kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۸
سردار رحیمی اعلام کرد

تمهیدات ترافیکی مراسم راهپیمایی 22 بهمن

رئیس پلیس راهور تهران تمهیدات ترافیکی مراسم راهپیمایی 22 بهمن را تشریح کرد.

رئیس پلیس راهور تهران تمهیدات ترافیکی مراسم راهپیمایی 22 بهمن را تشریح کرد.
 سردار حسین رحیمی دیروز صبح در جمع خبرنگاران در این باره اظهار داشت: از ساعت 23 روز دوشنبه مرحله اول طرح ترافیکی راهپیمایی تا عادی شدن وضعیت ترافیک اجرا می‌شود. براین اساس تردد وسایل نقلیه از ساعت 23 روز دوشنبه در خیابان آزادی شرق به غرب، از ابتدای خیابان شهید برادران عزیزی به سمت غرب، بزرگراه مخصوص غرب به شرق از ابتدای راستگرد مخصوص به آیت‌الله سعیدی به سمت میدان آزادی، بزرگراه جناح شمال به جنوب از خیابان دانش به سمت جنوب، دسترسی رینگ خارجی ضلع جنوب میدان آزادی به رینگ داخل میدان.
ممنوعیت تردد در روز 22 بهمن
وی ادامه داد: در مرحله اول تردد خیابان آزادی به سمت غرب از تقاطع یادگار امام به خیابان آزادی ممنوع بوده و سپس در مراحل بعدی تقاطع توحید- آزادی و به تدریج با حضور راهپیمایان تردد در میدان انقلاب، تقاطع جهان‌نما، میدان فردوسی و میدان امام حسین(ع) ممنوع است. همچنین تردد در طول جاده مخصوص با محدودیت انجام شده و هرگونه تردد از خیابان تیموری و سپس شیخ فضل‌الله و در صورت نیاز تا بزرگراه حکیم ممنوع است. همچنین تردد در طول بزرگراه آیت‌الله سعیدی، از میدان صدر به سمت شمال و بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری از رمپ و لوپ‌های ورودی جناح و رحمانی به سمت جنوب ممنوع است.
محدودیت‌های ممنوعیت توقف
رئیس پلیس راهور تهران با اعلام اینکه توقف تمامی وسایل نقلیه از ساعت 6 روز سه‌شنبه در خیابان آزادی حدفاصل خیابان انقلاب تا میدان آزادی، خیابان انقلاب حد فاصل امام حسین تا میدان انقلاب، خیابان آیت‌الله سعیدی حد فاصل میدان فتح تا میدان آزادی، جاده مخصوص حدفاصل دوربرگردان تأمین اجتماعی تا میدان آزادی، طول بزرگراه محمد علی جناح از میدان صادقیه به سمت جنوب تا میدان آزادی در هر دو مسیر و بزرگراه محمد علی جناح حد فاصل فلکه دوم صادقیه تا میدان آزادی ممنوع است.
رحیمی با اعلام اینکه ترمینال مسافربری غرب از ساعت 21 روز دوشنبه تا خاتمه مراسم تعطیل است تأکید کرد: اتوبوس‌هایی که از شهرستان‌های غرب کشور قصد ورود به تهران را دارند با استفاده از مسیر کمربندی آزادگان به سمت ترمینال جنوب هدایت می‌شوند. همچنین مسافران و کارکنان فرودگاه مهرآباد می‌توانند با استفاده از بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، اتوبان تهران- کرج، پل ورودی شهرک اکباتان، بزرگراه ستاری، جاده مخصوص کرج و بلوار فرودگاه تردد کرده و مسیر برگشت نیز از خیابان فرودگاه، معراج،‌آیت‌الله سعیدی تا میدان فتح در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند به سمت کرج تردد کنند می‌توانند از اتوبان تهران- کرج یا جاده قدیم استفاده کنند. رحیمی در پایان گفت: ورود هر گونه موتورسیکلت به مسیر راهپیمایی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.
همچنین شرکت اتوبوسرانی از 70 میدان اصلی و مساجد راهپیمایان را به مسیرهای 10 گانه منتقل می‌کند. ضمن اینکه تمامی ایستگاهها در طول انقلاب و آزادی به جز ایستگاه میدان آزادی فعالند. همچنین در ضلع جنوب مسیر راهپیمایی پس از اولین تقاطع برای پارک خودروها فضای مناسب در نظر گرفته شده است.
