kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۲۵۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸

همایش پژوهشی نمایش و جلوه‌های آیینی حج برگزار می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

«همایش پژوهشی نمایش و جلوه‌های آیینی و نمادین مناسک حج ابراهیمی» پنجم و ششم مهر در حوزه هنری سالن امیرحسین فردی برگزار می‌شود.



به گزارش کیهان، دکتر رحمت امینی؛ دبیر علمی همایش در این نشست با اشاره به مغفول ماندن پژوهش در بین جامعه دانشگاهی و فرهیخته گفت: شاهدیم که علی‌رغم همه شعارها و قول حمایت‌ها، کم‌استقبال‌ترین و کوچک‌ترین بخش هر جشنواره‌ای به بخش پژوهش آن تعلق دارد. اما ما با دعوت از چهار پژوهشگر برتر کشور، آقایان دکتر محمدعلی رجبی، دکتر اصغر فهیمی‌فر، دکتر محمدعلی خبری و دکتر حسن بلخاری، فرصتی را برای مشتاقان و پژوهشگران هنرهای نمایشی فراهم آورده‌ایم. امیدوارم این تلاش‌ها، بازخورد خوبی از سوی اهل فن داشته باشد.
وی افزود: سرفصل‌های پیشنهادی همایش برای نگارش مقالات در دوازده محور تدوین شد. حج باشکوه‌ترین همایش آیینی و مذهبی است که در جهان برگزار می‌شود. می‌توان مدعی بود که آیین حج ابراهیمی مهمترین آیین عبادی- سیاسی است.
چشم‌اندازی که ما برای این همایش در نظر گرفته‌ایم، در سطح بین‌المللی است. درصددیم تا مقالات برتر این همایش را به زبان‌های زنده دنیا ترجمه و منتشر کنیم تا غیرمسلمانان نیز با ابعاد گوناگون و ظرفیت‌های هنری و معنوی این آیین آشنا شوند.