kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

روز سیاه تکفیری‌ها در سوریه/450 تروریست به هلاکت رسیدند

کمیته‌های دفاع مردمی «کفریا» و «فوعه» ضمن اینکه موفق شدند شدیدترین حمله ائتلاف تروریستی تکفیری‌ «جیش‌الفتح» را دفع کنند 300 تروریست وابسته به این ائتلاف را کشته و یک دستگاه تانک وابسته به آنها را غنیمت گرفتند.


کمیته‌های دفاع مردمی و مدافع دو شهرک شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» در حومه ادلب که ماه‌هاست در محاصره گروه‌های تروریستی تکفیری‌ وابسته به ائتلاف جیش‌الفتح به رهبری جبهه النصره قرار دارند، حمله بی‌سابقه و شدید این گروه‌ها را از چندین محور دفع کردند.
به گزارش فارس، این حمله که گروه‌های تکفیری‌ در آن از انواع ترفندها مانند خودروهای بمب‌گذاری شده و انفجار تونل‌های زیرزمینی، بهره می‌بردند، با منفجر کردن یک تونل بزرگ به طول 350 متر در محور جنوبی شهرک فوعه آغاز شد که در نزدیکی شهر «بنش» قرار دارد، شهری که در ریف ادلب مرکز گروه تروریستی تکفیری‌ جبهه النصره شمرده می‌شود.
به دنبال این انفجار که هیچ تلفاتی بین نیروهای کمیته‌های دفاع مردمی فوعه و کفریا درپی نداشت، دو خودرو بمب‌گذاری شده که توسط دو عامل انتحاری هدایت می‌شدند، پیش از رسیدن به نقطه مقرر از سوی این کمیته‌ها در محورهای الزغب و مزارع الصواغیه هدف گرفته و منفجر شدند.
در واقع جیش‌الفتح هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد که برای تصرف شهرک‌های فوعه و کفریا هر ماه «ساعت صفر» اعلام کند و هر بار با شکستی سنگین‌تر از دفعه قبل مجبور به عقب‌نشینی شود.
در حالی که بیش از یک ماه است از اعلام آغاز نبرد «آزادسازی فوعه و کفریا» بنابر ادعای جیش‌الفتح می‌گذرد، این بار نیز این ائتلاف تروریستی متحمل شکستی سنگین در حمله به این دو شهرک شد.
در این باره منابع میدانی تاکید می‌کنند: «صدها تروریست تکفیری‌ حمله گسترده و شدیدی را علیه نقاط و مراکز تجمع کمیته‌های دفاع مردمی کفریا و فوعه انجام دادند، به گونه‌ای که می‌توان این حمله را یک جنگ واقعی بین عناصر تکفیری‌ و کمیته‌های دفاع مردمی این دو شهرک شمرد، چرا که رویارویی‌ها به فاصله تنها چند متر با یکدیگر صورت می‌گرفت.»
در این رویارویی‌ها کمیته‌های دفاع مردمی کفریا و فوعه موفق شدند، حمله گروه‌های تکفیری‌ را دفع کنند و صدها نفر از عناصر این ائتلاف را از پای درآورند و امکان حتی یک متر پیشروی به آنها را هم ندهند.
همچنین جیش‌الفتح در دام کمینی گرفتار شد که توسط کمیته‌های دفاع مردمی کفریا و فوعه با دقت تمام بر سر راه عناصر این ائتلاف نصب شده بود تا در نتیجه آن بیش از 300 نفر از عناصر تروریستی و تکفیری‌ خود را از دست بدهد.
در همین رابطه گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» حملات گسترده تروریست‌ها به این شهرک‌های شیعه‌نشین را تایید و اعلام کرد، 64 نفر از ساکنان شیعه این دو شهرک شهید شدند.
خبرنگاران اما اعلام کردند، تروریست‌ها پس از شکست در این عملیات دستکم 1400 خمپاره به سوی شهرک‌های شیعه‌نشین فوعه و کفریا شلیک کردند.
تروریست‌های جیش‌الفتح همیشه پس از شکست با انواع خمپاره، موشک و توپ مناطق مسکونی فوعه و کفریا را مورد اصابت قرار می‌دهند. در این حملات نیز چندین غیرنظامی از جمله چندین زن و کودک بی‌گناه به شهادت رسیدند.
تروریست‌های «ارتش آزاد» و «جبهه الاسلامیه» که قصد نفوذ به زندان مرکزی شهر حلب را داشتند نیز در کمین نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله گیر افتاده و بیش از 50 تن از آنها به هلاکت رسیدند.
ارتش سوریه همچنین حمله گسترده تکفیری‌‌ها به شهر درعا در جنوب این کشور را خنثی کرد و بیش از 100 شورشی را کشت.
نیروهای ارتش با تشکیل دیوار دفاعی تلاش گروه‌های مسلح تروریستی از جمله داعش برای مرتبط ساختن مناطق تحت تصرفش در حومه حمص به ارتفاعات قلمون را ناکام گذاشتند.
در حومه شمالی لاذقیه نیز عملیات دقیق ارتش منجر به کشته شدن ده‌ها تروریست که اکثرا تابعیت خارجی داشتند شد.
تحلیلگران معتقدند آنچه که باعث پیروزی‌های پی در پی ارتش سوریه طی روزهای اخیر شده است حمایت، پشتیبانی و همکاری نیروهای مردمی با نیروهای ارتش است و تروریست‌ها ضربات مهلکی از اتحاد ارتش، رزمندگان مقاومت و نیروهای مردمی خورده‌اند.
سایر رویدادها
* وزارت خارجه آمریکا بر ادامه تلاش‌های این کشور با همکاری عربستان و روسیه برای حل بحران سوریه تاکید و اعلام کرد دیدارهای وزرای خارجه سه کشور در این رابطه ادامه دارد.
* پایگاه صهیونیستی دبکا فایل مدعی شد که جنگجویان ترکمنی با حمایت هوایی ترکیه وارد سوریه شدند.