اجرای طرح‌های ترافیکی
خریدهای نوروزی از اول اسفند
رئیس پلیس راهور تهران در ادامه این نشست از اجرای طرح‌های ویژه نوروز برای تسهیل ترافیک از اول اسفند خبر داد.
به گفته سردار حسین رحیمی در این طرح علاوه بر اینکه مراکز خرید باید پارکینگ‌هایشان را افزایش دهند با توقف‌های دوبل نیز برخورد می‌شود، وخودروی افرادی که اقدام به پارک دوبل می‌کنند با جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهد شد.
وی همچنین ضمن اعلام گزارشی از عملکرد 10 ماهه پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: در ده ماهه ابتدایی سال 92 بیش از 19 هزار و 650 خودرو که دارای جرایم معوقه بیش از یک میلیون تومان بودند توسط پلیس راهور فاتب متوقف شدند و در این مدت بیش از 93 هزار نفر از رانندگان تهرانی به 9 مرکز رسیدگی به اعتراضات جرایم رانندگی مراجعه نمودند و از این میان 35 هزار راننده تحت آموزش‌های ترافیکی قرار گرفتند.
رحیمی با اشاره به برخورد پلیس با 1182 دستگاه خودرویی که اقدام به مخدوش کردن یا پوشاندن پلاک‌های خود کرده بودند، از توقیف گواهینامه 800 راننده دارای  نمره منفی بالا به  مدت 6 ماه خبر داد و در ادامه افزود: از ده ماهه نخست امسال متأسفانه بیش از 258 راننده تهرانی دارای تست مثبت استعمال مواد مخدر یا مشروبات الکلی بودند که پس از مشخص شدن نتیجه مثبت آزمایشات خودروهای این رانندگان به مدت شش ماه توقیف و هر یک از این رانندگان 200 هزار تومان جریمه شدند.
وی همچنین مهم‌ترین علت وقوع تصادفات را عدم توجه به جلو دانست و تأکید کرد: 30 درصد از وقوع تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو، 18 درصد نادیده گرفتن حق تقدم، 10 درصد تغییرات ناگهانی مسیر و 8 درصد بدلیل حرکت با دنده عقب بوده است.
رحیمی در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین عامل وقوع تصادفات بزرگراهی سرعت و عدم رعایت مقررات توسط عابرین و موتورسیکلت‌سواران مهم‌ترین علت وقوع تصادفات غیر بزرگراهی است از وقوع بیش از 30 درصد از تصادفات فوتی در سال جدید در محورهای بزرگراهی و خصوصاً بزرگراه‌های همت و امام علی خبر داد و گفت: این میزان از تصادفات در حالی رخ داده که در پل صدر و تونل نیایش از زمان افتتاح آن هیچگونه تصادف منجر به فوتی گزارش نشده است.
دور برگردان‌ها در پایتخت جمع‌آوری می‌شوند
رحیمی همچنین از جمع‌آوری دوربرگردان‌ها در بزرگراه‌های تهران خبر داد و افزود: وجود دور برگردان‌ها در بزرگراه معنی و مفهومی ندارد و باید این دور برگردانها به تقاطع‌های غیرهم‌سطح تبدیل شود. دوربرگردان به محلی برای وقوع تصادفات تبدیل شده و تنها در اتوبان لشگری 9 نفر سال گذشته جانشان را از دست دادند.
سرقت دوربین‌های کنترل سرعت
در بزرگراه‌ها
رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه دوربین‌های بزرگراه‌ها سرقت می‌شود افزود: برخی بزرگراه‌ها فاقد دوربین هستند که تلاش می‌کنیم این بزرگراه‌ها به دوربین مجهز شوند ضمن اینکه نصب دوربین در برخی بزرگراه‌های دیگر ناقص صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه 1188 مورد قصور ادارات و سازمان‌ها در وقوع تصادفات شناسایی شده است گفت: شهرداری، اداره آب و فاضلاب، برق و راه و ترابری بیشترین سهم را در وقوع این تصادفات داشته‌اند، خوشبختانه درباره پل صدر باید بگویم که هیچ تصادفی تاکنون رخ نداده و میزان تصادفات در تونل صدر نیز کم است.