kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
از اول خرداد سال جاری تاکنون

24 نفر در آب‌های گیلان غرق شدند

از اول خرداد سال جاری تا کنون 24 گردشگر در آب‌های دریای خزر در محدوده استان گیلان غرق شده‌اند.


مدیرکل امور احتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و دبیر کمیته ساماندهی سواحل این استان اظهار داشت: این آمار کاهش 60 درصدی غرق‌شدگی گردشگران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. یونس رنجکش خاطرنشان کرد: تمام غرق شدگان در خارج از طرح‌های سالم‌سازی به شنا اقدام کرده بودند. وی گفت: بیشترین میزان غرق‌شدگی در میان شهرستان‌های ساحلی استان همچنان به بندر انزلی اختصاص دارد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تأکید کرد: دلیل اصلی کاهش چشمگیر میزان غرق‌شدگی در سال جاری آموزش ناجیان غریق و افزایش تعداد آنها در نوار ساحلی استان بوده است. وی با اشاره به اینکه بیش از هزار ناجی غریق در استان فعالیت دارند، اظهار داشت: بیش از 600 نفر ناجی غریق در خارج از طرح‌های سالم‌سازی به امداد و نجات گردشگران مشغول هستند.
این مقام مسئول در استان گیلان افزود: علت مرگ و میر ناشی از غرق‌شدگی شنای گردشگران در خارج از طرح‌های سالم‌سازی است که امیدواریم این فرهنگ غلط از بین رود.
به گفته وی، در تابستان امسال 40 طرح سالم‌سازی در شهرستان‌های ساحلی استان به گردشگران خدمات ارائه می‌دادند که بیشترین آنها در بندر انزلی مستقر است.