kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۲۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
اتحادیه اروپا هشدار داد

28 کشور اروپا آماده باشند سیل جدید پناهجویان درراهند

رهبران کشورهای اروپایی با وجود تشکیل نشستی اضطراری در بروکسل موفق نشدند به راه‌حل مشترکی برای بحران مهاجرت پناهجویان دست یابند.


سران کشورهای اروپایی که چهارشنبه شب به منظور حل و فصل بحران بی‌سابقه آوارگان در اروپا در نشستی اضطراری در بروکسل گردهم آمده بودند، موفق نشدند راه حل مشترک و موثری برای پایان دادن به این بحران پیدا کنند.
به گزارش تسنیم «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا در این نشست از «میلیون‌ها پناهنده جدید که می‌توانند به سمت اتحادیه اروپا حرکت کنند» گفت و نسبت به عواقب تحقق این احتمال هشدار داد.
وی تأکید کرد که ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا بایدمنتظر باشند میلیون‌ها و نه هزاران پناهنده در مسیر اروپایی صف‌آرایی کنند. اکثر پناهندگان احساس می‌کنند که از طرف اروپا دعوت شده‌اند.
نتایج جدیدترین نظرسنجی مؤسسه «فورسا» نیز  از کاهش محبوبیت مرکل بین شهروندان آلمانی به‌دلیل اختلافات در اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان درباره مسئله پناهندگان خبر می‌دهد.
بر اساس نظرسنجی‌ای که به‌سفارش هفته‌نامه «اشترن» و
«آر.تی‌.ال.» انجام گرفته است محبوبیت مرکل با سه درصد کاهش به ۴۹ درصد رسیده که پایین‌ترین میزان رضایتمندی از وی در سال جاری محسوب می‌شود. علت اصلی این کاهش محبوبیت نیز ناتوانی مرکل در حل بحران پناهجویان سوری بوده است.
طبق برآوردهای صورت گرفته نزدیک به 4 میلیون شهروند سوری راهی کشورهای منطقه و اروپا شده‌اند .طی هفته‌های گذشته کشورهای اروپایی برخورد بسیار زشت و زننده‌ای با پناهجویان داشته اند.