kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶

شاخص بورس تهران باز هم کاهش یافت

شاخص بورس تهران در ادامه روند نزولی خود در طی هفته‌های اخیر دیروز هم با افت 117 واحدی مواجه شد.

شاخص بورس تهران در ادامه روند نزولی خود در طی هفته‌های اخیر دیروز هم با افت 117 واحدی مواجه شد.
به گزارش ایسنا شاخص بورس تهران در معاملات یکشنبه با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه شد و در تردید افزایش یا کاهش به سر برد. به طوری که در معاملات دیروز، دماسنج بازار سرمایه به کانال 80 هزار واحدی سقوط کرد اما در نیمه معاملات از روند نزولی خودکاست و به کانال 81 هزار واحدی برگشت اما در نهایت در پایان زمان معاملات شاخص بورس با افت 117 واحدی مواجه شد و در کانال 80 هزار واحدی ماندگار شد.
به نظر می‌رسد بازار سرمایه همچنان در شوک ناشی از تصمیم مجلس در خصوص افزایش نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی به‌سر برده و سایر صنایع بورسی هم بی‌دلیل تحت تاثیر این خبر قرار گرفته و با افت قیمت و تشکیل صف‌های فروش مواجه شده‌اند.
البته در بازار یکشنبه اندکی از فشار فروش شرکت‌ها کاسته شد و روند متعادل‌تری در بازار مشاهده شد به طوری که شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، فولاد مبارکه، بانک صادرات، دارویی تامین، مخابرات و ملی مس با رشد خود مانع از افت بیشتر شاخص بورس شدند اما در مقابل، بورس تهران در غیاب بزرگان خود با کاهش قیمت‌ها در نمادهای فولاد خوزستان، کشتیرانی، ایران خودرو، چادرملو، بانک‌های کارآفرین، پاسارگاد، سینا، نفت بهران و گل‌گهر مواجه شد و این شرکتها افت 117 واحدی شاخص بورس را فراهم کردند.
در بازار دیروز شرکت‌های تولی پرس، داروسازی زهراوی و پاکسان بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص داده و حفاری شمال، ایران خودرو و نیرو ترانس بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.
به این ترتیب در معاملات یکشنبه حجم معاملات افزایش قابل توجهی یافت و بیش از یک میلیارد سهم به ارزش 471 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت؛ همچنین ارزش بازار سرمایه در رقم 397 هزار میلیارد تومان ماندگار شد.