آمار تصادفات رانندگی ایران 4 برابر آلمان
مدیر گروه قوانین، مقررات و مدیریت یکپارچه ترافیک «سیزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک» گفت: یکپارچه نبودن مدیریت ایمنی، آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات را افزایش داده تا جایی که آمار تصادفات رانندگی در ایران با کشورهایی که از نظر جمعیت با کشور ما یکسان هستند و حتی تعداد خودرو بیشتری هم دارند، چند برابر است.
مدیر گروه قوانین، مقررات و مدیریت یکپارچه ترافیک «سیزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک» گفت: یکپارچه نبودن مدیریت ایمنی، آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات را افزایش داده تا جایی که آمار تصادفات رانندگی در ایران با کشورهایی که از نظر جمعیت با کشور ما یکسان هستند و حتی تعداد خودرو بیشتری هم دارند، چند برابر است.
دکتر محسن انصاری که در آستانه برپایی «سیزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حملونقل و ترافیک» که از ششم اسفند ماه در برج میلاد آغاز به کار میکند، سخن میگفت با اعلام این مطلب افزود: در سال 1391 بیش از 19 هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادهاند. این در حالیست که تعداد کشتههای ناشی از تصادفات در کشور آلمان که جمعیتی حدودا معادل ایران دارد (80 میلیون نفر) سالانه حدود چهار هزار نفر است.وی با اشاره به اینکه مولفههای زیادی بر ایمنی تاثیرگذارند که از جمله این مولفهها، میتوان به قوانین و مقررات و مدیریت ایمنی اشاره داشت، تصریح کرد: قوانین و مقررات میتوانند در حوزههای فردی و بین دستگاهی تعاملات، هماهنگی و انسجام را افزایش دهند.
به گفته دکتر انصاری، مدیریت یکپارچه ایمنی به معنای آن است که تمام دستگاههای متولی ترافیک تحت یک سیاست واحد انجام وظیفه کنند در حالی که طی 40 سال اخیر چهار ساختار فرا سازمانی به منظور هماهنگی و انسجامبخشی بین دستگاههای متولی ایجاد شدهاند که هیچکدام از کارآمدی لازم برخوردار نبوده و نیستند.
وی ادامه داد: 60 درصد نخبگان ترافیک کشور در یک پژوهش اعلام کردند که بهبود وضع ایمنی ترافیک در دهه گذشته ناشی از تعاملات فردی میان مسئولان مربوط بوده است و خواستار ایجاد مدیریت یکپارچه ایمنی ترافیک شدند.انصاری اظهار داشت: برای بهبود وضعیت مدیریت یکپارچه ایمنی میبایست، هماهنگیهای فوق ناشی از تعاملات ساختاری، قوانین و مقررات خاص باشد.وی گفت: در دی ماه امسال دولت لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حملونقل و ترافیک کشور را تقدیم مجلس کرده که امید میرود، پس از تصویب، مشکلات ناشی از توسعهنیافتگی مدیریت ایمنی در کشور برطرف شود.
دکتر محسن انصاری که در آستانه برپایی «سیزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حملونقل و ترافیک» که از ششم اسفند ماه در برج میلاد آغاز به کار میکند، سخن میگفت با اعلام این مطلب افزود: در سال 1391 بیش از 19 هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادهاند. این در حالیست که تعداد کشتههای ناشی از تصادفات در کشور آلمان که جمعیتی حدودا معادل ایران دارد (80 میلیون نفر) سالانه حدود چهار هزار نفر است.وی با اشاره به اینکه مولفههای زیادی بر ایمنی تاثیرگذارند که از جمله این مولفهها، میتوان به قوانین و مقررات و مدیریت ایمنی اشاره داشت، تصریح کرد: قوانین و مقررات میتوانند در حوزههای فردی و بین دستگاهی تعاملات، هماهنگی و انسجام را افزایش دهند.
به گفته دکتر انصاری، مدیریت یکپارچه ایمنی به معنای آن است که تمام دستگاههای متولی ترافیک تحت یک سیاست واحد انجام وظیفه کنند در حالی که طی 40 سال اخیر چهار ساختار فرا سازمانی به منظور هماهنگی و انسجامبخشی بین دستگاههای متولی ایجاد شدهاند که هیچکدام از کارآمدی لازم برخوردار نبوده و نیستند.
وی ادامه داد: 60 درصد نخبگان ترافیک کشور در یک پژوهش اعلام کردند که بهبود وضع ایمنی ترافیک در دهه گذشته ناشی از تعاملات فردی میان مسئولان مربوط بوده است و خواستار ایجاد مدیریت یکپارچه ایمنی ترافیک شدند.انصاری اظهار داشت: برای بهبود وضعیت مدیریت یکپارچه ایمنی میبایست، هماهنگیهای فوق ناشی از تعاملات ساختاری، قوانین و مقررات خاص باشد.وی گفت: در دی ماه امسال دولت لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حملونقل و ترافیک کشور را تقدیم مجلس کرده که امید میرود، پس از تصویب، مشکلات ناشی از توسعهنیافتگی مدیریت ایمنی در کشور برطرف شود.