kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
اعتراضات به کشتار هدفمند سیاه‌پوستان ادامه دارد

پرچم نژادپرستی در آمریکا به آتش کشیده شد

مخالفان نژاد پرستی و معترضان به کشتار هدفمند سیاهان آمریکا توسط پلیس این کشور با برگزاری تظاهرات در ایالت کارولینای جنوبی پرچم نژادپرستی در این ایالت را به آتش کشیدند.

سرویس خارجی-

 تجمع استقلال طلبان آمریکائی در کارولینای جنوبی و مخالفان نژاد پرستی در مقابل ساختمان مجلس قانون گذاری این ایالت به درگیری طرفین و بازداشت شماری از استقلال طلبان انجامید. در این تجمع مخالفان نژادپرستی پرچم ایالت کارولینای جنوبی را که نماد نژادپرستی در این ایالت است به آتش کشیدند. در مقابل شماری از اعضای گروه نژادپرست «کو کلوکس کلن» در ایالت کارولینای جنوبی نیز با دردست داشتن پرچم‌های کنفدراسیونی در مقابل ساختمان دولت فدرال مرکزی تجمع کردند .این تجمعات از زمان به قتل رسیدن 9 سیاهپوست در یک کلیسا در چارلستون به دست فردی مسلح که پرچم کنفدراسیونی با خود حمل می‌کرد ادامه دارد و فضای جنجال برانگیز استقلال خواهی را در این کشور به وجود آورده است. نژاد پرستان آمریکائی در این ایالت که برخی از آنها از ایالات دیگر آمده‌اند شعارهایی با محتوای برتری سفید پوستان سر می‌دهند. سیاهپوستان نیز غالباً از فلوریدا به این شهر سفر کرده‌اند و با شعارهایشان جنبش  «کو کلوکس کلن»  را تروریست و نژاد پرست توصیف می‌کنند.پرچم کنفدراسیونی چند روز پیش  از بالای ساختمان مجلس قانونگذاری این ایالت پائین کشیده شد. این پرچم از نظر بسیاری از آمریکائی‌ها نشانه نژادپرستی است و مربوط به دوران جنگ داخلی است. برخی معتقدند این پرچم نماد عصر برده داری و نژاد‌پرستی است. طرفداران وکلوس کلان آن را نماد میراث آمریکائی به شمار می‌آورند.
 ماه گذشته نیز بیش از 380هزار نفر از مخالفان تبعیض نژادی با امضای یک خواسته اینترنتی، پایین کشیدن پرچم کنفدراسیون کارولینای جنوبی به عنوان نماد نژادپرستی را خواستار شدند.فعالان ضد نژادپرستی با انتشار این عریضه نوشتند: پرچم کنفدراسیون نماد غرور جنوبی‌ها نیست بلکه سمبل طغیان و نژادپرستی است. در آستانه کشتار بیرحمانه 9 سیاه پوست در کلیسای کارولینای جنوبی توسط یک تروریست نژادپرست، اکنون زمان آن رسیده این سمبل نژادپرستی و سرکشی را پشت سر گذاشته و به سمت آمریکایی‌های بهتر گام برداریم.ایالت‌های کنفدرال آمریکا، یک کنفدراسیون به رسمیت شناخته نشده از ایالت‌های حامی برده‌داری در مناطق جنوبی ایالات متحده است که سال 1961 در مخالفت با سیاست‌های آبراهام لینکلن رئیس جمهوری وقت آمریکا که ظاهرا مخالف گسترش برده داری بود تشکیل شد.