kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌‌الله خزعلی با حضور مراجع عظام در قم

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌آلله خزعلی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب و با حضور مراجع و علما و اقشار مختلف مردم قم سه‌شنبه‌شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

قم - خبرنگار کیهان:

 در این مراسم مراجع تقلید از جمله آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی، سیدمحمود هاشمی شاهرودی، علوی گرگانی، وحید خراسانی، جعفر سبحانی، نوری همدانی و نیز آیت‌الله یزدی رئيس مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله مقتدایی، حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام رحیمیان متولی مسجد مقدس جمکران حضور داشتند.
در این مراسم که اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نیز حجت‌الاسلام سعیدی متولی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسئولین استانی و شهرستان قم حضور داشتند. آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در سخنانی به تشریح ابعاد شخصیت آیت‌الله خزعلی پرداخت. وی گفت: آیت‌الله خزعلی در هر شرایطی آماده خدمت به ولی‌فقیه بود. وی با اشاره به شهادت فرزند آیت‌الله خزعلی توسط ساواک گفت: مرحوم آیت‌آلله خزعلی به صراحت اعلام کرد برای فرزندش که در راه خدا به شهادت رسیده است گریه نخواهد کرد و این اقدام او مورد تجلیل امام خمینی(ره) قرار گرفت و امام به مرحوم آیت‌الله خزعلی پیام دادند که این اقدام شما کمر شاه را شکست. امام جمعه موقت تهران در پایان تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله خزعلی بر سر نظام اسلامی و حتی خانواده خود با هیچ کس تعارف نداشت و در دفاع از حریم ولایت با صراحت موضع خود را اعلام می‌کرد.