثال شرکت نشر ذره 500 میلیون تومان پوستر مربوط به آقای هاشمی را چاپ کرد ولی پولش را از سازمان بهینه‌سازی گرفت به این صورت که آقای مهدی هاشمی با توافق با نشر ذره فاکتوری صوری صادر کردند مبنی بر چاپ 200 هزار نسخه از کتاب 5 جلدی کودک یعنی یک میلیون جلد کتاب و این فاکتور صوری به عنوان سند اصلی تلقی شد و پولش را از سازمان بهینه‌سازی پرداخت نمودند و در اختیار نشر ذره قرار گرفت. در حالی که فقط تعداد 25 هزار نسخه از این کتاب چاپ شد.