kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
همزمان با سومین روز یورش وحشیانه صهیونیست‌ها صورت گرفت

فراخوان حزب‌الله لبنان برای بزرگ‌ترین همبستگی جهانی با مسجد‌الاقصی

همزمان با سومین روز یورش نظامیان صهیونیست به مسجد‌الاقصی، حزب‌الله لبنان خواستار برگزاری «گسترده‌ترین همبستگی جهانی» در حمایت از قدس شد.

سرویس خارجی -

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای خواستار ایجاد بزرگ‌ترین همبستگی عربی، اسلامی و جهانی برای حمایت از مسجد‌الاقصی شد و اعلام کرد: «این حمله رو به افزایش بیانگر میزان توطئه‌ای است که مسجد‌الاقصی با آن رو‌به‌رو است و هدف این توطئه تقسیم مسجد‌الاقصی و سپس تخریب آن است.»
به گزارش قدسنا در این بیانیه آمده است: «همه تلاش‌های صهیونیست‌ها در حالی صورت می‌گیرد که ما شاهد هیچ‌گونه واکنشی از سوی حکام عرب ولو به شکل ظاهری و اندک نیستیم.»
حزب‌الله همچنین تاکید کرد: «این وضعیت نشان‌دهنده سرسپردگی کامل برخی از حکام عرب و همدستی آشکار آنها با رژیم صهیونیستی است.»
گروه‌های مقاومت فلسطین نیز روز جمعه پیش رو را «روز بسیج عمومی برای حمایت از مسجد‌الاقصی» نامیده و از مردم سرتاسر جهان خواستند در این روز با برپایی تظاهرات گسترده در فلسطین و خارج از فلسطین علیه رژیم صهیونیستی موضع‌گیری کنند.
ادامه حملات
نظامیان صهیونیست اما روز گذشته نیز برای سومین روز متوالی به مسجد‌الاقصی یورش بردند و تمامی ورودی‌های آن را بستند.
شبکه خبری المیادین در این باره گزارش داد به دنبال این حملات بخشی از محوطه مسجد‌الاقصی آتش گرفت. در جریان یورش روز گذشته صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی 16 فلسطینی نیز زخمی شدند. در نخستین روز از این حملات 100 فلسطینی مجروح و ده‌ها تن بازداشت شده بودند.
این در حالی است که طی روزهای اخیر نظامیان صهیونیست 20 نفر از نگهبانان این مسجد را نیز بازداشت کرده‌اند.
رژیم صهیونیستی تعدادی تک تیرانداز نیز در پشت‌بام ساختمان‌های  اطراف مسجد‌الاقصی مستقر کرده تا نمازگزاران را هدف قرار دهند.
به گزارش قدسنا، رژیم صهیونیستی درهای حرم‌ ابراهیمی را نیز بر روی فلسطینیان بست.
حرم ابراهیمی دومین مکان مقدس اسلامی در سرزمین فلسطین پس از مسجد‌الاقصی به حساب می‌آید که در بخش قدیمی شهر الخلیل قرار دارد و تحت اشغال رژیم اسرائيل است.
حدود 400 شهرک‌نشین در حوالی این مکان مقدس زندگی می‌کنند و 1500 نظامی صهیونیست نیز برای حمایت از شهرک‌نشینان در آنجا مستقر هستند.
واکنش‌ها
با ادامه این جنایات جنبش جهاد اسلامی فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار داد به تعرض این رژیم به مسجد‌الاقصی پاسخ خواهد داد.
طرفداران جنبش جهاد اسلامی اما با برگزاری تظاهرات در نوار غزه  نجات مسجد‌الاقصی و بیت‌المقدس را مسئولیت عربی و اسلامی دانستند و از امت اسلامی خواستند به مسئولیت‌های خود در این باره عمل کنند. سازمان آزادی‌بخش فلسطین هم هشدار داد که اسرائيل با نقض حرمت مقدسات دینی با آتش بازی می‌کند و یورش به مسجد‌الاقصی در چارچوب تکمیل طرح یهودی‌سازی صورت می‌گیرد.
عبدالله دوم پادشاه اردن هم هشدار داد اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی به روابط بین امان و تل‌آویو لطمه خواهد زد.
شخصیت‌های سیاسی، احزاب و مراجع دینی لبنان نیز هتک حرمت رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی را محکوم کردند.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل خواستار اقدام جدی این سازمان در قبال یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی شد.