kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
نماینده مجلس:

واگذاری شرکت دولتی به سازمان اتکا خلاف قانون است

واگذاری شرکت سهامی جنگل شفارود به سازمان اتکا خلاف قانون است.


نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: در نحوه مدیریت شرکت سهامی جنگل شفارود ابهاماتی وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر شفاف‌سازی شود.
محمود شکری افزود: متاسفانه به اشتباه شرکت سهامی جنگل شفارود بعنوان رد دیون دولت، به سازمان اتکا واگذار شد که در صورت لزوم مستندات آن را ارائه خواهم داد.
وی با تاکید بر اینکه واگذاری شرکت سهامی جنگل شفارود به سازمان اتکا خلاف قانون است تصریح کرد: اتکا سازمان دولتی است و واگذاری بخش دولتی به سازمان دولتی برخلاف اصل 44 قانون اساسی است.
شکری افزود: در حالیکه منطقه تالش جوانان تحصیلکرده زیادی دارد اما به رغم بازنشستگی 500 نفر از کارکنان شرکت سهامی جنگل شفارود در چند سال گذشته فقط 60 نفر جذب این شرکت شده‌‌اند.
وی با بیان اینکه کارکرد اصلی شرکت جنگل شفارود از بدو تاسیس تامین مواد اولیه صنایع سلولزی نظیر شرکت چوکا است خاطرنشان کرد: در اساسنامه این شرکت چیزی به عنوان کسب درآمد از طریق راه‌اندازی کارخانه‌های تابعه نظیر آب معدنی که هفته پیش راه‌اندازی شد تعریف نشده است.
نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل کاهش تولید شرکت چوب و کاغذ ایران (چوکا) را تامین نشدن مواد اولیه مرغوب و لازم دانست و افزود: با توجه به واگذاری 135 هزار هکتار از جنگل‌ها منطقه غرب گیلان به شرکت سهامی جنگل شفارود باید چوب مورد نیاز این شرکت را تامین کند که در این زمینه ناموفق است.
شرکت سهامی جنگل شفارود در سال 1352 با هدف حفظ عرصه‌‌های جنگلی در شهرستان‌‌های غرب گیلان تاسیس شد.
بهره‌برداری و حفاظت 135 هزار هکتار از جنگل‌های رضوانشهر، تالش و ماسال  به این شرکت واگذار شده است.