kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

وجود 47 مدرسه کپری در سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از وجود 285 مدرسه خشتی و گلی در این استان خبر داد و گفت: 47 مدرسه کپری نیز در این منطقه وجود دارد که 1‍1 مورد از آنها بلااستفاده بوده و تا چند ماه آینده نیز 21 مدرسه کپری جمع‌آوری می‌شود.


علیرضا نخعی افزود: در حال حاضر 22 هزار و 266 کودک در دوره متوسطه اول سر کلاس درس حضور ندارند، از این رقم 12 هزار نفر در جنوب سیستان و بلوچستان ساکن هستند که 5هزار نفر از اواسط مهر و بیش از 6 هزار نفر به طرق مختلف سر کلاس درس حاضر خواهند شد و در این میان از ظرفیت شبانه‌روزی‌ها و آموزش از راه دور نیز بیش از پیش استفاده خواهیم کرد.
وی گفت: 37 هزار و 704 نفر بازماندگان از تحصیل در مقطع متوسطه دوم هستند که20 هزار و 598 نفر در جنوب استان حضور دارند.
نخعی کل رقم اعتباری مورد نیاز برای جذب بازماندگان از تحصیل را در سه مقطع متوسطه، 175 میلیارد و 315 میلیون ریال برای سال تحصیلی جدید عنوان کرد.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان در حق رشته ریاضی ظلم کرده است به گونه‌ای که نسبت آموزش ریاضی در کشور 23/5 درصد و در این استان 6/75 درصد و در جنوب سیستان و بلوچستان این مشکل جدی است که بنا داریم ضمن عذرخواهی از مردم این خلأ را پر کرده و حق رشته ریاضی را ادا کنیم.
نخعی بیان کرد: نیاز امروز کشور به رشته ریاضی است و دیگر در رشته تجربی و علوم انسانی بیش از سقف آنها کلاس نداریم و باید در رشته ریاضی ثبت‌نام کنند.