kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶

رونمایی از کتاب تاریخ آمریکا با شعار مرگ بر آمریکا(اخبار ادبی و هنری)

کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» به روایت کاریکاتورهای مازیار بیژنی (کاریکاتوریست سابق کیهان) و طنزهای محمدصادق کوشکی همراه با شعار «مرگ بر آمریکا» توسط حضار رونمایی شد.

آئین رونمایی از کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا»، عصر روز شنبه با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبایی (مدیرمسئول کیهان کاریکاتور)، پدر شهید احمدی روشن، مازیار بیژنی، علیرضا قزوه، محمدصادق کوشکی و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب در نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای برگزار شد.
محمدصادق کوشکی نویسنده کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» هم گفت:‌ این کتاب در حالی منتشر و رونمایی شده که عده‌ای می‌خواهند چهره آمریکا را بزک کنند ولی این کتاب چهره واقعی و کریه و بدون بزک آمریکا را نمایان کرده تا دیگر کسی جرأت نکند به روی آمریکا لبخند بزند.
وی این کتاب را به شهید نادر مهدوی تقدیم کرد و افزود: او فرمانده آن گروه حمله‌کننده به هلی‌کوپتر و ناو آمریکایی در خلیج فارس بوده و نماد مبارزه با آمریکا است.امروز شاگردان شهید مهدوی در خلیج فارس حضور دارند و آمریکایی‌ها جرات نمی‌کنند به آب‌های کشور ما نزدیک شوند. شهید مهدوی از طرف همه مستضعفان جهان داغی بر دل آمریکا گذاشته است.
علیرضا قزوه شاعر انقلاب و دفاع مقدس نیز در این مراسم شعری متناسب با موضوع جلسه با مطلع «آنها به توافق مهمی رسیدند که قهوه‌هاشان را با یک قاشق شکر میل کنند» برای حضار قرائت کرد.
حجت‌الاسلام مهدی همتی مدیرمسئول موسسه خاکریز ایمان و اندیشه که کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» را منتشر کرده نیز درباره هدف انتشار این کتاب گفت: از دو سال پیش احساس کردیم که جریانی در کشور به وجود آمده تا چهره آمریکا را تطهیر کند و آن دشمنی دیرینه با این کشور را حاصل بی‌تدبیری جلوه دهند.
وی تأکید کرد: در این کتاب سعی کردیم از منابع مرتبط با آمریکا که در جمهوری اسلامی تولید شده استفاده نکنیم تا در آینده مخالفان نتوانند به این کتاب خرده بگیرند. از همین رو سعی شده تا از منابع غربی‌ها و حرف‌هایی که خودشان پیرامون آمریکا زده‌اند استفاده کنیم تا در ترجمه کتاب نیز این مسئله لحاظ شود. نگارش این کتاب 9 ماه به طول انجامید و بعد از آن طراحی کاریکاتور آن توسط مازیار بیژنی انجام شد.
به گزارش فارس، در پایان این مراسم «تاریخ مستطاب آمریکا» با حضور پدر شهید احمدی روشن رونمایی شد. از نکات حاشیه‌ای این مراسم فردی بود که در میان بخش‌های مختلف برنامه برای نابودی آمریکا و هم‌‌پیمانانش صلوات می‌فرستاد همچنین در این رونمایی چند بار با شعار «مرگ بر آمریکا» حاضرین از سخنرانان استقبال کردند.