kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۲
ترکان:

اشکالات هدفمندی یارانه و سبد کالا برطرف می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور با بیان این که درصدد شناسایی‌های جدید برای رفع مشکلات هدفمندی یارانه‌ها هستیم گفت: برای حل این مسئله باید اطلاعاتی از وضعیت دهک‌های پردرآمد و کم‌درآمد جامعه داشته و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور با بیان این که درصدد شناسایی‌های جدید برای رفع مشکلات هدفمندی یارانه‌ها هستیم گفت: برای حل این مسئله باید اطلاعاتی از وضعیت دهک‌های پردرآمد و کم‌درآمد جامعه داشته و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس، اکبر ترکان در جمع فعالان اقتصادی ارس با بیان این که مهار مصرف بی‌رویه انرژی هدف اصلی هدفمندی یارانه‌ها برای کمک به تولید کشور بود افزود: مصرف انرژی عیبی ندارد به شرطی که در ازای هر واحد انرژی به تولید کشور افزوده شود. وی در ادامه با اشاره به بوجود آمدن مشکلات در توزیع سبد کالا، عدم وجود اطلاعات کافی از دهک‌های درآمدی را عامل اصلی این امر دانست و گفت: اینکه رئیس‌جمهوری از مردم به علت عدم اجرای صحیح توزیع سبد کالا در رسانه ملی عذرخواهی کرد مسئله ناخوشایندی بود و باید بخش اجرایی بیش از پیش نسبت به این نوع کارها حساس باشد.
اکبر ترکان با بیان اینکه درصدد شناسایی‌های جدید برای رفع مشکلات هدفمندی یارانه‌ها هستیم تاکید کرد: هم هدفمندی یارانه‌ها و هم توزیع سبد کالایی در اصل کارهای خوبی برای اجرا هستند اما باید اشکالات حل شوند.
وی درباره مسکن مهر نیز گفت: در گزارشی که وزیر راه و شهرسازی ارائه کرده‌اند موفقیت لازم برای تکمیل مباحث این طرح حاصل شده است و متقاضیان با قرارگیری در سه دسته اجاره‌ای، داد و ستد کننده و مالک رسمی دارای سند هستند که مباحث پیش روی این طرح نیز حل خواهد شد.
ترکان با اظهار امیدواری نسبت به آینده درخشان ارس از مدیرعامل منطقه آزاد ارس خواست تا با تعیین ضوابط لازم از هرگونه سوءاستفاده در مباحث اقتصادی و سرمایه‌گذاری از جمله زمین‌خواری جلوگیری کند.
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور در پاسخ به مبحث امنیتی کردن مسائل بهره‌مندی از مرزهای بین‌المللی موجود در جوار ارس گفت: از همه مرزهای بین‌المللی برای توسعه ارس بهره‌مند خواهیم شد.
همچنین به گزارش خبرنگار کیهان از تبریز، همزمان با سفر ترکان به تبریز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی منطقه آزاد ارس با ظرفیت 25 مگاوات تولید برق آغاز شد. این نیروگاه توسط بخش خصوصی و با سرمایه 1800 میلیارد ریالی اجرا و برای 500 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود. همزمان با آن 3 طرح صنعتی و تولیدی دیگر با 652 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید. این طرح برای 340 نفر شغل ایجاد می‌کند.