kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

کوتاه از شهرستان ها


افتتاح خانه هلال‌احمر در روستا
ساری- خبرنگار کیهان: نخستین خانه هلال‌ و مدیریت بحران روستایی در روستای اتو از توابع شهرستان سوادکوه مازندران، افتتاح شد. در آیین افتتاح این خانه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: رویکرد خانه‌های هلال در حوزه پدافند غیرعامل شناسایی تهدیدات در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی و در راستای کاهش آسیب‌پذیری و ارتقای پایداری ملی است.
یدالله نبوی خاطرنشان کرد: ‌اعضای این خانه نسبت به شناسایی تهدیدات احتمالی اقدام و با تشکیل نیروهای واکنش سریع و فراگیری آموزش‌های لازم در جهت پیشگیری و مقابله با تهدیدات و مصونیت‌سازی روستاها اقدام می‌کنند.
معافیت جریمه مشمولان غایب
قم- خبرنگار کیهان: معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم از معافیت جریمه مشمولان غایب در استان خبر داد.
سرهنگ «ولی ترابی» اظهار داشت: کارکنان وظیفه فراری که دارای سوابق فرار منقطع هستند، در صورتی که تجمیع سوابق فرار آنان تا تاریخ 29 اسفندماه سال 94 به بیش از 8 سال برسد، در شمول بهره‌مندی از معافیت جریمه مشمولان غائب قرار گیرند.
سرهنگ ترابی ادامه داد: کارکنان وظیفه فراری که دارای سابقه بیش از 8 سال غیبت قبل از تاریخ اعزام خود هستند نیز در شمول بهره‌مندی از معافیت جریمه مشمولان غایب قرار خواهند گرفت.
برگزاری جشن ازدواج
بندرجاسک- خبرنگار کیهان: مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری جاسک با بیان اینکه در پنج ماهه سال جاری از 314 واقعه ازدواج در جاسک 15 مورد به طلاق انجامیده، از برگزاری مشترک مراسم ازدواج 60 زوج در این شهرستان خبر داد.
الهام اشرافی گفت: به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه‌الزهرا(س) جشن بزرگ ازدواج زوج‌های جوان برگزار شد.وی اضافه کرد: در این مراسم پیوند 60 زوج جوان جاسکی با همکاری کمیته امداد امام(ره)، بهزیستی، دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری شهرستان برگزار شد.
ضرورت شناسایی ظرفیت صادرات الیگودرز
الیگودرز- خبرنگار کیهان: ظرفیت‌ها و محصولاتی که در الیگودرز در حال صادرات هستند باید شناسایی شوند.
فرماندار الیگودرز در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی این شهرستان افزود: محصولات و کالاهای متنوعی در سطح شهرستان موجود است که قابلیت صادرات دارند و باید از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه صادرات غیرنفتی شهرستان استفاده کرد و برای رسیدن به این هدف باید شبکه اطلاع رسانی بازرگانی شهرستان با جدیت در این راستا اقدام کند.
ولی‌الله میرزایی اصل با بیان اینکه زیرساخت و منابع لازم برای تولید فرآورده‌های لبنی با کیفیت در الیگودرز وجود دارد گفت: فرآورده‌های لبنی الیگودرز قابلیت رقابت با تولیدات دیگر نقاط کشور را دارند که در این زمینه علاوه بر صادرات می‌توانیم استان را در زمینه مصرف خودکفا کنیم.
انتقاد مدیر اداره برق
سوادکوه شمالی- خبرنگار کیهان: مدیر اداره برق سوادکوه شمالی با اشاره به خسارات چند 100 میلیون تومانی بلایای طبیعی در یک سال گذشته به زیرساخت‌های شبکه برق شهرستان گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان تاکنون هیچ کمکی به این اداره نکرده است.سیدحسن تالشی افزود: متاسفانه طی دو سال گذشته و بروز بلایای طبیعی متعدد هیچ‌گونه همکاری از سوی ادارات شهرستان برای کمک به برق رسانی به مناطق آسیب‌دیده صورت نگرفت.وی با تاکید بر این نکته که به تنهایی نمی‌شود حوادث را مدیریت کرد ابراز داشت، برای کمک بهتر و سریع‌تر به مردم باید همه ادارات به یکدیگر کمک کنند ولی متاسفانه ما شاهد این اتفاق طی این چند سال نبودیم.