kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۲۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
چمران خبر داد

مراکز غیرمجاز عرضه دام جمع‌آوری می‌شوند

رئیس شورای شهر تهران گفت: مراکز غیرمجاز عرضه دام توسط شهرداری و پلیس جمع‌آوری می‌شود.


به گزارش تسنیم، مهدی چمران با حضور در یکی از جایگاه‌های عرضه دام زنده در روز عید قربان با تاکید بر اینکه شهروندان نباید از مراکز غیرمجاز دام بخرند، افزود: این دام‌ها معاینه نشده‌اند اما در مراکز عرضه دام شهرداری تهران تمامی دام‌ها مورد معاینه قرار می‌گیرند.
چمران با اشاره به جمع‌آوری مراکز غیرمجاز عرضه دام که توسط شهرداری و پلیس انجام می‌شود، اذعان کرد: در مراکز مجاز بعد از ذبح دام، گوشت در کیسه‌های پلاستیکی به خریداران عرضه می‌شود و دیگر نیازی نیست که شهروندان از مراکز غیرمجاز محلی دام بخرند.
وی با بیان اینکه کشتارها از نظر شرعی مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: افرادی که این کار را انجام می‌دهند در کنار روحانیون مستقر در این مراکز هستند که این افراد نیز نظارت دقیقی به مسائل شرعی دارند. در حالی که در کشتارهای معمولی امکان دارد این موضوع رعایت نشود.
عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در خصوص برخورد با مراکز غیرمجاز عرضه دام گفت: برای رسیدگی به این مراکز دستورالعمل داریم که نسبت به کنترل و جمع‌آوری آنها اقدام خواهیم کرد، اما ممکن است مکان‌هایی قابل شناسایی نباشد. اما در میادین اصلی، خیابان‌ها و تقاطع‌ها که نسبت به فروش دام غیرمجاز اقدام می‌کنند برخورد خواهد شد.
عبداللهی با بیان اینکه 70 تا 100 درصد نیاز شهروندان تهرانی توسط مراکز عرضه دام سازمان میادین تامین می‌شود، ادامه داد: در جایگاه‌های عرضه دام شهرداری تهران، دام در سه مرحله مورد کنترل قرار می‌گیرد و این در حالی است که روحانیون، ذبح شرعی تمامی دام‌ها را کنترل می‌کنند و در خصوص ذبح نیز شهروندان هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.
عبدالحسین رحیمی، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران هم در این بازدید با تاکید بر اینکه بعد از خریداری دام توسط مشتریان تمامی دام‌ها با ترازوهای دیجیتال وزن‌گیری خواهند شد، خاطرنشان کرد: دام بعد از وزن‌گیری معاینه و بعد از کشتار نیز دوباره لاشه توسط دامپزشک معاینه می‌شود و در نهایت دام سالم در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
رحیمی گفت: در صورتی که عضوی از دام یا تمام لاشه ناسالم باشد، لاشه ضبط و غرامت به شهروندان داده می‌شود.