پاسخ مبهم سامانه اینترنتی به حذفشدگان یارانه نقدی
معترضان به حذف یارانه نقدی با مراجعه به سامانه مربوطه برای اعلام درخواست خود با پیامی مواجه میشوند که ابهام آنها را بیشتر از قبل میکند.
به گزارش ایسنا، گرچه سامانه Yaraneh10.ir از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور ثبت اعتراض حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی از خرداد ماه امسال راهاندازی شد ولی متقاضیان گاهاً با مشکلاتی در این رابطه مواجه میشوند که پاسخی هم برای آن وجود ندارد.
سامانه اینترنتی در حالی از پنجم خرداد تا دو ماه پس از حذف یارانه خانوار شکایات آنها را ثبت میکند که در مواردی با وجود اینکه یارانه خانواری حذف شده، بعد از وارد کردن کد ملی و شماره حساب، به آنها اعلام میشود که «اطلاعات شما در سامانه ثبت درخواست موجود نیست. در وضعیت یارانه شما تاکنون تغییری ایجاد نشده است».
این پاسخ در شرایطی به برخی حذفشدگان اعلام میشود که گرچه پیگیری موضوع از سازمانهای مربوطه- سازمان هدفمندی یارانهها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی- پاسخ شفافی به دنبال نداشت ولی عنوان کردند که حتماً از دو ماه فرصت تعیین شده برای ورود اطلاعات گذشته و یا اینکه به تازگی یارانه آنها حذف شده و چند روز برای به روز شدن اطلاعات زمان لازم است.
این در حالی است که در بین حذف شدهها که با این پاسخ- یارانه شما حذف نشده است- برای استعلام وضعیت خود رو به رو میشوند خانوارهایی حضور دارند که یارانه آنها در شهریور و یا مرداد ماه حذف شده و مبلغی به حسابشان واریز نشده است و یا خانوارهایی که از ابتدای سال یارانهای دریافت نکردهاند.
با این وجود همان طور که پیشتر معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند حذفشدگان میتوانند با وارد کردن اطلاعات در سامانه Yaraneh10.ir از دلایل حذف آگاه شده و اعتراض خود را ثبت کنند که بعد از انجام بررسیها در صورت تأیید صلاحیت دریافت یارانه نقدی، مجدداً به لیست سازمان هدفمندی یارانهها باز خواهند گشت.
آن طور که فیروزآبادی -قائممقام وزارت کار- اعلام کرده است تاکنون حدود دو میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی حذف شدهاند که در این بین حدود 17 هزار نفر بعد از انجام بررسی دوباره مشمول دریافت شدهاند.
تاکنون برخلاف وعده چند باره ربیعی- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی- برای اعلام شاخصهای حذف یارانهبگیران، هیچ اطلاعرسانی در این مورد نشده است.