kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
سه امتیاز با ارزش پرسپولیس از تبریز

استقلال، حریف راه آهن ۱۰ نفره نشد!

توقف استقلال برابر راه آهن، برتری پرسپولیس در تبریز و شکست سپاهان مقابل صبا مهمترین اتفاقات هفته هفتم لیگ برتر بود.

سرویس ورزشی-

روز دوم از رقابت های هفته هفتم لیگ برتر با برگزاری سه دیدار به پایان رسید. در مهمترین بازی روز گذشته تیم پرسپولیس موفق شد در تبریز تراکتورسازی را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. این نخستین برد سرخ‌پوشان تهرانی در تبریز پس از 14 سال بود. تک گل این دیدار را جری بینسون در دقیقه 70 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. در دقیقه 70 کاردوسو مدافع خارجی تراکتورسازی روی مهدی طارمی مرتکب خطای پنالتی شد که بنگستون این ضربه را تبدیل به گل پرسپولیس کرد. بعد از این پنالتی، پرسپولیس دو موقعیت گلزنی خوب دیگر داشت که توانست از آنها استفاده کند. دردقایق پایانی بازی تراکتورسازی بر شدت حملات خود افزود تا جایی که در دقیقه 87 می توانست به گل برسد که ضربه بازیکن خارجی میزبان به دیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد. بدین ترتیب با همان یک گل پرسپولیس دومین برد خود را پس از 7 بازی بدست آورد.
اما در انزلی، ملوان میزبان پدیده مشهد بود که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این دیدار محسن یوسفی در دقیقه 37 پنالتی پدیده را از دست داد.
در آخرین بازی دیروز نیز تیم های استقلال و راه آهن در ورزشگاه ازادی با هم دیدار کردند که در پایان دو تیم به تساوی 3 - 3 رضایت دادند. بهادر عبدی (۱۲)، استر سباستین (۲۲- از روی نقطه پنالتی) و فرشاد فرجی (۵۲) برای راه آهن و امید ابراهیمی (۳۶ و ۵+۴۵ -  از روی نقطه پنالتی) و آرش برهانی (۵۳) برای استقلال گلزنی کردند. مهمترین اتفاق نیمه نخست این بازی اخراج دروازه بان خارجی راه آهن بود. در آخرین دقایق نیمه نخست  دروازه‌بان راه آهن با ضربه آرنج به سینه بازیکن استقلال با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد. برای همین داور یک ضربه پنالتی دیگر به سود استقلال اعلام کرد و امید ابراهیمی در دقیقه ۵+۴۵ برای آبی پوشان گلزنی کرد تا این نیمه با سه پنالتی و با نتیجه تساوی ۲ - ۲ خاتمه یابد. در نیمه دوم سهم هر تیم یک گل بود تا استقلال برابر راه آهن ده نفره دو امتیاز باارزش را از دست دهد.
نخستین شکست سپاهان در لیگ
اما در نخستین روز از دیدارهای هفته هفتم لیگ، روز پنجشنبه نیز سه بازی برگزار شد. در قم، تیم فوتبال صبا قم موفق شد با یک گل سپاهان را از پیش رو بردارد. جلال‌الدین علی‌محمدی در دقیقه 6 تک گل این بازی را برای صبا به ثمر رساند. این نخستین باخت سپاهان در لیگ این فصل بود. در تهران دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و سایپا با برتری نارنجی‌پوشان تهرانی به پایان رسید. تک گل این دیدار را جواد نکونام با استفاده از یک ضربه ایستگاهی و در دقیقه 82 به ثمر رساند. در مشهد دیدار تیم‌های سیاه‌جامگان مشهد و استقلال خوزستان با برتری یک بر صفر خوزستانی‌ها به پایان رسید. حسن بیت سعید در دقیقه 85 بازی موفق شد گل استقلال اهواز را در این دیدار به ثمر برساند. رضا عنایتی در دقیقه 57 این بازی یک ضربه پنالتی را برای تیم فوتبال سیاه‌جامگان از دست داد.
در ادامه دیدارهای هفته هفتم، امروز (شنبه) نیز دو بازی برگزار می شود که برنامه آن به این شرح است: *ذوب آهن اصفهان - نفت تهران (17:20) * استقلال اهواز - گسترش فولاد تبریز (17:30).