kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

آماده همکاری برای پرداخت وام در حوزه تکنولوژی هستیم

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: برای پرداخت وام‌های کم‌بهره در حوزه تکنولوژی آماده همکاری هستیم.


به گزارش ایرنا، سورنا ستاری در بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع مس شهید باهنر کرمان افزود: در چرخه جدید معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ را داریم و از تمام فعالیت‌های دانشی در یک چارچوب خاص حمایت
می‌کنیم.
وی گفت: از کسی که حقوق‌بگیر باشد نمی‌توان انتظار نوآوری داشت زیرا نوآوری در جوانان و شرکت‌هاست و با این شیوه کاملا آماده همکاری هستیم.
ستاری با اشاره به لزوم انگیزه‌دهی به جوانان برای فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این روش‌ها در صورتی که به درستی مطرح شوند آمادگی داریم در جلسات مختلف آنها را مرور کنیم.
وی با اشاره به اینکه نوآوری و تحقیقات در قالب یک مکانیزم قابل پیگیری است افزود: صنایع در هر قراردادی با دانشگاه نباید توقع داشته باشند کار تجاری از آن بیرون آید.
ستاری درباره آلایندگی مجتمع مس شهید باهنر گفت: در بخش آلایندگی این مجتمع، با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان همه این مشکلات در قالب این شرکت‌ها رفع می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در نشست مشترک اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و شهید باهنر کرمان گفت: حمایت از اساتید سرآمد و افزایش تعاملات بین‌المللی مد نظر است و در مراکز رشد علاقه‌مندیم و هرچه امکانات بخواهید، برای تقویت آنها در اختیار می‌گذاریم.
ستاری خاطرنشان کرد: دانشگاه باید نسبت به فارغ‌التحصیلان خود مسئول باشد و دانشجویان دو تا پنج سال بعد از فارغ‌التحصیلی در شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت دانشگاه فعالیت کنند.
وی عنوان کرد: دانشگاه در اقتصاد دانش‌بنیان بخشی از درآمد و اقتصاد است و می‌تواند درصدی از درآمد را از فروش تکنولوژی و تعامل با شرکت‌ها کسب کند.