kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

تشدید حملات خونین در یمن همزمان باعیاشی پادشاه عربستان در فرانسه

همزمان با تشدید حملات خونین سعودی‌ها علیه یمن، پادشاه عربستان ساحلی را در فرانسه برای خوشگذرانی قرق کرد.


در حالی که مردم بی‌گناه یمن هر روز قربانی حملات سعودی‌ها هستند، پادشاه عربستان به فکر خوشگذرانی و تفریح افتاده است. به گزارش فارس، پادشاه عربستان قرار است همراه با 400 نفر همراه، مدت نامشخصی را به تعطیلات تابستانی در سواحل فرانسه بگذراند و تا یک کیلومتری ساحل نیز هیچ کسی حق نزدیک شدن را ندارد. پس از اعلام دولت فرانسه برای قرق ساحل «میراندول» در شهر «گوان» برای «ملک سلمان» پادشاه سعودی، مردم این منطقه به شدت از این تصمیم عصبی هستند. در این مدت که ملک سلمان به تفریح می‌پردازد، مردم حق ماهیگیری یا شنا در ساحل را ندارند و این موضوع باعث عصبانیت آنها شده است.  «ملک سلمان» هفته آینده راهی فرانسه خواهد شد.
این اقدام پادشاه سعودی در حالی است که عربستان از فروردین ماه سال جاری جنگی خانمان سوز را علیه مردم یمن به راه انداخته است و هر روز ده‌ها یمنی قربانی حملات هوایی سعودی‌ها می‌شوند.
عربستان و فرانسه در چند سال گذشته روابط خود را به سطح هم‌پیمانان استراتژیک ارتقا داده‌اند و در سفر اخیر «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و پسر پادشاه عربستان به فرانسه قراردادهای چندین میلیاردی در تمام زمینه‌ها بین دو کشور امضا شد و سعودی‌ها به بزرگترین بازار مصرف محصولات فرانسوی تبدیل شده‌اند.