kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
در پی سهل‌انگاری کسبه اتفاق افتاد

آتش‌سوزی گسترده در پاساژ آلومینیوم

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از آتش‌سوزی در پاساژ ۱۳ طبقه آلومینیوم در خیابان جمهوری خبر داد و گفت: این حادثه تلفات و مصدوم نداشت اما خسارت مالی سنگینی بر جای گذاشت.


سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: صبح دیروز حادثه آتش‌سوزی گسترده در یک مجتمع تجاری واقع در خیابان جمهوری بعد از خیابان شیخ ‌هادی به سامانه ۱۲۵ اعلام و ۵ ایستگاه به همراه دو بالابر، تانکر آب و تشک نجات به محل حادثه اعزام شد.
وی افزود: محل حادثه پاساژ ۱۳ طبقه و ۶۰۰ واحدی ساختمان آلومینیوم بود که تمام مغازه‌های آن تجاری و مملو از اجناس است؛ یکی از مغازه‌ها در طبقه چهارم دچار حریق شده و آتش به واحدهای کناری نیز سرایت کرد، همچنین دود بسیار زیادی طبقات را فرا گرفت.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: آتش‌نشان‌ها طی عملیاتی قفل ورودی راهروها که به نرده‌های بزرگ زده شده بود را شکستند در حالی که خوشبختانه هیچکس در طبقات نبود و حتی نگهبان‌ها نیز از حادثه پیش آمده مطلع نبودند.
وی با بیان اینکه این حادثه تلفات و مصدومی در بر نداشت گفت: آتش‌نشانی بارها به مغازه‌داران این پاساژ توصیه‌های ایمنی را گوشزد کرده بود اما آنها به این مسئله توجه نکردند و حتی یک خاموش‌کننده هم داخل پاساژ نداشتند.