kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲

اخبار کوتاه از فوتبال


نامه وزیر ورزش و تداوم محرومیت سربازها از همراهی تیم ملی
دیروز وزیر ورزش و جوانان محمود گودرزی در نامه‌ای به سرلشکر دکتر فیروزآبادی ریاست ستاد کل نیروهای مسلح درخواست کرد، مجوز حضور سربازان برای بازی‌های تیم ملی صادر شود. نامه محمود گودرزی درهای امیدواری را به روی سربازان تیم ملی بازی کرد تا بتوانند در ادامه بازی‌های مقدماتی جام جهانی تیم را همراهی کنند. بازیکنانی همچون حسین ماهینی، بختیار رحمانی، سروش رفیعی و .. نتوانستند طبق اعلام سازمان نظام وظیفه تیم ملی را در بازی با هند همراهی کنند و این در حالیست که عباسی مدیرعامل تراکتورسازی اعلام کرده، برای سربازان تراکتور مجوز خروج از کشور گرفتند. با استناد به اظهارات مدیرعامل تراکتور سربازان این تیم می‌توانند در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تیم‌شان را همراهی کنند. از سوی دیگر سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده؛ بازیکنان سرباز می‌توانند برای تیم‌های باشگاهی‌شان در آسیا حضور پیدا کنند و مشکلی ندارند. اما با حضور این بازیکنان در تیم ملی افکار عمومی جریحه‌دار می‌شوند و ما هم نمی‌توانیم پاسخ قانع‌کننده‌ای به مردم بدهیم. اگر آنها با پیراهن مقدس تیم ملی به میدان روند دهن‌کجی به مردم است.
توضیحات سازمان لیگ درباره انتشار قراردادها
روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران درباره انتشار قرارداد بازیکنان لیگ برتر توضیحاتی را ارئه داد. در بیانیه‌ای که روابط عمومی سازمان لیگ منتشر کرد، آمده است: قرارداد بازیکنان لیگ برتر از سوی باشگاه‌ها به سازمان لیگ فوتبال ارائه شده است ومسئولیت صحت و سقم و راستی‌آزمایی آن برعهده خود باشگاه‌هاست. همچنین در صورت هرگونه اختلاف و شکایت طرفین قرارداد، ملاک عمل کمیته انضباطی و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال همین قراردادها است. قرارداد شامل سه نسخه است که یک نسخه از آن نزد بازیکن یا کادر فنی، یک نسخه نزد باشگاه و نسخه سوم نیز بعد از ثبت در هیئت فوتبال استان مربوطه برای ثبت به سازمان لیگ و دستگاه‌های نظارتی داده می‌شود. با توجه به جوانگرایی در لیگ بازیکنان جوانتر مبالغ کمتری را دریافت کرده‌اند اما به هر حال همه قراردادها از سوی باشگاه‌ها منعقد می‌شود.
دیدار کفاشیان با رئیس فدراسیون فوتبال آلمان
علی کفاشیان و حبیب کاشانی دیروز برای دیدار با رئیس فدراسیون آلمان، هلند را ترک کردند. در همین راستا کاشانی و کفاشیان برای دیدار با رئیس فدراسیون آلمان ظهر دیروز محل اردوی تیم امید را ترک کردند و به آلمان رفتند. در این جلسه طرفین در مورد همکاری‌های متقابل با یکدیگر صحبت کردند. تیم ملی امید ایران برای برگزاری یک اردوی تدارکاتی در هلند حاضر شده است. شاگردان محمد خاکپور در سومین دیدار دوستانه خود در این اردو شب گذشته در دیداری دوستانه به مصاف دیسل اسپورت بلژیک رفتند. ایران در بازی اول مقابل آشیل هلند به پیروزی 4 بر صفر و در بازی دوم خود مقابل روداکرکراد به برتری 3 بر صفر رسیدند.
بازگشت مدافع استقلال به ایران
هرائر مگویان که دوشنبه شب در تساوی صفر بر صفر تیمش برابر دانمارک 90 دقیقه برای تیم ملی ارمنستان به میدان رفته بود، امشب به ایران برمی‌گردد. مگویان از امروز به تمرینات استقلال اضافه می‌شود تا تمرینات شکل جدی‌تری به خود بگیرد.
کسر 30 درصد از قرارداد جاسم کرار
اعضای کمیته انضباطی باشگاه استقلال روز سه شنبه در ساختمان باشگاه استقلال درباره موضوع کرار جاسم تشکیل جلسه دادند. با حکم کمیته انضباطی باشگاه استقلال جاسم کرار به دلیل تخلفاتی که در چند وقت اخیر از او سر زده بود، به کسر 30 درصد از قرارداد خود جریمه شد.
بازگشت حدادی‌فر به تمرینات ذوب‌آهن
قاسم حدادی‌فر کاپیتان ذوب‌آهن اصفهان پس از یکماه دوری از زمین چمن عصر دیروز با استقبال مربیان و همبازیانش به تمرینات ذوب‌آهن اضافه شد. حدادی‌فر آخرین بار در هفته اول لیگ در انزلی مقابل ملوان برای تیمش به میدان رفته بود. البته با توجه به شرایط مصدومیت حدادی‌فر مشخص نیست چه زمانی این بازیکن به ترکیب شاگردان گل‌محمدی اضافه می‌شود.
صعود آسان سیاه‌جامگان در جام حذفی
با انصراف حریف سیاه‌جامگان ابومسلم در مرحله یک‌شانزدهم نهایی، این تیم به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های حذفی صعود کرد. بعد از آنکه تیم کارون اهواز حریف سیاه‌جامگان در مرحله یک شانزدهم نهایی از حضور در این بازی انصراف داد، سایت سازمان لیگ، دیروز انصراف این تیم را به صورت رسمی  تایید کرد. بدین ترتیب سیاه‌جامگان ابومسلم در مرحله یک چهارم نهایی با برنده دیدار سایپا و بازرگانی آمل مصاف خواهد کرد.