kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
روح‌الله سهرابی کارگردان سینما:

مافیای اکران فیلم دفاع مقدسی را به هنر و تجربه فرستاد(اخبار ادبی و هنری)

کارگردان فیلم «خاکستر و برف» دلیل اکران محدود فیلم خود را مافیای سینما دانست.


روح الله سهرابی در گفت وگو با کیهان درباره آخرین وضعیت نمایش فیلم جدید خود اظهار داشت: فیلم «خاکستر و برف» همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود. ما تقریبا مقدمات تبلیغ فیلم را آماده کرده ایم و تیزرهای این فیلم نیز به زودی پخش می‌شوند. روز 28 شهریور نیز مراسم رونمایی از «خاکستر و برف» در موزه سینما برگزار می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که چرا این فیلم دفاع مقدسی بطور محدود و در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود؟ پاسخ داد: ما تمایل داشتیم که این فیلم در یکی از سرگروه‌های سینمایی به نمایش در بیاید، طبیعی است که اکران یک فیلم در 20، 30 سینما با نمایش آن در چهار، پنج سینما قابل مقایسه نیست.  اما چنبره مافیا روی اکران سینمای ایران ما را مجبور کرد که به اکران این فیلم در گروه هنر و تجربه رضایت دهیم.
کارگردان «خاکستر و برف» تصریح کرد: این مافیای اکران است که خط و خطوط چیستی و چگونگی اکران فیلم‌ها را مشخص می‌کند. کافی است به فیلم‌هایی که طی سه چهار ماه اخیر بطور گسترده در سینماها اکران شده‌اند دقت کنید. می‌بینید که نازل‌ترین فیلم‌ها بلافاصله پس از تولید و بدون باقی ماندن در صف اکران، بطور گسترده در سینماها به نمایش در می‌آیند. در چنین فضایی، راه و جایی برای تنفس آثار دفاع مقدس نیست. به همین دلیل هم اکران این فیلم در گروه هنر و تجربه، حداقل این سود را دارد که مانع رفتن فیلم به آرشیو می‌شود. علاوه بر این، مخاطب‌های این گروه، افرادی سینما دوست هستند و سینمای واقعی را دنبال می‌کنند. ضمن اینکه اگر استقبال از فیلم خوب باشد، امکان تعلق گرفتن سانس‌هایی از دیگر سینماها به فیلم هم وجود دارد.