kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۴۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
نوبخت خبر داد

صرفه‌جویی ۴۸۰۰میلیاردی با انصراف و حذف یارانه ۴/۴میلیون نفر

رئیس سازمان مدیریت تاکید کرد: «با انصراف و حذف چهارمیلیون و ۴۰۰ هزار نفر از یارانه‌بگیران در پرداخت ۴۸۰۰میلیارد تومان از یارانه نقدی صرفه‌جویی کردیم.»


محمدباقر نوبخت در گفت‌وگوی تلویزیونی یکی از مشکلات دولت یازدهم را از ابتدای کار انحراف از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دانست و گفت: قرار بر این بود که نیمی از منابعی که از افزایش قیمت‌ها حاصل می‌شود به‌طور مستقیم به مردم داده شود، ۳۰ درصد آن به طرح‌های تولیدی اختصاص یابد و ۲۰ درصد مابقی هم به منابع دولت اضافه شود. وی افزود: این در حالی است که علاوه بر ۵۰هزار میلیارد تومان پرداختی به مردم سالانه ۱۱هزار و ۳۰۰میلیارد تومان دیگر هم از خزانه عمومی برداشت و بین مردم توزیع شد.
نوبخت تصریح کرد: مردم بدانند توزیع مبلغ ۴۵هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفر خلاف قانون است و بر اساس قانون، نیمی از آن باید پرداخت شود.
وی با اشاره به انصراف دو میلیون و ۴۰۰هزار نفر از دریافت یارانه‌ها ابراز داشت: بر اساس قانون، دولت با شناسایی پردرآمدها تاکنون یارانه دومیلیون نفر دیگر را قطع کرده است.
نوبخت با بیان «با انصراف و حذف چهارمیلیون و ۴۰۰هزار نفر از یارانه‌بگیران در پرداخت ۴۸۰۰میلیارد تومان از یارانه نقدی صرفه‌جویی کردیم» خاطر نشان کرد: همین مبلغ را در اجرای طرح تحول سلامت به خود مردم بازگرداندیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصریح کرد: بنا داریم یک‌هزار میلیارد تومان دیگر از همین منابع صرفه‌جویی شده را به تولید‌کنندگان پرداخت کنیم و ما‌به‌التفاوتی را هم برای وام ارزان‌قیمت مسکن به زوج‌های جوان اختصاص دهیم.
به گزارش تسنیم، نوبخت در پاسخ به سؤالی مبنی بر «آیا بهتر نیست که افراد نیازمند را شناسایی و یارانه را به آنها پرداخت کنید؟» تاکید کرد : افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در کشور ۱۰میلیون نفر هستند که در صورت اجرای این پیشنهاد باید ۶۶ میلیون نفر را حذف کنیم در حالی که بسیاری از آنها برای دریافت یارانه‌ها محق هستند.