kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
با انتشار اسناد جنایات آل سعود در یمن

سازمان‌های حقوق بشری امروز در سازمان ملل ملک سلمان را رسوا می‌کنند

ده‌ها سازمان‌حقوق بشری در تدارک اقدامی هماهنگ علیه پادشاه سعودی هستند تا در خلال نشست امروز حقوق بشر سازمان ملل متحد، اسناد جنایات آل سعود را علیه یمن افشا کنند.


به گزارش تسنیم، قرار است امروز یک گروه متشکل از اعضای یمنی، عربی و غربی گزارش‌ها و اسناد تصویری مربوط به جنایات آل سعود و ائتلاف عربی - آمریکایی در یمن و فجایع به بار آمده در حق کودکان، زنان و خانه‌های مسکونی و تجاری را افشا کنند. «محمد المسوری» دبیر کل موسسه  «البیت القانونی» و عضو ائتلاف مدنی یمن در این مورد تاکید کرد:«این موسسه هنگام حضور در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، جزئیات جنایت عربستان و لزوم کشاندن «ملک سلمان» به دادگاه بین‌المللی را برای جهانیان آشکار خواهد کرد.» وی از آماده‌سازی پرونده‌های مربوط به جنایات آل‌سعود علیه ملت یمن توسط برخی سازمان‌های حقوق بشری غربی خبر داد تا تعدادی از جنایتکاران جنگی در عربستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس که در ائتلاف ضد یمن مشارکت داشتند به دادگاه‌های بین‌المللی معرفی شوند. «محمد علاو» رئیس انجمن حقوق بشر و مهاجرت نیز از حضور هیئتی از این انجمن در نشست حقوق بشر سازمان ملل متحد خبر داد که قرار است در این نشست سخنرانی و برای پیگیری پرونده جنایت آل‌سعود به دادگاه لاهه مراجعه نمایند. نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل از روز دوشنبه 23شهریور ماه شروع شده است و تا 10مهرماه ادامه خواهد داشت.
اکونومیست:‌ انصارالله شکست‌ناپذیر است
از سوی دیگر مجله اکونومیست در گزارشی با اشاره به افت روند حملات نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه یمن نوشت، ریاض کنترل خود را بر اوضاع یمن از دست داده است. بنابر نوشته این مجله، افزایش شمار قربانیان غیرنظامی باعث می‌شود ائتلاف تحت رهبری عربستان تایید متحدان میدانی خود را که متشکل از قبایل یمن، نیروهای جدا شده از ارتش این کشور و دیگر عناصر (اخوان‌المسلمین و القاعده) هستند، از دست بدهد.
اکونومیست به نقل از «حسن بوسنینه» مدیر دفتر پزشکان بدون مرز در یمن نوشت:«نیروهای ائتلاف عربی از زمان شروع حملات علیه یمن، به صورت جنون‌آمیز رفتار می‌کنند.» این نشریه همچنین درمورد توانمندی نیروهای انصارالله نوشت:«با وجود آنکه مسئولان کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس از آمادگی برای بازپس‌گیری صنعا و بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» سخن می‌گویند، اما باید توجه داشت که شکست نیروهای انصارالله غیرممکن است، چرا که از سویی جنگ در یمن همیشه برای نیروهای خارجی دشوار بوده و از سوی دیگر ارتش‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس در این زمینه بی‌تجربه هستند.»