kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
همزمان با روز زیارتی امام هشتم(ع)

مشهدی‌ها با پای پیاده به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند

جمع زیادی از شهروندان مشهدی همزمان با 23 ذی‌القعده مصادف با روز زیارتی امام رضا(ع) پای پیاده به بارگاه نورانی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) مشرف شدند.


به گزارش ایرنا این جمعیت عصر دیروز از نقاط مختلف شهر مشهد طی هماهنگی تشکل‌های مردمی و مذهبی در مقابل مساجد و حسینیه‌های مختلف شهر اجتماع کرده و پیاده به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند.
این تشکل‌ها شامل 300 هیئت و نهاد مردمی جمعیت را در محله‌های مختلف شهر ساماندهی کرده و به صورت خانوادگی همه از پیر و جوان، زن و مرد برای عرض ادب به ساحت مقدس امام هشتم(ع) با پای دل به آستان بوسی امام مهربانی‌ها رفتند.
در طول مسیر حرکت این جمعیت بسیاری از زائران و مجاوران با مشاهده این حرکت بدان پیوستند و این صفوف گسترده شد.
به همین خاطر حضور مردم در طول مسیرهای چهارگانه ورودی به حرم مطهر رضوی همچون فاصله میدان 15 خرداد تا حرم رضوی، خیابان طبرسی، میدان شهدا و نواب صفوی به سمت حرم بهم فشرده و قابل توجه بود.
در طول این مسیرها ایستگاه‌های صلواتی متعددی هم برای پذیرایی از مردم دایر شده بود.
اجتماع عاشقان ولایت با مداحی و سینه‌زنی، ذکر مناجات و صلوات خاصه به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند و باحضور در حرم منور در برنامه‌های تدارک شده از سوی آستان قدس رضوی ویژه این روز شرکت کردند.
این در حالی است که از بامداد دیروز آستان مقدس خورشید هشتم پذیرای خیل زائران و مجاوران بود.
یک استاد حوزه و دانشگاه نیز در مراسم ویژه روز زیارتی امام رضا(ع) در جمع زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی گفت: خواندن زیارت جامعه‌الکبیره و به جا آوردن اعمال زیارت چه از دور یا از نزدیک در روز زیارتی آن حضرت فرصت طلایی برای گشودن گره از گرفتاری‌ها و شادمان کردن قلبهاست.
حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی افزود: زیارت جامعه ‌الکبیره را امام هادی(ع) انشا و بیان کردند و نکات بسیار مهمی در این زیارت نورانی وجود دارد که مورد اعتنا بزرگان و علما بوده و در دستوراتی که صالحان طریق به رهپویان و رهجویان ارائه می‌کنند، آمده است.
در ادامه این مراسم ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی و مرثیه‌سرایی پرداختند و زیارت جامعه کبیره قرائت
شد.