kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
در تنگنا قرار گرفتن تروریست‌ها در یمن

تلاش رسانه‌های سعودی برای روحیه دادن به مزدوران تحت محاصره در بندر عدن شکست خورد

به دنبال محاصره نیروهای رئیس جمهور فراری یمن در فرودگاه عدن، تلاش رسانه‌های سعودی و اماراتی برای روحیه دادن به تروریست‌های تحت محاصره بندر عدن شکست خورد.


شبکه‌های رسانه‌ای پرتعداد سعودی و اماراتی و طرف‌های همسو با آنها طی روزهای اخیر در یک اقدام هماهنگ برای روحیه بخشی به تروریست‌ها و مزدوران وابسته به خود، مدعی سیطره کامل گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان مسلح «منصور هادی» بر بندر عدن از جمله فرودگاه آن شدند که بلافاصله این خبر از سوی نیروهای انصارالله تکذیب شد. اکنون درگیری‌ها در فرودگاه عدن به اوج خود رسیده است.
در همین راستا، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند شبه‌نظامیان طرفدار «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن را در یکی از بخش‌های فرودگاه عدن محاصره کنند.
گروه‌های دیگری از ارتش و کمیته‌های مردمی نیز در حال پیشروی در دیگر مناطق عدن هستند. از سوی دیگر درگیری نیروهای مقاومت مردمی یمن با تروریست‌های القاعده و مزدوران عربستان در منطقه‌دار سعد در شمال شهر عدن منجر به هلاکت 48 نفر از تروریست‌ها شد.
به گزارش تسنیم، «ضیف الله الشامی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به ادامه درگیری‌ها در فرودگاه بین‌المللی عدن و منطقه خور مکسر تاکید کرد که تعدادی از نیروهای «منصور هادی» به اسارت ارتش یمن درآمده‌اند.
 یک منبع نظامی نیز اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند عناصر القاعده، داعش، شبه نظامیان الاصلاح و «منصور هادی» و مزدوران عربستان را در فرودگاه عدن به عقب برانند و آنها را در یکی از ورودی‌های فرودگاه محاصره کرده‌اند.
 این منبع با اشاره به پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه خور مکسر تاکید کرد که نیروهای مردمی یمن موفق شدند تعدادی از خودروهای نظامی عناصر «منصور هادی» را منهدم کنند. از سوی دیگر رسانه‌های عربی وابسته به آل سعود تصاویری از کماندوهای اشغالگر سعودی در بندر عدن برای کمک به گروه‌های تروریستی مسلح و شبه نظامیان مزدور را منتشر کردند.
 ورود این کماندوها به عدن به معنای در تنگنا قرار گرفتن تروریست‌ها است.
از سوی دیگر «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات که کشورش در حمله به عدن با سعودی‌ها همراه شده است روز گذشته در صفحه توییتر خود با حمایت از عملیات نظامی شکست خورده در شهر عدن در یمن، آن را گامی مهم برای بازگرداندن حکومت به «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور دانست.
تشدید حملات هوایی سعودی ها
حملات هوایی سعودی‌ها علیه یمن همچنان ادامه دارد و ده‌ها نفر از یمنی‌ها به دنبال این حملات شهید شده‌اند. جنگنده‌های عربستان دیروز یک مجلس عروسی را در شهرستان رازح واقع در استان صعده در شمال یمن هدف قرار دادند که بر اثر آن هفت زن و یک کودک زخمی  شدند.
شبکه المسیره نیز از حملات جنگنده‌های سعودی به شهر حرض در استان حجه خبر داد. این شهر چهار بار هدف حملات هوایی عربستان قرار گرفت.
منطقه حباشه المفلوق و منطقه العقله در حرف سفیان واقع در استان عمران یمن هم شاهد تجاوزات جنگنده‌های سعودی بود.
 این مناطق شش بار هدف حملات متجاوزان قرار گرفت. خبرگزاری رسمی یمن هم از شهادت 20 غیرنظامی و زخمی شدن 10 نفر دیگر در بمباران منازل مردم در آل مقنع در استان صعده خبر داد.
صبح روز گذشته جنگنده‌های سعودی پایتخت یمن را نیز در شش نوبت بمباران کردند. در تجاوز هوایی دیروز عربستان به مناطق مسکونی شهر یریم در استان اب نیز، 13 نفر شهید و 23 نفر دیگر زخمی شدند.
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز در واکنش به حملات وحشیانه سعودی‌ها، پادگان نظامی «بریالین» عربستان واقع در نجران در جنوب این کشور  را موشک‌باران کردند.