kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶

حوادث کوتاه از کشور

    سانحه رانندگی 4 کشته داد
سرویس شهرستانها: رئيس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت:‌ به دنبال دریافت خبری مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در محور «بروجن- شهرکرد» محدوده «گردنه زردیا» از طریق مرکز فوریت‌های پلیس 110، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ رفیعی افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد، به دلیل برخورد خودرو سواری پژو پارس و پژو 405 ،3 نفر از سرنشینان پژو پارس و یک نفر از سرنشینان پژو 405 به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف جان باختند و پنج نفر دیگر مجروح و بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی علت وقوع این حادثه را حرکت خلاف جهت از سوی راننده خودرو پژو پارس اعلام کرد.
2 کشته در تصادف زنجیره‌ای
سرویس شهرستانها: رئيس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بامداد یکشنبه و در 50 کیلومتری محور آباده- شیراز 3 دستگاه کامیون و یک دستگاه وانت پیکان با هم برخورد کردند.
سرهنگ سیروسی افزود: در این سانحه راننده و سرنشین خودرو وانت پیکان در دم کشته شدند.
وی تصریح کرد: کارشناس پلیس راه، علت وقوع این سانحه را عدم رعایت فاصله طولی توسط راننده خودروها اعلام کرد.
حوادث خونین رانندگی در استان مرکزی
اراک- ایرنا:  رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی دیروز گفت: حوادث رانندگی در این استان 3 کشته و 3 مجروح برجا گذاشت.
سرهنگ مهدی حسنی افزود: این حوادث بر اثر وقوع 3 فقره تصادف در مسیرهای خمین و خنداب به وقوع پیوست.
وی تصریح کرد: حادثه مسیر خمین- قورچی‌باشی بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو پراید به وقوع پیوست که در این حادثه یکی از سرنشینان این خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم کشته و 3 سرنشین دیگر آن مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
حسنی ادامه داد: کارشناسان پلیس راه، علت این سانحه را بی‌توجهی راننده به جلو اعلام کردند.
پیکان به موتورسیکلت زد
زنجان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سلطانیه گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر برخورد یک دستگاه وانت پیکان با موتورسیکلت هوندا در محور «زنجان- خرمدره» بلافاصله ماموران در محل حادثه حاضر شدند.
سرهنگ مهدیخانی افزود: در این حادثه که در سه راهی سنبل‌آباد شهرستان سلطانیه رخ داد، راکب موتورسیکلت به نام «ولی بلبلی سنبل‌آبادی» به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت.
وی ادامه داد: علت حادثه توسط عوامل پلیس راه در دست بررسی است و وسایل نقلیه به پارکینگ انتقال یافتند.
نوجوان قربانی دریا شد
بندرعباس- باشگاه خبرنگاران جوان: نوجوان 17 ساله در روستای گهرود بخش بمانی شهرستان سیریک در دریا غرق شد.
بخشدار بمانی سیریک گفت: این نوجوان در تاریکی هوا و هنگام تخلیه قایق برای شنا وارد آب‌های ساحلی شده بود.
ذاکری افزود: نوجوان حادثه‌دیده با تلاش دوستانش از آب گرفته و به بیمارستان حضرت ابوالفضل میناب منتقل شد، اما پس از 2 روز جان باخت.
درگیری منجر به قتل بر سر مرتع
همدان- ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: اختلاف 2 نفر از اهالی شهر قهاوند بر سر محل چرای دام موجب قتل شد.
سرهنگ رسول مرادی افزود: ساعت 14 روز سه‌سنبه خبر وقوع یک فقره قتل به پلیس اطلاع‌رسانی شد.
وی توضیح داد: 2 جوان 20 تا 25 ساله اهل دو روستای برکت‌آباد و دشته از توابع شهر قهاوند شهرستان همدان هنگام چرای دام بر سر مرتع درگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان اضافه کرد: در این درگیری یکی از طرفین با استفاده از سلاح سرد چاقو جوان دیگر را زخمی کرده که به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
مرادی تاکید کرد: با همکاری پاسگاه کوزره ‌قهاوند و خانواده قاتل مجرم در کمتر از دو ساعت دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.
