kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

مرگ 14 سرباز افغانستان بر اثر بمباران جنگنده‌های آمریکایی

جنگنده‌های آمریکایی با حمله به یک پایگاه پلیس افغانستان، 14 سرباز افغان را کشتند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، روز گذشته جنگنده‌های آمریکایی یک پایگاه پلیس افغانستان را در استان «لوگر» واقع در جنوب کابل، بمباران کردند. این حمله که در منطقه «چهلتن» رخ داد، جان 14 سرباز افغان را گرفت و شماری مجروح برجای گذاشت.«داود احمدی» سخنگوی فرماندهی پلیس استان لوگر با تایید این خبر، گفت که علت این حمله مشخص نیست.اشغالگران «ناتو» در افغانستان نیز در این رابطه سکوت کردند و توضیحی ندادند.طی سال‌های اخیر جنگنده‌ها و پهپادهای آمریکایی بارها غیرنظامیان افغانستان را در مناطق مختلف این کشور بمباران کرده‌اند.
انتخابات
به گزارش تسنیم، «جاوید فیصل» معاون سخنگوی «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، ضمن اشاره به پایان یافتن دوره کاری پارلمان این کشور، اعلام کرد که پس از انجام اصلاحات در نظام پارلمانی، زمان برگزاری انتخابات پارلمانی تعیین خواهد شد. وی به محتوای اصلاحات مورد اشاره خود، چیزی نگفت.پیش از این «اشرف غنی‌ احمدزی» رئیس‌جمهور افغانستان از پارلمان خواسته بود به کار خود ادامه دهد.
بر اساس ماده هشتاد و سوم قانون اساسی افغانستان، پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج آن، پارلمان قبلی به فعالیت خود پایان خواهد داد.
در همین حال، «نورمحمد نور» سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد، اصلاحات باید بر اساس قوانین افغانستان صورت گیرد. وی در مورد اعضای کمیسیون مستقل انتخابات در افغانستان نیز گفت که این افراد برای شش سال تعیین شده‌اند و تا پایان ماموریت خود، حق ادامه کار دارند.
اما، «صدیق‌الله توحیدی» معاون کمیسیون تازه ایجاد شده اصلاحات انتخاباتی افغانستان اظهار داشت، برای برکناری اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، راه قانونی وجود دارد.خبر دیگر از افغانستان اینکه دیروز رئیس‌جمهور افغانستان و «مارتین دمبسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دیروز در کابل با هم دیدار کردند.