kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸

لکوموتیو توانمندسازی اقتصادی در مسیر مازندران

بهره‌برداری از شش طرح تولیدی که شامل تولید شمش فولاد در کارخانه فولادین تراش آمل، تولید لبنیات در کارخانه شادشیر شمال، تولید داروهای دامپزشکی در کارخانه نگین فسفات شمال، ساخت انواع پیچ و مهره در کارخانه پیشتازان صنعت بابل، تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی در کارخانه پاک کاغذ سبز مرزن‌آباد؛ تولید انواع پکیج‌های حرارتی در کارخانه تجارت خزرمرزن‌آباد که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در قالب طرح برکت انجام پذیرفته با حضور دکتر مخبر رئیس‌ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مسئولان استانی در روز چهارشنبه هجدهم شهریور ماه رسما اعلام شد.

همچنین درحاشیه این مراسم افتتاح 7 مدرسه‌ برکت و شروع عملیات اجرایی ساخت 8 مسجد و یک دستگاه پل روستایی برکت در مناطق محروم استان مازندران به طور هم‌زمان انجام شد.
لازم به ذکر است حجم سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها که با محوریت کارآفرینی و اشتغال‌زایی در راستای توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم و اقتصاد مقاومتی هدف‌گذاری شده است بالغ بر هزار و صد و هفتاد میلیارد ریال می‌باشد.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف شناسایی فرصت‌های بخش خصوصی به عنوان موتور توانمندسازی اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور از طریق بنیاد برکت در راه‌اندازی طرح‌های عمرانی، زیربنایی اقتصادی، مدرسه‌سازی و تاسیس و توسعه پروژه‌های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی و صنعتی نیز به گونه‌ای عمل می‌کند که این پروژه‌ها، دارای تاثیر کلی بر توسعه اقتصادی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور، افزایش فرصت‌های شغلی، توسعه کارآفرینی، فقر زدایی و جلوگیری از مهاجرت نیروهای محلی داشته باشند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: انقلاب اسلامی از بدو تولد تا به حال موفقیت‌های زیادی داشته است پیشرفت‌های ما از لحاظ نظامی به حدی است که در ابتدای انقلاب برای تولید سیم خاردار هم مشکل داشتیم ما از لحاظ امنیتی در یک جزیره امن و در یک حلقه آتش قرار داریم اما امروز با اتکای داخل و خلاقیت‌هایی که داریم و با تدابیر امام و مقام معظم رهبری صادرکننده تجهیزات نظامی هستیم.
دکتر مخبر اظهار کرد ما در بخش اقتصادی و معیشت مردم با مشکل جدی مواجه‌ایم که به نظر کارشناسانه یک راه بیشتر نداریم و آن توسعه اقتصادی توام با عدالت در چارچوب اقتصاد مقاومتی است یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی نگاه به درون است که باید به خود و توانایی‌هایمان تکیه کنیم.
وی خاطرنشان کرد یک اشکال جدی در اقتصاد وجود دارد ما در زمانی که انقلاب شد سیاست را به مردم واگذار کردیم که تا الان محکم ایستادگی کرده‌اند و هیچ کس نتوانسته به آن ضربه بزند اما در اقتصاد نتوانستیم این کار را بکنیم چون اقتصاد دولتی ماند و این مردمی کردن اقتصاد از اساسی‌ترین نکات اقتصاد مقاومتی است.
عضو هیئت امنای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود راه‌اندازی و تکیه به شرکت‌های دانش بنیان باعث رشد و توسعه اقتصادی ما می‌شود همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه فرمودند باید مواظب نفوذ اقتصاد آمریکایی باشیم و نکته ظریف آن این است که در طول سال‌های گذشته که با غرب در تقابل بودیم باعث رشد توانایی‌همایمان شد. مبادا دستاوردهای انقلاب را از دست بدهیم.
ایشان اعلام کرد فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اقتصاد مقاومتی تطابق دارد و تلاش می‌کنیم که همه این امور رعایت شود هدف ما کمک به مردمی کردن اقتصاد است ما شرکت‌هایی داریم که خودمان تاسیس کردیم و آن‌ها را به سمت مردم برده‌ایم تا از آن منتفع بشوند. توانمندسازی اقتصادی برای محرومین هدف ماست.
محمد مخبر در پایان به دو اقدام مهم ستاد اشاره کرد احداث و اتمام 10 بیمارستان 1000 تختخوابی‌ در مناطق محروم کشور و تبدیل 1000 هکتار از اراضی این ستاد در تهران به فضای سبز و جنگل‌ کاری به جهت حفظ محیط‌زیست و نیاز شهر تهران.