kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸

استقبال گسترده شهروندان از طرح هم‌عهدی با شهدا(اخبار ادبی و هنری)

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از استقبال گسترده مردم از طرح هم‌عهدی با شهدا خبر داد و گفت: این برنامه ۳۱ شهریور آغاز شد و تا دیروز ظهر مردم تهران با ۲۳ هزار شهیدی که نامشان بر پلاک‌ها حک شده بود، پیمان بستند که نشان‌دهنده علاقه و غیرت زیاد مردم نسبت به آنها است.


حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور اظهار داشت: یکی از وظایف ما آشنا کردن نسل جدید با نام و یاد و راه شهدا است. یکی از راهکارهای این سازمان برای دسترسی به این هدف، اجرای طرح «هم‌عهدی با شهدا» است که طی آن، برای هریک از ۲۳ هزار شهید شهر تهران، پلاکی تهیه و روی آن نام قطعه و ردیف محل دفن آن شهید حک شد. هر یک از شهروندان تهرانی می‌توانند با برداشتن یکی از پلاک‌ها با آن شهید هم‌عهد بشوند تا نه تنها بر سر مزار آن شهید حاضر شوند، بلکه در سبک زندگی خویش نیز با آن شهید هم‌عهد شوند و سیره زندگی آن شهید را نیز بشناسند و در زندگی خود عملی کنند. کنار هر پلاک نیز برگه‌ای قرار دارد که از طریق دریافت اطلاعات از هم‌عهدان، در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با آنان در ارتباط خواهیم بود. چنین اقدامی موجب می‌شود تا حال و هوای خوبی بین مردم ایجاد شود و آنها احساس کنند این شهیدان از آن خودشان است. چنین ارتباطی عامل ایجاد فضایی پاک و بی‌آلایش بین شهیدان و شهروندان شهر می‌شود.
وی درباره نحوه اجرای طرح هم‌عهدی با شهدا گفت: این برنامه با کمک معاونت‌های مختلف سازمان و مناطق ۲۲ گانه شهر و فرهنگسراهای تهران اجرایی شده است و در هفته دفاع مقدس در اماکن پرتردد ایستگاه‌هایی را برپا کرده‌ایم تا مردم به راحتی به پلاک‌ها دسترسی داشته باشند.