برخورد تریلی با اتوبوس
شاهرود- ایرنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دیروز از زخمی شدن 35 نفر در پی برخورد یک دستگاه تریلی با اتوبوس در مسیر دامغان به شاهرود خبر داد.
محمود عامری افزود: این حادثه ساعت 3 و 16 دقیقه بامداد یکشنبه در 15 کیلومتری شاهرود حوالی نیروگاه برق این شهر رخ داد.
به گفته وی، بیشتر آسیب‌دیدگی‌ها از نوع شکستگی و تروما است.
عامری ادامه داد: این اتوبوس حامل کاروان خانوادگی و از شیراز به سوی مشهد مقدس در حرکت بود.
قطار به خودرو زد
سرویس شهرستانها: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: شب یکشنبه به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع حادثه برخورد قطار مسافربری «تهران- تبریز» در کیلومتر 129 خطوط ریلی حوالی شهر شریفه شهرستان البرز، بلافاصله عوامل پلیس راه‌آهن و آتش‌نشانی به محل اعزام شد.
سرهنگ رضایی افزود: ماموران با حضور در محل مشاهده کردند که یک قطار که از سمت تهران به تبریز در حرکت بوده با یک دستگاه خودرو پاترول برخورد کرده است، خودروی پاترول به علت عدم استفاده از گذرگاه و ورود غیرمجاز به حریم ریلی و متوقف شدن روی ریل راه‌آهن و عدم مهارت و توانایی در خارج کردن خودرو، باعث بروز این اتفاق و توقف 35 دقیقه‌ای قطار مسافربری شده است.
وی ادامه داد: راننده و 2 سرنشین خودرو پاترول به محض دیدن قطار، از خودرو پیاده شده و از مرگ حتمی نجات یافتند.
پلمب 124 واحد صنفی متخلف
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف در شهر اصفهان توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس به مدت 15 روز اجرا شد.
سرهنگ عاصمی افزود: در این طرح از 17 هزار‌و302 واحد صنفی بازدید به عمل آمد که در نتیجه 124 واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه شناسایی و پلمب شدند.
این مقام مسئول همچنین از صدور اخطاریه پلمب برای 392 واحد صنفی دیگر خبر داد و تاکید کرد: واحدهای مذکور در صورت عدم رفع معایب و نواقص خود در مهلت قانونی با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهند شد.
کشف مواد غذایی غیربهداشتی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: در پی کسب  اخباری مبنی بر نگهداری محموله گوشت و سنگدان مرغ تاریخ مصرف گذشته و فاسد و نیز تولید مواد پروتئینی غیربهداشتی در انباری در حاشیه شهر ملارد، با توجه به اهمیت موضوع تحقیقات پلیسی در این مورد آغاز شد.
سرتیپ خانچرلی افزود: ماموران انتظامی شهرستان ملارد پس از بررسی‌های اولیه و اطمینان از صحت خبر و شناسایی انبار، در عملیاتی ویژه یک و نیم تن سنگدان مرغ،2 تن خمیر گوشت و یک تن همبرگر غیربهداشتی کشف کردند.وی ادامه داد: در این عملیات، فردی به هویت «د-ر» دستگیر شد و در تحقیقات پلیسی اعتراف کرد از دو ماه قبل، محلی در حاشیه شهر ملارد را اجاره و مشغول به کار شده و محصولات خود را در بازار تهران به فروش می‌رساند که با هوشیاری پلیس دستگیر شد.
خانچرلی تاکید کرد: بیش از یک ماه از تاریخ انقضای این محصولات گذشته بود و محموله مکشوفه با حضور مقامات قضایی، کارشناسان سازمان دامپزشکی، صنعت و معدن و شبکه بهداشت شهرستان ملارد معدوم شد.