kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷
سردار احمدی‌مقدم تاکید کرد

ضرورت سرمایه‌گذاری در درمان، زندان و مرزها

فرمانده نیروی انتظامی از کشف 40 تن موادمخدر توسط سگ‌های ناجا خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی از کشف 40 تن موادمخدر توسط سگ‌های ناجا خبر داد.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح دیروز در همایش سراسری روسأی پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: اعتیاد بیشترین حجم زندانیان را به خود اختصاص داده است به‌گونه‌‌ای که دو‌سوم زندانیان یا به جرم مواد‌مخدر و یا به دلیل جرایم مرتبط با مواد‌مخدر در زندان به سر می‌برند.
وی با بیان اینکه امروزه 80 درصد مواد‌مخدر در مرزها و حاشیه مرز کشف می‌شود، گفت: سختی ورود مواد‌مخدر سبب شده است که شاهد افزایش پنج تا شش برابری قیمت مواد‌مخدر از جداره مرز افغانستان تا مقصد باشیم.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه تجربه نشان داده است که اگر مسئولان بر سه حوزه درمان، زندان و مرز سرمایه‌گذاری نکنند چرخه باطل گرفتن و آزاد کردن معتادان و قاچاقچیان ادامه می‌یابد، گفت: پلیس در این راستا اقدامات زیادی انجام داده است به‌گونه‌ای که با راه‌اندازی و توسعه مرکز اطلاعاتی و واحدهای سگ مواد‌یاب توانسته است گام مهمی در این راستا بردارد.
در ادامه این همایش سردار علی مویدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر از شناسایی و انهدام 334 آشپزخانه تولید مواد‌مخدر صنعتی طی سال جاری در کشور خبر داد و گفت: با تدابیر رئیس پلیس کشور مبارزه با مواد‌مخدر را به مرز و استان‌های حاشیه مرز انتقال دادیم.
وی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری در 8 استان شرق کشور به هدفمان رسیدیم به‌طوری که امروز 77 درصد کشفیات در استان‌های مرزی و حاشیه مرز انجام می‌شود. خوشبختانه با اجرای طرح انسداد مرز ورود مواد‌مخدر از مرزهای خشکی مهار شده و در حال حاضر هدف استراتژیک پلیس کنترل ورود مواد از دریا است.
به گفته رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر، در سال جاری شناسایی عناصر اصلی در دستور کار قرار دارد و در 110 درگیری مسلحانه پلیس با قاچاقچیان 65 نفر از قاچاقچیان جانشان را از دست دادند که این آمار نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه امروز ایران تنها کشوری در منطقه است که سگ‌های موادیاب را تکثیر می‌کند، افزود: علاوه بر سگ‌های موادیاب، سگ‌های زنده‌یاب و مرده‌یاب در کشورمان تکثیر می‌شوند.
سردار مویدی در پایان با اعلام اینکه 2 هزار باند مواد‌مخدر در کشور متلاشی شده است، گفت: 70 درصد انهدام این باندها با کارهای اطلاعاتی بوده است.