kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۲۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸

علاقه‌مندی اوکراین به گسترش مناسبات فرهنگی و بازرگانی با ایران

هیئت تجاری اوکراین، از گسترش مناسبات تجاری با ایران استقبال کرد و خواستار روابط فرهنگی بیشتر، با جمهوری اسلامی شد.

تبریز- خبرنگار کیهان:

رؤسای اتاق‌های بازرگانی و صنایع استان‌های «دونتسک» و «خرسون» اوکراین در سفر به تبریز و نشست با مسئولان اتاق بازرگانی این شهر، اهمیت روابط با ایران را مورد تاکید قرار دادند.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایالت «خرسون» در این نشست گفت: علاقه‌مند به همکاری وسیع تجاری بین دو استان ایرانی و اوکراینی هستیم و از حضور بازرگانان و تجار آذربایجان شرقی در نمایشگاه اختصاصی خرسون، استقبال می‌کنیم.
ویکتوریا اوسترومووا با اعلام این که روابط و مناسبات بین اوکراین و ایران باید همواره در مسیر رو به رشد باشد، افزود: ما مایل به افزایش تجارت با ایران و توسعه روابط فرهنگی و نیز تحکیم مناسبات بازرگانی خود با تبریز هستیم.
وی بااشاره به برنامه بازدید خود از کتابخانه مرکزی تبریز ادامه داد: با مشارکت ایران، کتابخانه‌ای در «اوکراین»، تاسیس می‌شود تا به توسعه مناسبات فرهنگی بین دو کشور کمک شود و به زودی کرسی زبان فارسی نیز در اوکراین، تاسیس خواهد شد.
وی تاکید کرد: در صنایع سیمان، کود شیمیایی، ماشین‌آلات صنعتی، معدنی، متالوژی و مواد شیمیایی و نیز ابزار‌آلات و استخراج معادن می‌توان همکاری کرد.
این گزارش حاکی است رئیس اتاق بازرگانی دونتسک نیز با اشاره به استقرار صنایع سنگین کشورش در این ایالت، خواستار گسترش مناسبات با تبریز شد.
الویرا زیدولا خونووا گفت: ایالت دونتسک می‌تواند ماشین‌آلات کشاورزی و تجهیزات استخراج معادن ایران و تبریز را تامین کند.