kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

ارتش سوریه 400 تکفیری را در رقه به هلاکت رساند

در جریان حملات دقیق ارتش سوریه به یکی از مقرهای داعش در شهر «رقه» دست‌کم 400 تروریست تکفیری به هلاکت رسیدند.


به گزارش فارس، روز گذشته شهر رقه در شمال سوریه شاهدعملیات دقیق از سوی توپخانه ارتش سوریه بود.
در این عملیات، توپخانه ارتش سوریه یک ساختمان را که داعش آن را به مقر خود در رقه تبدیل کرده بود به شدت گلوله‌باران کرد و در این حمله توپخانه‌ای دست‌کم 400 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.
شهر رقه در شمال سوریه مهمترین پایگاه داعش در این کشور شمرده می‌شود.
از سوی دیگر منابع سوری از تشدید عملیات ارتش سوریه علیه داعش در حسکه و هلاکت شمار زیادی از تروریست‌ها در لاذقیه و ادامه عملیات علیه مزدوران در ارتباط با رژیم صهیونیستی در درعا خبر دادند.
به گزارش تسنیم، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان به دستاورد جدیدی در چارچوب عملیات نظامی مستمر علیه مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی تکفیری در شهر زبدانی در 45 کیلومتری شمال غربی دمشق دست یافتند.
یک منبع نظامی گفت چندین عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش و مقاومت لبنان به سیطره کامل بر «درب الشام» و «تله بقین» در سه کیلومتری جنوب زبدانی منجر شد و خسارت‌ها و تلفات سنگینی به گروه‌های تروریستی وارد شد.
این منبع افزود: نیروهای ارتش و مقاومت لبنان همچنین دامنه سیطره خود را در دشت الزبدانی گسترش دادند و شماری از اعضای گروه‌های تروریستی را به هلاکت رساندند.
بر اساس این گزارش دست‌کم 20 تروریست نیز در حالی که برای فرار از شهر الزبدانی زیر ضربات کوبنده ارتش و مقاومت لبنان تلاش می‌کردند، به هلاکت رسیدند.
این در حالی است که منابع میدانی سوری تاکید کردند که تمام عناصر یک گروه تروریستی به همراه تجهیزات نظامی و سلاح‌هایشان خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که 6 تن از اعضای داعش از جمله یکی از رهبران این گروه که دارای تابعیت تونسی است در حملات هوایی در نزدیکی شهر حسکه کشته شدند.
همچنین ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا اعلامیه‌ها و بروشورهای جدید را در رقه که موسوم به پایتخت داعش است پخش کرد که روی آنها نوشته شده بود آزادی نزدیک است.
در این اعلامیه‌ها که توسط هواپیماهای ائتلاف ضد داعش در قلمروی داعش به زمین ریخته شد نوشته شده بود رقه در حال آزاد شدن است و به زودی این شهر را آزاد خواهیم کرد.