kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
یک مسئول:

برنج ایرانی امسال بازار آرامی خواهد داشت

دبیر کانون دانش و صنعت برنج از برداشت بیش از دو میلیون تن برنج در سال جاری خبر داد و گفت: برنج ایرانی امسال بازار آرامی خواهد داشت.

غلامرضا خانکشی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده برای کاشت برنج در کشور گفت: برداشت برنج امسال نسبت به محدودیت‌هایی که در کاشت محصول به علت کمبود آب در استان‌های جنوبی وجود داشته است، مافوق تصور بوده و امسال، برنج با کیفیت خوبی برداشت شده است.
وی افزود: وضعیت کم‌آبی کشور عاملی برای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی شده است تا برای این که برنج فقط در استان‌های شمالی یعنی گیلان و مازندران تحت کشت قرار گیرد و حتی در استان‌هایی مثل خوزستان، فارس و اصفهان از کاشت برنج ممانعت شود.
این عضو مؤسسه تحقیقات برنج با اشاره به این که افزایش و کاهش ناگهانی قیمت و میزان برنج موجود در بازار معمولاً موجب نگرانی می‌شود، گفت: با توجه به تولید خوب امسال و ذخیره‌ای که از قبل وجود دارد از حد مطلوب و قابل قبولی برخوردار است و برنج مورد نیاز بازار را تأمین می‌کند.
وی در ادامه گفت: به طور کلی این طور که به نظر می‌آید هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ تأمین برنج، سال آرامی را در پیش رو خواهیم داشت.
گفتنی است چندی پیش حجتی وزیر کشاورزی اعلام کرد سطح زیرکشت برنج در سال جاری کمتر از نصف سال‌های قبل است.