kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲

سرمایه‌گذاری 350 میلیون یورویی آلمانی‌ها برای احداث نیروگاه در خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی به منظور احداث نیروگاه‌های بادی، خورشیدی و حرارتی در منطقه آزاد اروند و ماهشهر به میزان 350 میلیون یورو خبر داد.


محمود جانقربان با اشاره به مذاکرات یک ساله سرمایه‌گذاران آلمانی در این چارچوب با شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: این میزان سرمایه‌گذاری از دو ماه آینده آغاز شده و تا سال 2017 به سرانجام خواهد رسید.
وی اضافه کرد: قرارداد اجاره یک زمین 140 هکتاری در این چارچوب امضا شده که در مرحله نخست در منطقه آزاد اروند یک نیروگاه‌ 47 مگاواتی از نوع بادی احداث می‌شود.
جانقربان گفت: در ادامه کار و در مرحله بعدی قرار است نیروگاه 20 مگاواتی از نوع خورشیدی فوتوولتائیک در محدوده منطقه آزاد اروند ساخته شود.
وی اضافه کرد: در چارچوب مذاکرات صورت گرفته با شرکت‌های آلمانی در مراحل بعدی در ماهشهر و آبادان نیز نیروگاه‌های بادی با مجموع ظرفیت 250 مگاوات ساخته شود.
تاسیس یک مرکز آموزش انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از موارد برنامه‌ریزی شده در چارچوب تفاهم به عمل آمده با طرف آلمانی است که در منطقه خاورمیانه بعد از موسسه المصدر در ابوظبی دومین مرکز انرژی‌های تجدیدپذیر ترکیبی خواهد بود.
آلمان قرار است 250 مگاوات نیروگاه بادی در منطقه آزاد اروند و ماهشهر بسازد.