kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰

اخبار کوتاه از فوتبال



برنامه‌های تیم ملی فوتبال تا دیدار مقابل ژاپن
تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران تا قبل از دیدار مقابل ژاپن به احتمال فراوان دو دیدار دیگر پیش‌رو خواهد داشت. تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران پس از هفته‌ هفتم لیگ برتر که در تاریخ سوم مهر ماه سال جاری به اتمام می‌رسد، اردوی خود را دو روز بعد یعنی پنجم مهر ماه آغاز خواهد کرد.بر اساس برنامه قرار است ملی‌پوشان ششم مهر ماه به دوبی سفر کنند تا اردوی یک هفته‌ای در این شهر داشته باشند. شنیده‌ها حاکی از این است که احتمالا تیم ‌ملی یازدهم مهر ماه سال جاری دیداری را مقابل تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل کویت در دوبی برگزار کند.پس از پایان اردوی امارات، تیم ‌ملی دوبی را به مقصد مسقط ترک خواهد کرد تا شانزدهم مهر ماه در ر‌قا‌بت‌های مرحله مقدماتی جا‌م جها‌نی 2018 روسیه به مصاف عمان برود.تیم ‌ملی هفدهم مهر ماه به ایران باز خواهد گشت تا بیست و یکم این ماه به مصاف تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ژاپن در آزادی برود؛ دیداری دوستانه که انجام آن قطعی شده است.اردوی بعدی تیم ‌ملی نیز پس از پایان هفته‌ یازدهم لیگ برتر و به احتمال فراوان از دهم آبان آغاز خواهد شد تا تیم ‌ملی در فاصله‌ای دو هفته‌ای در تاریخ 21 و 26 آبان ماه سال جاری در ر‌قا‌بت‌های مرحله انتخابی جا‌م جها‌نی 2018 روسیه به مصاف تیم‌های ملی فو‌تبا‌ل ترکمنستان و گوام برود.
صعود نفت به جمع 4 تیم برتر آسیا؛ ممکن اما سخت
تیم فوتبال نفت تهران امشب دیدار برگشت خود را در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر الاهلی امارات برگزار می‌کند.
در ادامه مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا تیم فوتبال نفت تهران در امارات به مصاف الاهلی می‌رود. این در حالی است که نفت در بازی رفت در تهران با نتیجه یک بر صفر از حریف قدرتمند و متمول خود شکست خورده است. نفتی‌ها برای صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا – که اولین و بزرگ‌ترین افتخار آسیایی این تیم خواهد بود – کار بسیار دشواری پیش رو دارند. الاهلی امارات در تهران نشان داد که نسبت به مراحل قبلی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا تغییرات زیادی داشته و با استخدام بازیکنان بین‌المللی خوب، تیمی یکدست و هجومی ساخته است. نفت در تهران نتوانست برابر این حریف اماراتی نمایش قدرتمندانه‌ای داشته باشد و این مسئله باعث می‌شود که دیدار برگشت این تیم در امارات را یکی از سخت‌ترین میدان‌های حضور نفت بپنداریم. با این حال شاگردان منصوریان دست کم در فصل گذشته نشان دادند که در میدان‌های سخت عملکرد خوبی دارند. نفت در حالی در این دیدار دشوار به میدان می‌رود که حال و روزش در لیگ برتر ایران اصلا خوب نیست و در حالی که یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها دارد، با سه امتیاز در رتبه یکی مانده به آخر جا خوش کرده است. دیدار تیم‌های الاهلی و نفت چهارشنبه و از ساعت 20:55 آغاز می‌شود. در دیگر دیدار این مرحله امشب تیم گامبا اوزاکای ژاپن میزبان چونبوک موتورز کره جنوبی است.
برگزاری فینال جام حذفی به صورت تک بازی و در خرمشهر
رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران از برگزاری فینال جام حذفی در خرمشهر و به صورت تک بازی در یکی از تاریخ‌های 28 یا 29 اردیبهشت‌ماه سال 95 خبر داد. مهدی تاج رئیس سازمان لیگ گفت: محل جام حذفی را سامان داده‌ایم و فینال این رقابتها به صورت تک بازی در شهر خرمشهر برگزار خواهد شد. وی همچنین عنوان کرد: درباره برگزاری فینال جام حذفی با استاندار و رئیس هیئت فوتبال خرمشهرصحبت کرده‌ایم و به دنبال این هستیم که به مناسبت آزادسازی خرمشهر جام حذفی به صورت همیشگی در خرمشهر برگزار شود.
کمیته فوتسال ایران طلسم شکنی کرد
کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال پس از برگزاری نشست‌های مختلف در نهایت سرمربی تیم ملی را انتخاب کرد تا این تیم خود را آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا کند. بعد از کش و قوس فراوان سرانجام کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال محمد ناظم الشریعه را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال ایران انتخاب کرد. پیش از این خسوس کاندلاس اسپانیایی سرمربی تیم ملی ایران بود که به خاطر مشکلاتی از ادامه کار در تیم ملی منصرف شد. ناظم الشریعه یکی از دستیاران خسوس کاندلاس در تیم ملی بود. قرار است علی صانعی به عنوان مدیر فنی، ناصر پیرودی به عنوان مربی بدنساز، محمد هاشم زاده دستیار و امیر فراشی به عنوان مربی دروازه بان‌ها در تیم ملی کنار ناظم الشریعه باشند.
کارت قرمز دژاگه بخشیده شد
کمیته انضباطی فدارسیون فوتبال قطر کارت قرمز دژاگه را نادرست دانست و آن را لغو کرد.اشکان دژاگه ستاره ملی پوش العربی قطر در دیدار نخست این تیم برابر الوکره با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد که این با اعتراض شدید سرمربی و سران باشگاه العربی مواجه شد.کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قطر دیروز تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت که کارت قرمز دژاگه را لغو کند و این بازیکن می‌تواند در دیدار بعدی تیمش به میدان رود.